Ga naar inhoud


Cuberevo VS Q-Box


Dutchsat

Aanbevolen berichten

Het moment is daar dat ik ook ga omschakelen naar HD. Gisteren mijn Multimedia Samsung 650 Series LCD opgehangen, en definitief afscheid genomen van mijn SONY 32" CRT (Snik).

 

Mijn 400s zal ik nog wel even aanhouden, wat een geweldig beeld op de LCD, maar de DB 7025S gaat deze week eruit, heeft het minste beeld van de twee.

 

Nu op zoek naar de geschikte Linux opvolger en zit te twijfelen tussen de Q-box HD en de Cuberevo/IPbox 9000.

 

De Cuberevo kan ik inmiddels voor Euro 375,00 krijgen, de Q-box voor Euro 450,00, maar heeft wel wat betere specs. De DB 8000 is te duur en vind ik niet mooi en na alle perikelen met de hardware van de dreamboxen die ik gehad heb wil ik voorlopig nooit meer een dreambox.

 

Wie kan mij over de streep trekken om toch voor de Cuberevo te gaan, werkt Mediaguard 3 incl de updates goed onder de beschikbare softcam's, hoe werken multi-opnames op deze ontvanger en hoe zit het met de stabiliteit en zap snelheid.

 

Heeft er iemand ervaringen met de Q-box of is er nog een ander alternatief, hij moet wel op termijn met enigma2 gaan draaien.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit ook nog te twijfelen van ontvanger. Voor de Qbox HD zijn er nog zeer weinig testverslagen geschreven omdat die nu nog maar volop leverbaar is. Qua specs ziet de Qbox er natuurlijk goed uit met de ingebouwde diablo cam.

Zal nog even wachten worden op enkele gebruikers die er al eentje hebben.

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels wel een Review van de Q-Box gevonden, lijkt mij toch een voordeel dat Duolabs meteen enigma2 ondersteund en dat men het probleem van de softcams en het niet ondersteunen van CCCam heeft omzeild met hun Diablo Cam module. Sharen tussen diverse ontvangers met Diablo zou ook makkelijk zijn, al dan niet Wireless.

 

Ik ben toch bang dat de Cuberevo/Ipbox hier niet aan kan tippen.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Van de Q-box heb ik nog niet veel zinnigs van kunnen vinden, beperk mij even tot de volgende opstelling Zie bijlage:

 

Opties Dream8000 AzboxPrem.HD Cuberevo

Timeshift -/+ Plugin (A) ++ ++

Dual Tuner/Encoding ++ (A) + (Combo) +/-

Opn/Afspelen Tegelijk ++ (A)- +/-

Kwal.Firmware/Fabrikant +/++ Plugins (A) ++ +/-

Enigma2 /Plugins ++ (A) +/-Alfa ?? +/-

Kwaliteit Hardware +/- (A)++ +

Kwal.Voeding/Warmte -/+ (A) ++ (extern) +

Prijs Twin Combo Euro 1.000 (A) Euro360 Euro 425

Wlan +/- (optie) (A)++ -

Werking EMU/Cardsharing ++ (CCcam) (A)++ (CCcam) -/+

Kwal.CPU/Chipset + (A)++ +

Intern Geheugen + (A)++ -/+

Beeldkwaliteit ++ (A)++ ++

Autom.update Kan.lijst + (plug-in) (A)++ NG RACE GoGo NB

Snelheid Scan +/- (A)++ +/-

AVI/MKV .H264 1080p + (Gn MKV) (A)++ + (Gn MKV)

Video Portals /Youtube + (plug-in) (A)++ Firmware NB

Audio Music Portals + (plug-in) (A)++ Firmware NB

HDMI Standaard NB (A)HDMI 1.3 HDMI 1.3

LVO China (A)Zuid-Korea Zuid-Korea

 

Iz Dual Decoding Azbox: Nieuwe firmware is in de maak die ook 2x DVB/S2 ondersteund Max. Gelijktijdig 2 HD/4 SD.

 

Ik heb hier de opties vermeld die ik belangrijk vind. Ik maak me zorgen over de kwaliteit van het ontwikkelteam van Cuberevo iz de ondersteuning van de firmware, zeker als er eens een opvolgermodel gaat komen, de Azbox lijkt mij kwalitatief dan beter. Daarnaast gebruikt de Azbox dezelfde processor core als de Dreambox 8000.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is het dan toch beter een apart topic hier aan te wijden, er zijn inmiddels meerdere HD-Combo's op Linux Basis.

 

Ik zoek een ontvanger van max. Euro 400,00, had ik 6 maanden geleden de keus, dan kwam ik op de Cuberevo uit, maar er zijn nu heel interessante alternatieven. Ik ben nu aan het twijfelen.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...