Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil mijn huidige Aston Module (1.04) upgraden naar 1.05. Ik heb daartoe het programma XALOAD gedwonload en een laptop opgescharreld die voorzien is van windows 95.

Als ik de CAM in de PCMIA slot duw, detecteert ie em netjes, en als ik xaload opstart dan begint ie ook met upgraden. Alleen bij 176 van 4400 stopt het programma. Tot zeker 50 x toe. Herstarten, opnieuw upgraden, bij 168 stoptie ie, en weer ..... wordt er een beetje moe van.

Wat doe ik fout?

Is er geen ander programma dan xaload om de aston te upgraden?

Tips?

Geplaatst:

Je kan de module (euro ci hardware van SCM) niet via xaload updaten.

ik hoop dat je module nog leeft, en de loader of andere data niet zijn overschreven.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Hij leeft nog!

Met welk programma kan het dan wel?

Kun je mij dat vertellen?

Geplaatst:

Pffffwoe ! geluk gehad !

er is bij mijn weten geen programma public waarmee je je astoncrypt 1.04 kan omprogrammeren. de software moet in een gecrypte vorm worden aangeleverd aan de module, en hoe dit moet is niet bekend.

De files (bin of hex) die je dan ook op internet vind zijn alle rechtstreeks uit de flasheprom uitgelezen, nadat deze uit de module zijn gesoldeerd.

De enige manier om een op euro ci gebaseerde module om te programmeren is en blijft dus openmaken, flasheprom eruit, proggen, flash er weer in.

je kan er dan een irdeto, astoncrypt, nagravision, conax, alphacrypt, of cryptoworks ci van maken.

Ik zou echter geen reden weten waarom je je midule zou omprogrammeren, de 1.04 versie werkt toch goed ?

Peter

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

1.04 werkt inderdaad goed, maar voor seca2 heb je toch minimaal de 1.05 nodig? Ik meen gelezen te hebben dat het niet mogelijk is met 1.04 en wel met 1.05. Vandaar.

Geplaatst:

Sorry jongen een andere manier is er niet om je euro module te upgraden. Het klopt ook met wat je zegt. 1.04 ondersteunt seca2 niet.

Geplaatst:

1.05 werkt ook niet goed met seca II (geen update), en voorlopig hebben we hier ook nog eens geen seca II, dus waarom je nu al zorgen maken ?

Verder is het zo dat Aston, en Mediaguard hun onderlinge geschillen hebben bijgelegd, en er een update voor Astoncrypt modules schijnt te komen voor seca II. Het heeft ze in Spanje al een boel klanten gekost dat gestunt met seca II, en ik denk niet dat de plusserts in Nederland dezelfde fouten maken gaan.

Gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren dus.

Peter.

Geplaatst:

Nou - dan wachten we gewoon even af hoe het komen gaat. Bedankt in ieder geval.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen