Ga naar inhoud


Rapport over illegaal downloaden roept veel reacties op


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Wat een onzin allemaal...diefstal...de enige dief hier is de muziek industrie zelf, die verdienen blijkbaar nog steeds niet genoeg, villa's zijn nog niet groot genoeg, auto's nog niet dik genoeg...en ga zo maar door.

 

Zet voor de lol, als voorbeeld, eens een internetradio station op, allereerst moet alle muziek netjes (terecht) aangekocht worden, voorts moet je ook nog eens absurde bedragen betalen aan Buma/Sena om de artiest te mogen promoten...belachelijk voor woorden.

 

Die hele entertainment industrie is zo langzamerhand een groote graaicultuur aan het worden !!!

meer...meer...meer...

 

 

Het zal mij eens benieuwen, wat men zich nog meer voor onzin gaat uitdenken, om maar zo veel mogelijk de zakken te kunnen vullen...daar draait het alleen maar om !!!

 

Zo, ik heb mijn hart ff gelucht, velen zullen het wel niet met mij eens zijn, maar we leven (nu nog wel) in een democratisch land, en dit is zo ik er over denk. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

cold play heeft een van hun singles aangeboden op internet voor free download en deze is in 43 landen op de eerste plaats op de hit lijst gekomen, en ze hebben er dik aan verdient.

 

Voorbeeld dat het ook anders kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al steeds meer artiesten die hun muziek volgens de z.g. "Creative Commons License" afgeven, waarbij je de muziek, binnen bepaalde voorwaarden, vrij mag gebruiken.

 

En die artiesten, vedienen er ook goed aan, zelf luister ik veel naar "Disco Hooligans" die hebben hun nieuwe album gratis, ter download, beschikaar gesteld.

Hierdoor worden ze, als artiest, steeds meer gevraagd.

 

Het kan echt wel, als de hebzucht maar achterwege blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een grote groep acteurs en musici biedt dinsdag PvdA-Kamerlid John Leerdam (Kunst en Cultuur) in Den Haag een petitie aan waarin invoering wordt bepleit van thuiskopieheffing op mp3-spelers en dvd-harddiskrecorders.

Meer dan 3500 Nederlandse musici, acteurs en muziekauteurs zijn boos op de bevriezing in 2008 van de thuiskopiestelsel. Onder meer Gijs Scholten van Aschat, Anna Drijver, Teun Kuilboer en Bob Fosko zijn aanwezig bij het aanbieden van de petitie.

Rechtenorganisatie Norma, die de belangen behartigt van uitvoerende kunstenaars, voert samen met de vakbonden FNV KIEM en de Ntb een bodemprocedure tegen de staat. Zij eisen schadevergoeding voor het structureel niet naleven van de huidige wet.

MP3-spelers

Door besluiten van de minister van Justitie is het thuiskopiestelsel nog steeds bevroren. Dit betekekent dat er geen heffing wordt ingevoerd op mp3-spelers en dvd harddiskrecorders. Volgens Norma liepen Nederlandse musici, acteurs, regisseurs en muziekauteurs hierdoor vorig jaar 25 miljoen euro aan inkomsten mis.

Afschaffen

Vorige week adviseerde een parlementaire werkgroep om het thuiskopiestelsel binnen drie jaar af te schaffen en te vervangen door een verbod op ongeautoriseerd thuiskopiëren en downloaden. Voor de uitvoerende kunstenaars is dit onaanvaardbaar.

Bron: nu.nl


WIE zijn daarbij aanwezig? Ik heb nog nooit van die gasten gehoord en zit zeker niet te wachten op een toeslag die aan dit soort muzikanten geld gaat uitkeren.

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens Norma liepen Nederlandse musici, acteurs, regisseurs en muziekauteurs hierdoor vorig jaar 25 miljoen euro aan inkomsten mis.

 

 

En natuurlijk kan niets anders dan het thuiskopiëren dit veroorzaakt hebben toch crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en ik ben 1 van die criminelen want ik heb een verzamelceedeetje gekocht en

daarvan mp3tjes gemaakt voor in mijn gsm. blush

 

Maar als ik gepakt word hoop ik toch op een beetje clementie van muziekindustrie

omdat mijn gsm geen ceedeetjes kan afspelen. crazy

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Ja en ik ben 1 van die criminelen want ik heb een verzamelceedeetje gekocht en
daarvan mp3tjes gemaakt voor in mijn gsm. blush


dan ben ik een TOP crimineel zet zelfs dvd's om voor op me iphone en heb 3 gb aan mp3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verhaal Duwgati en het klopt als een bus.

 

 

Citaat:
Wegens het illegaal downloaden van slechts 24 liedjes is een vrouw in de Verenigde Staten veroordeeld tot een boete van meer dan 1,9 miljoen dollar.

 

Dit is uiteraard een absurde veroordeling. Als 24 nummers al 1,9 miljoen kost dan kan zelfs een Bill Gates mijn boete niet betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...