Ga naar inhoud


nummer laten blokkeren zodat callcenter niet meer mobiel bellen


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Is er ergens een mogelijkheid, je mobiel nummer te laten blokkeren, zodat je niet meer gebeld wordt door allerlei bedrijven die iets aan je opdringen

 

Nu word ik dagelijks gebeld door bedrijven, waar ik niet op gevraagd heb

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het werkt inderdaad. Een jaar geleden ook een en ander gemeld en

daarna nog nauwelijks verkooppraatjes.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu ook een paar maanden lid bij infofilter maar toch heb ik nog last gehad van een hardnekkige energie leverancier(inmiddels niet meer) en 3weken geleden wer ik globaal elke dag ong 15 keer gebeld door een onbekend nummer en elke keer precies om het half uur, uiteindelijk erachter gekomen dat het van de vakantiekaart was?????????????? heb nu de provider het nummer van hun laten blokkeren, en tot heden niets meer gehad.

Using IE 6 on the internet is like urinating in a public swimming pool. It's rude, there's no excuse for it,

and anyone who does it should be ashamed of themselves.

Link naar reactie
Delen op andere sites

infofilter heeft bij mij niet of nauwelijks geholpen

al een jaar terug aangemeld maar de belletjes bleven

 

vaak gaat de telefoon maar 3 of 4 x over

 

een apparaatje gekocht € 15,00 die alle annonieme nummers zonder pardon blokkeert

 

er zit zelfs een schoonmoeder functie op voor een extra te blokkeren nummer!!!

 

wie me toch annoniem wil bellen moet maar op mijn mobiel bellen !!!

 

het is echt een verademing !!! je kunt weer rustig eten en hoeft 's avonds niet 3 x van de bank om de telefoon op te pakken en zo'n verkooppraatje aan te horen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem altijd gewoon op en normaal gesproken leg ik de telefoon dan op de tafel (aan wel te verstaan)en ga verder met waar ik mee bezig was....het kost mij niks als ik gebeld wordt,en de andere kant praat tegen de tafel....en legt vanzelf neer..lol of als ik meelig ben,neem ik op en dan zeg ik HALLO.....HALLOOO...HALLO...ik doe dus net of ik niks hoor...vinden ze erg fustrerend en ik heb weer lol.

 

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar je zou gewoon in je telefoon in moeten kunnen stellen dat nummers zonder nummerweergave gewoon geweerd worden of een tekst krijgen van "Omdat uw nummer niet weergegeven word, wordt dit telefoontje niet beantwoord...."

 

Zou wel een goeie optie zijn voor je telefoon. Voorheen had ik dat ook met mijn ISDN lijnen, kon via de computer dat dus instellen i.c.m. mijn antwoord apparaat,.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo
Tja, maar je zou gewoon in je telefoon in moeten kunnen stellen dat nummers zonder nummerweergave gewoon geweerd worden of een tekst krijgen van "Omdat uw nummer niet weergegeven word, wordt dit telefoontje niet beantwoord...."




Ja maar hulpdiensten en ziekenhuizen doen datzelfde die bellen zonder nummerweergave je zult maar iemand in het ziekenhuis hebben liggen en je moet geïnformeerd worden. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep!, da's de andere kant van het verhaal....

 

Gewoon die call-centers opheffen en de medewerkers laten geselen is dus de beste optie...

 

whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ja maar hulpdiensten en ziekenhuizen doen datzelfde die bellen zonder nummerweergave je zult maar iemand in het ziekenhuis hebben liggen en je moet geïnformeerd worden

 

bij de dokter of een ander belangrijk telefoontje dat ik verwacht geef ik altijd mijn mobiele nummer op.

 

en dat kan prima , er zijn tegenwoordig hele volksstammen die geen vaste telefoon meer hebben.

 

en callcenters bellen toch niet mobiel , dat is te duur!

 

hiervoor had ik een nummermelder van tiptel die de anonieme gesprekken meteen doorschakelde naar de voicemail , die gaf de melding dat er met nummerweergave gebelt moet worden.

jammer maar die is stuk en koste € 60,00 !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Infofilter werkt inderdaad wel redelijk goed naar mijn ervaring, hoewel ik toch nog regelmatig een telefoontje krijg van een bedrijf dat er zich niks van aantrekt. Nog beter zou zijn, dat men zou gaan verbieden om anoniem te bellen. Een verkoper aan de deur moet zich ook kunnen legitimeren. Door de opmars van het (bijna gratis) bellen via internet (VOIP) worden we steeds vaker lastig gevallen met ongevraagde verkooptelefoontjes en computergestuurde "prijsvragen" (die alleen maar geld kosten als je erop in gaat).

Ik kan mijn Fritzbox ook zo configureren om anonieme oproepen te blokkeren maar er zijn helaas nog te veel personen en bedrijven die weigeren het nummer mee te sturen. Onder andere bedrijven met een eigen (antieke?) telefooncenrale of alarmcentrales sturen geen nummer mee. Dat is jammer, omdat ik die oproepen juist met extra prioriteit zou kunnen afhandelen als het nummer wel meegestuurd werd (ander deuntje bijv.).

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Wat ook werkt en leuk is dat is om de leiding in het gesprek over te nemen en naar haar of zijn priveleven te informeren. Ook vragen of je zelf terug kan bellen na 23.00 want dan werken ze niet meer. Zeg je gewoon dat je ze dan prive belt, zeggen ze kan niet waarop je zegt, jij belt mij toch ook prive.

Eénmaal iemand helemaal uit kunnen horen over haar liefdesleven,salaris enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pgeersen
Wat ook werkt en leuk is dat is om de leiding in het gesprek over te nemen en naar haar of zijn priveleven te informeren. (...) Eénmaal iemand helemaal uit kunnen horen over haar liefdesleven,salaris enz.

Als je dat leuk vindt, raad ik je aan eens een kijkje te nemen op: EGBG tegenscript. Succes en laat eens horen hoe het ging. wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...