Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: tajvdz

Wat moeten we eigenlijk met scifi kanalen? kijk liever naar iets realistisch...

Tsja, wat moet je met muziekzenders, muziek is voor de radio.
Zo zie je maar dat je niet voor een ander kan beslissen naar wat voor zenders ze mogen kijken.

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: tajvdz
ik ben juist heel tevreden met het aanbod muziekzenders dat CSD doorgeeft. Alleen nog steeds ongelooflijk dat MTV Hits niet meer wordt doorgegeven! Gelukkig heb ik daar een oplossing voor gevonden en is de zender bij mij niet verdwenen!

Verder goede tip voor iedereen die meer Sport1 en Eredivisie Live kanalen wil. Neem gewoon een abonnement op de kabel erbij!

Tot voor kort was UPC niet digitaal te verkrijgen hier. Toen het beschikbaar kwam heb ik als fanatiek schotelkijken ook geen moment getwijfeld om dat te nemen. Nu een maand later moet ik zeggen dat dat zeker geen verkeerde keuze is geweest. Sport 1 is de eerste 3 maanden gratis en ik ga die dure kanalen opzeggen bij CSD en kijken via UPC.

Schotel en kabel vullen elkaar perfect aan. Schotel vooral voor FTA en buitenlandse zenders en dan kan je het daar met een goedkoop abonnement af. Die blijf ik wel houden want ondanks dat het apparaat me niet tegenvalt is de Philips Mediabox PVR die UPC levert geen Dreambox. Daarop heb ik net wat meer mogelijkheden met opnemen enzo. Het zou helemaal perfect worden als UPC ook op eigen ontvanger (ik denk dan aan een DB8000) te kijken is!

Het beeld is trouwens stukken duidelijker op de kabel. veel hogere bitrate. Oh ja het HD paket van CSD wordt ook bijna overbodig. Mis nu alleen MTVHD. BBC HD kan je zonder CSD ook wel kijken. En geen gezeur op kabel of er nu wel of geen ruimte is voor nieuwe kanalen. Ze komen er gewoon allemaal op!

Vorig jaar was ik nog blij dat Eredivisie Live toch bij CSD kwam omdat ik het niet via digitenne wilde kijken maar nu mogen ze op de satelliet voor mij plaats maken voor wat anders.. misschien is er wel een schlager TV 1.2 en 1.3
Maar met die ene die gelukkig weer terug komt ben ik ook al blij.

Wat moeten we eigenlijk met scifi kanalen? kijk liever naar iets realistisch...

De hardcore kijker gaat inderdaad combineren, zo combineer ik al tijden CDS met ITV van KPN, naar volle tevredenheid want ze vullen elkaar behoorlijk aan. Ik kan beide niet missen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: hugogertie
Wat we nu zien is dat pakket indelingen niet goed zijn.
Ik zou graag een sport pakket willen hebben met eurosport 1+2,sport 1, eredivisie live en een ander heeft veel liever een filmpakket. Weer een ander heeft veel meer intresse in de discovery zenders en etc.

Dat ben ik altijd al van mening geweest, alleen CDS maakt er wat dat betreft een potje van door allerlei zenders door elkaar te husselen en daar wat pakketten van samen te stellen, waar altijd wel weer wat zenders zitten die niet in dat pakket thuishoren.

Maak inderdaad duidelijke themapakketten, dus documentaire zenders, een pakket muziek, pakketje erotiek, een filmpakket en een pakket met HD zenders. Als basis een standaard pakket met publieke en commerciele zenders.
Gast woutervg
Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus

De hardcore kijker gaat inderdaad combineren, zo combineer ik al tijden CDS met ITV van KPN, naar volle tevredenheid want ze vullen elkaar behoorlijk aan. Ik kan beide niet missen.

Alleen zit je dan met twee ontvangers... Het is jammer dat er nog geen ontvanger is waarmee je zowel de HD zenders op de kabel als de HD zenders op de satelliet kunt bekijken.
Geplaatst:
Citaat:

Het is jammer dat er nog geen ontvanger is waarmee je zowel de HD zenders op de kabel als de HD zenders op de satelliet kunt bekijken.

Die ontvanger bestaat wel... de Dreambox DM8000 ;-)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

En de Vantage 8000 combi DVB-C/DVB-S.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Ik heb in mijn DM8000 inderdaad 2x DVB-S en 2x DVB-C tuners zitten. Werkt perfect en de zaplijst bevat gewoon Ziggo en CDS/Sat door elkaar heen dus geen ingewikkelde dingen met schakelen je merkt niet eens via welke bron je kijkt. Enkel de aanschafprijs is wat hoog maar ik heb er persoonlijk geen spijt van.

Geplaatst:
Origineel bericht van: woutervg
Origineel bericht van: Neptunus

Alleen zit je dan met twee ontvangers... Het is jammer dat er nog geen ontvanger is waarmee je zowel de HD zenders op de kabel als de HD zenders op de satelliet kunt bekijken.
En wat te denken van een TV waar al dat moois inzit: DVB-T, DVB-S en DVB-C.
En alle zenders door elkaar en op jouw eigen volgorde!

Loewe Led TV individual 40 met Harddisk en Samsung Led UE40C6700 (Beide DVB-S2)

Triax 78 met Duo Quad LNB (Schotel -> TV's 4x 35 meter Koka 799)

Settopbox / HD Pakket CanalDigitaal

Kabel TV (Starter) via UPC

Glasvezel via KPN, Internet 50/50 plus Bellen

Gast woutervg
Geplaatst:
Origineel bericht van: Dream1975
Ik heb in mijn DM8000 inderdaad 2x DVB-S en 2x DVB-C tuners zitten. Werkt perfect en de zaplijst bevat gewoon Ziggo en CDS/Sat door elkaar heen dus geen ingewikkelde dingen met schakelen je merkt niet eens via welke bron je kijkt. Enkel de aanschafprijs is wat hoog maar ik heb er persoonlijk geen spijt van.

Maar de dvb-c tumer ondersteunt toch geen HD, of heb ik dat mis?
Geplaatst:
Origineel bericht van: woutervg
Maar de dvb-c tumer ondersteunt toch geen HD, of heb ik dat mis?

met de huidige technieken waarop Ziggo uitzend is dat geen probleem

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: ron1872

Dat ben ik altijd al van mening geweest, alleen CDS maakt er wat dat betreft een potje van door allerlei zenders door elkaar te husselen en daar wat pakketten van samen te stellen, waar altijd wel weer wat zenders zitten die niet in dat pakket thuishoren.

Maak inderdaad duidelijke themapakketten, dus documentaire zenders, een pakket muziek, pakketje erotiek, een filmpakket en een pakket met HD zenders. Als basis een standaard pakket met publieke en commerciele zenders.

Nog beter zou zijn om van dat hele pakketten schema af te stappen en gewoon een lijst aan te bieden met beschikbare zenders waaruit de klant dan kan kiezen welke zenders hij wil zien.
Ik denk alleen dat dat bewust niet gedaan wordt omdat er dan een hoop zenders zullen zijn waar zo weinig animo voor is dat ze voor CD niet rendabel meer zullen zijn.

Naar de meerderheid van de zenders die nu standaard aangeboden worden in de verschillende pakketten kijk ik niet eens, het geld wat ik daaraan kwijt ben zou ik liever besteden aan zenders waar ik wel interesse in heb.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen