Ga naar inhoud


[AZBox HD] Hoe USB Harddisk het beste in te delen.


Jap

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vanmiddag een USB HDD. Alles werkt. Timeshift, opnemen en afspelen. Ik heb de hardisk ext3 geformateerd, zodat er ook >4gb file op kunnen.

 

Hoe kan ik zorgen dat m'n films direct in de film lijst terecht komen (en dat geldt natuurlijk ook voor m'n muziek files) ?

 

wat is de snelste manier van file overdracht van Windows XP naar een ext3 HDD ?

 

Het lieft heb ik 1 partitie ext3 en 1 Fat32. De FAT32 voor Divx, VOB en MP3 en de ext3 voor de HD films. Kan dat ?

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jap,

 

Goed dat het gelukt is.

 

Volgens mij zijn er een aantal mogelijkheden om bij de EXT3 partitie te komen.

 

1: WinSCP / FTP

2: Samba

3: USB

 

Optie 1: WinSCP / FTP

 

Het zou mogelijk moeten zijn om vanaf je PC naar de USB1 of USB2 drive te connecten.

 

Optie 2:Samba

 

Op het de diverse fora heb ik een samba server voor de Azbox voorbij zien komen. Na installatie op de Azbox moet het mogelijk zijn om vanaf een XP pc de externe drive van de azbox te mounten.

 

Optie 3: USB

 

De snelste, maar je moet dan wel ompluggen! Op het net zijn een aantal freeware tools beschikbaar waarmee je linux patities in XP kunt mounten.

 

 

Azbox Elite, SAB explorer PVR SC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels Ext2IFs geprobeerd, maar die wil de drive niet mounten omdat de drive een *needs recovery* geeft. De AZBox heeft dit bit blijkbaar gezet en ik kan dat nu niet meer resetten. Misschien dat Ext2Fsd wel werkt, maar ik betwijfel het. Het aansluiten van de drive aan de PC is overigen geen probleem.

 

Iemand overigens nog een tip hoe ik de films op de HDD direct in de films folder kan laten verschijnen zonder eerst naar USB1 te moeten navigeren ?

 

*edit* Extfsd werkt perfect en inderdaad supersnel...

 

P.S. Het is ongeveer 8 jaar geleden dat ik voor het laatst met suse distributies bezig ben geweest, daarna nooit meer wat met Linux gedaan. Dus voorlopig veel langzaam ontroestende 'o ja's.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...