Ga naar inhoud

BPM omlaag - WB omhoog - wordt ik nu weer genaaid?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Jürgen, wil jij nog naar Spanje als je dit leest eek
Citaat:
(Novum/AP) - De werkloosheid in Spanje was eind maart opgelopen tot 17,4 procent, nadat in de twaalf maanden daarvoor bijna twee miljoen mensen hun baan waren kwijtgeraakt. Dat heeft de regering vrijdag gemeld. Het totale aantal werklozen bedraagt thans 4,1 miljoen.

In het eerste kwartaal van 2009 liep het werkloosheidscijfer met 3,45 punten op, zo blijkt uit het rapport.

Spanje was een van Europa's economische succesverhalen, maar daar kwam zo'n twee jaar geleden een eind aan toen de hausse in de bouw stagneerde en de internationale kredietcrisis de kop opstak. Bijna tien jaar was Spanje een van de grootste leveranciers van arbeid, nu heeft het de hoogste werkloosheid van

Lekker hier blijven, de oudjes komen nu al massaal terug ivm met niet vergoeden van de ziektekosten in het buitenland en de ingestorte huizenmarkt smirk

En voor het weer hoef je ook al niet meer naar Spanje, het wordt hier steeds warmer en zonniger!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

waar word nu naar gekeken dan met wegenbelasting.

Alleen naar het gewicht toch of is er iets veranderd

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:

De wegenbelasting mag dan wel een stuk lager zijn in Spanje, daar staat tegenover dat je constant voor een poortje staat te wachten tot je mag betalen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

@ Neptunus, poortjes ???? Vanwaar ik woon via Madrid naar Irun / Biaritz 4 baans weg zonder poortjes, alleen 1.40 of zo iets voor het laatste stukje naar de Franse grens.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Ik ben eigenlijk benieuwd wanneer de belastingdienst eindelijk die dame eens gaat sturen......?

Ik bedoel ; ik wil best genaaid worden, maar dan wil ik dat ook graag LIVE voelen !

Wat een land.....

laugh

Geplaatst:
Origineel bericht van: ozzo
Ik ben eigenlijk benieuwd wanneer de belastingdienst eindelijk die dame eens gaat sturen......?
Ik bedoel ; ik wil best genaaid worden, maar dan wil ik dat ook graag LIVE voelen !
laugh

Hmmmm, laugh vanuit dit perspectief had ik het nog niet bekeken.
Nu maar hopen dat mijn vrouw dit niet leest blush.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:
Origineel bericht van: D.Quijote
@ Neptunus, poortjes ???? Vanwaar ik woon via Madrid naar Irun / Biaritz 4 baans weg zonder poortjes, alleen 1.40 of zo iets voor het laatste stukje naar de Franse grens.

Salu2, D.Quijote

Ik moet bekennen dat ik niet verder ben geweest dan franse grens-Bilbao en heb me toen kapot geërgert aan de geldkopperij aan beide kanten van de grens.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

We betalen al sinds 1 april 1995 geen wegenbelasting meer!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Maar hoe je het ook noemt, betalen moet je cry

En als je auto nou ouder is dan 25 jaar wink

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Geplaatst:

Tsja, het wachten is dan nog op de "fietsbelasting" crazy

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Breng ze nou niet weer op ideeën want die belasting is "net" afgeschaft in 1941.

Fietsbelasting

Gast m.boretti
Geplaatst:

Ik heb van 2005 tot 2008 vast in Franrijk gewoond, en pendel nu heen en weer tussen de twee landen.

In Frankrijk heb ik een, oude, Ford Focus diesel staan. Ik betaal geen wegenbelasting, want de Franse regering heeft besloten dit af te schaffen, aangezien er zoveel accijns binnen kwam op benzine en diesel dat dit de wegenbelasting ruim overschreed.

In Nederland heb ik een, nieuwere, Ford Fusion staan, ook diesel en betaal 230 euro wegenbelasting per kwartaal.

Ik rijd per jaar nog meer in Frankrijk dan in Nederland!

Dus de rechtvaardiging van de wegenbelasting snap ik niet.

Aangezien ik de Fusion in Frankrijk gekocht heb en meegenomen heb naar Nederland, moest ik daar 3415 euro BPM over betalen.

De Nederlandse Douane/Belastingdienst achtte het wel bewezen dat ik in die periode in Frankrijk had gewoond, maar aangezien ik een huis had aangehouden in Nederland en daar hypotheekaftrek voor aanvroeg, werd Nederland toch als hoofdverblijf gezien en moest ik toch BPM betalen.

Ik heb van alles ingeschakeld, advocaat, Europarlementariers, maar niets helpt.

Betalen zal je moeten doen in Nederland, ook al is de rechtvaardiging ver te zoeken.

Gast wanderer
Geplaatst:

hypotheek aftrek in NL, dan is dat je hoofdverblijf en moet je niet zeuren dat je BPM moet betalen over in te voeren goederen....van 2 walletjes willen eten, dat gaat niet....

Geplaatst:

Als we dit vergelijken met de landen om Nederland heen, dan wordt je ongeveer 4 dubbel genaaid.....

Ik betaal in Duitsland een kwart van de wegenbelasting van Nederland en BPM betalen we hier helemaal niet :D

En als je dan ook nog in DLD woont, en in Nederland loonbelasting betaalt, dan krijg je wel hypotheekrente aftrek, dussuh...van 2 walletjes eten gaat wel en ik voel me er helemaal top bij.....

Und TschjuB

Geplaatst:

moet je er wel even bij vertellen dat de auto verzekerings weer aardig duurder zijn daar

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen