Ga naar inhoud


Pro-Justitia tegen TVVlaanderen


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de klacht ingediend bij de Economische Inspectie tegen TVVlaanderen wegens de kosten verbonden aan de kaartwissel, ontving ik vandaag volgend antwoord:

 

"Naar aanleiding van uw klacht werd door mijn administratie een onderzoek ingesteld bij TVVlaanderen.

 

In de algemene voorwaarden die gehanteerd worden door TVVlaanderen werden een aantal onrechtmatige bedingen aangetroffen (onwettelijke voorwaarden).

 

Wegens overtreding van artikel 32.2, artikel 32.9, artikel 31.12, artikel 32.15, artikel 32.23, artikel 32.28 en artikel 39bis van de Wet van 14 juli 1991 betreffende de handekspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument werd een Pro-Justitia opgemaakt lastens deze firma."

 

Werk aan de winkel bij TVVlaanderen om tot wettelijke algemene voorwaarden te komen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Wel het is jouw goed recht dat niet mooi te vinden en ik had mij al aan dit soort reactie verwacht.

 

Er zijn een aantal personen die TVVlaanderen zien als Roodkapje, dat ten allen prijze moet beschermd worden tegen de boze wolven Telenet en Belgacom.

 

Het uitgangspunt daarbij is dat TVVlaanderen toch zo'n sympathieke vennootschap is, bijna zelfs een soort van filantropische instelling die alles eraan doet om zijn abonnees te plezieren en die nooit iets in de weg mag worden gelegd en waarvan men alles moet aanvaarden, zelfs als het niet wettelijk is.

 

Wel ik zou mij daarin niet vergissen, want de aandeelhouders van TVVlaanderen zijn niet meer of niet minder dan Amerikaanse investeringsfondsen en geloof mij maar het enige dat daar telt is rentabiliteit op 3 à 5 jaar en als die er niet is dan trekt men zich van de ene op de andere dag terug en zal het hen worst wezen dat Mijnheer LucDec2 uit Meulebeke geïnvesteerd heeft in materiaal dat hij niet meer kan gebruiken (zoals een dure smartcard, module, etc ....)

 

M.a.w. het enige dat telt is (zoals bij Belgacom en Telenet trouwens) de rentabiliteit en het enige waarvoor een klant dient, is om hem een maximum te laten betalen.

 

Op zich is daar niets mis mee, alléén zijn er wettelijke regels om de consument daarin te beschermen, zodanig dat hij ook enig recht kan laten gelden, want in de rechtsverhouding met de aanbieder van de dienst heeft hij geen andere keuze dan de contractsvoorwaarden van de sterkere partij te aanvaarden.

 

Het enige dat ik vraag is dat in mijn rechtsverhouding met TVVlaanderen de van toepassing zijnde wettelijke regels worden nageleefd, zoals ik mijn wettelijke verplichtingen tegenover TVVlaanderen naleef.

 

Vindt jij dat te veel gevraagd, mij niet gelaten.

 

Vanaf het moment dat de wet niet meer moet nageleefd worden omdat je toevallig TVVlaanderen bent, staat de poort naar totale willekeur natuurlijk volledig open.

 

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het volkomen met je eens : TVV moet de wet respecteren en als ze dat niet doen is het je volste recht je daartegen te verzetten . Als TVV niet kan overleven zonder buiten de lijntjes te kleuren dan sneuvelen ze toch vroeg of laat . Hoezeer ik ook sympathiseer met TVV ( ben klant van het allereerste uur ) ze moeten niet afkomen met trukken van de foor : dat getuigd van een zeker misprijzen tov hun clienteel .

Hun reactie - achteraf - dat de rekening van 12.50 euro voor de kaartwissel enkel een " verzoek " tot betaling was heb ik nog als een goeie mop kunnen interpreteren maar daar moet het wel stoppen .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook klant van het eerste uur.

Maar ik zal niet betalen voor een kaart, die ik ten eerste niet wens, en ten tweede mij extra kosten kost omdat hij niet compatible is met mijn hardware.

Ik moet dus al kosten maken om een kaart te kunnen gebruiken, die ik nooit gewenst heb. En dan zou ik nog eens moeten betalen voor de kaart zelf.

Ik heb de eerste iets van een 75€ betaald, en die was nog in perfecte staat. Op de eerste kaart hebben ze dus al goed verdiend.

 

Edwin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Wel het is jouw goed recht dat niet mooi te vinden en ik had mij al aan dit soort reactie verwacht.

Er zijn een aantal personen die TVVlaanderen zien als Roodkapje, dat ten allen prijze moet beschermd worden tegen de boze wolven Telenet en Belgacom.

Het uitgangspunt daarbij is dat TVVlaanderen toch zo'n sympathieke vennootschap is, bijna zelfs een soort van filantropische instelling die alles eraan doet om zijn abonnees te plezieren en die nooit iets in de weg mag worden gelegd en waarvan men alles moet aanvaarden, zelfs als het niet wettelijk is.

Wel ik zou mij daarin niet vergissen, want de aandeelhouders van TVVlaanderen zijn niet meer of niet minder dan Amerikaanse investeringsfondsen en geloof mij maar het enige dat daar telt is rentabiliteit op 3 à 5 jaar en als die er niet is dan trekt men zich van de ene op de andere dag terug en zal het hen worst wezen dat Mijnheer LucDec2 uit Meulebeke geïnvesteerd heeft in materiaal dat hij niet meer kan gebruiken (zoals een dure smartcard, module, etc ....)

M.a.w. het enige dat telt is (zoals bij Belgacom en Telenet trouwens) de rentabiliteit en het enige waarvoor een klant dient, is om hem een maximum te laten betalen.

Op zich is daar niets mis mee, alléén zijn er wettelijke regels om de consument daarin te beschermen, zodanig dat hij ook enig recht kan laten gelden, want in de rechtsverhouding met de aanbieder van de dienst heeft hij geen andere keuze dan de contractsvoorwaarden van de sterkere partij te aanvaarden.

Het enige dat ik vraag is dat in mijn rechtsverhouding met TVVlaanderen de van toepassing zijnde wettelijke regels worden nageleefd, zoals ik mijn wettelijke verplichtingen tegenover TVVlaanderen naleef.

Vindt jij dat te veel gevraagd, mij niet gelaten.

Vanaf het moment dat de wet niet meer moet nageleefd worden omdat je toevallig TVVlaanderen bent, staat de poort naar totale willekeur natuurlijk volledig open.


Greets


maar als men de voorbeelden leest wat telenet doet en mensen klacht indienen en dan elke keer de dingen overneemt van telenet zelf en hen dus in het voordeel brengt van alle klachten is het normaal dat mensen dan beginnen te denken,
waarom krijgt TVV een proses aan hun been en telenet niet omdat ze door alerlei politiekers enzoverder gesteund worden.
dat is niet eerlijk in belgie hier,
een klein garnaaltje krijgt direct een proses en 1 die door de overheid en politiekers gesteund wordt krijgen nooit problemen.
telenet mag alles en TVV mag niks verkeerd doen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je post niet goed. Het is toch niet omdat Telenet (althans in jouw ogen) illegale zaken zou uithalen, dat dit meteen aan TVVlaanderen dan toelaat om hetzelfde te doen.

 

Als er mensen overtuigd zijn van het feit dat de handelswijze van Telenet ingaat tegen de Wet op de Handelspraktijken, moet je zeker niet nalaten om daar klacht tegen in te dienen.

 

Waaruit blijkt trouwens dat "telenet mag alles en TVV mag niks verkeerd doen".

 

Er wordt hier dikwijls geschreven over beweerde illegale zaken bij Telenet, maar nooit wordt er klacht ingediend. Als je A zegt, moet je ook wel B zeggen, anders is het op de duur niet meer ernstig.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Ik begrijp je post niet goed. Het is toch niet omdat Telenet (althans in jouw ogen) illegale zaken zou uithalen, dat dit meteen aan TVVlaanderen dan toelaat om hetzelfde te doen.

Als er mensen overtuigd zijn van het feit dat de handelswijze van Telenet ingaat tegen de Wet op de Handelspraktijken, moet je zeker niet nalaten om daar klacht tegen in te dienen.

Waaruit blijkt trouwens dat "telenet mag alles en TVV mag niks verkeerd doen".

Er wordt hier dikwijls geschreven over beweerde illegale zaken bij Telenet, maar nooit wordt er klacht ingediend. Als je A zegt, moet je ook wel B zeggen, anders is het op de duur niet meer ernstig.

Greets


er zijn genoeg bewijzen dat telenet ook dingen doet die niet mag en dan zich achter andere steekt zodat zij niet de schuld zouden krijgen.
lees eens het tik forum en het digitalcafé op na en je zal genoeg dingen vinden die ze fout doen,maar dat aanvaard iedereen maar hé.
als TVV eens iets fout doet roepen ze moord en brand,waneer telenet dingen doet die niet kloppen dan aanvaard men dit maar.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel als er genoeg bewijzen zijn dat Telenet "dingen doet die niet mogen" waar wacht iedereen dan op om klacht neer te leggen.

 

Er wordt hier maar moord en brand geschreeuwd over Telenet, maar niemand legt ooit klacht neer.

 

En steeds zijn de verhalen "Telenet doet vanalles fout", maar iets concreets lees je nooit.

 

Als er dan toch genoeg bewijzen zijn, dat men dan hier eens een concreet voorbeeld geeft bijvoorbeeld over de algemene voorwaarden die onwettig zouden zijn. (zoals dit manifest het geval is bij TVVlaanderen)of over om het even wat.

 

Wat het aanvaarden van dingen die niet kloppen bij Telenet betreft, wat wil je dat ik daar aan doe. Ik ben geen klant van digitale televisie bij Telenet, maar van TVVlaanderen en daar moet men - voor wat mij betreft - de wet naleven. Dat heeft niets te maken met moord en brand schreeuwen "als TVVlaanderen eens iets fout doet". ("fout" van het aanrekenen van de kaartwissel die ten andere hopen centen opbrengt)

 

Greets

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het valt mij ook op dat er elke keer naar grote providers, telenet, belgacom, upc en dergelijke wordt geschopt wanneer ze kunnen.

Ik denk dat telenet in de ogen van sommige sat4allers pas een goede firma wordt als ze hun box niet meer koppelen aan de smartcard en er het liefst nog een handleiding bijdoen hoe ze kunnen cardsharen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Naar aanleiding van de klacht ingediend bij de Economische Inspectie tegen TVVlaanderen wegens de kosten verbonden aan de kaartwissel, ontving ik vandaag volgend antwoord:

"Naar aanleiding van uw klacht werd door mijn administratie een onderzoek ingesteld bij TVVlaanderen.

In de algemene voorwaarden die gehanteerd worden door TVVlaanderen werden een aantal onrechtmatige bedingen aangetroffen (onwettelijke voorwaarden).

Wegens overtreding van artikel 32.2, artikel 32.9, artikel 31.12, artikel 32.15, artikel 32.23, artikel 32.28 en artikel 39bis van de Wet van 14 juli 1991 betreffende de handekspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument werd een Pro-Justitia opgemaakt lastens deze firma."

Werk aan de winkel bij TVVlaanderen om tot wettelijke algemene voorwaarden te komen.

Greets


Ik denk dat kabelbedrijven Telenet en Belgacom misbruiken maken tegen TVVlaanderen?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...