Ga naar inhoud


[DM7000] Voeding DM 7000


Poolster

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Is het waar als je een losse voeding aansluit dat je dan minder of geen last meer hebt van vastlopen, ik heb een maxtor 160 gb 7200 toeren hdd, DM wordt wel altijd heet kan denk ik geen kwaad want dat doet hij al jaren, ik heb gehoord dat er

een extra aansluiting voor is.

 

groetjes Poolster

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Hallo ome To

 

Bedankt voor de tip maar wat is het beste de elco of de losse voeding rechtstreeks op de hdd aan sluiten? voordeel is dan wel

dat de DM niet zo warm wordt.

Ik denk dat veel vast lopen te maken heeft met welke software er in zit, ik een tydje met mardini gewerkt was volgens mij een

van de beste.

 

Gegroet Poolster

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Dreambox 7000 redelijk wat stabiliteitsproblemen gehad. Het toevoegen van twee flinke elco's tussen de voeding en de harddisk bracht een enorme verbetering maar loste niet alles op.

 

De laatste tijd had ik zoveel stabiliteitsproblemen dat ik de hard disk had afgekoppeld om nog TV te kunnen kijken.

 

Nu de 8000 zijn intrede hier heeft gedaan heeft de 7000 een paar dagen stilgestaan. Toen ik hem weer had aangesloten (inclusief hard disk) werkte de 7000 urenlang zonder problemen. De kast stond open waardoor de temperatuur binnen redelijke grenzen bleef. Herhaling van dit experiment met gesloten kap (en een volledig afgekoelde 7000) leverde na een half uur de eerste stabiliteitsproblemen op. M.a.w. de temperatuur speelt (in ieder geval in mijn 7000) een belangrijke rol.

 

Om herhaling met de 8000 te voorkomen heb ik m'n audiomeubel aangepast zodat de warmte veel gemakkelijker kan ontsnappen.

 

Conclusie: Elco's helpen zeker maar een externe voeding lijkt mij voor de stabiliteit het beste. De temperatuur speelt ook een belangrijke rol. Zorg dus voor goede ventilatie.

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...