Ga naar inhoud


Pro-Justitia tegen TVVlaanderen


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

 

Er zijn al genoeg klachten geweest , telkens weer verworpen . Net zoals BGC enige maanden terug door het BIPT op de vingers werdt getikt . BGC stapt naar de rechter en haalt gelijk . Jullie kunnen roepen zoveeel je wil , maar met politiekers in raad van bestuur , die ook nog eens de rechtbanken etc in hun zak hebben , begin je niks .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Er zijn al genoeg klachten geweest , telkens weer verworpen .


Waar kunnen we die gegevens dan terugvinden, dan kunnen wij het ook eens lezen.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

En binnenkort maar klagen als het abonnement omhoog gaat of er geen geld is om meer zenders door te geven. Kijk als je in je gelijk staat kan je je gelijk halen. Soms is het beter niet je gelijk te halen omdat vroeger of later je gelijk zich tegen je gaat keren.

 

TV Vlaanderen moet zich aan de wet houden. Daar kan niemand omheen. Ik denk dat je er ook niet omheen kan dat de politiek in België te beïnvloeden is. Maar vergeet niet dat TV Vlaanderen slechts een heel kleine speler is en dat dit soort zaken, met daaraan gekoppelde extra kosten, heel veel tijd en geld gaan kosten. Dat gaat verhaald worden op de abonnee omdat de investeerder in dit bedrijf gewoon zijn investering met rendement terug wil verdienen. Gaat dat niet dan zijn ze daar heel makkelijk in. Een bord te koop erop en als dat niet werkt dan gaat de tent gewoon dicht. Ik zie niet zo gauw een bedrijf interesse hebben in TV Vlaanderen. Als je namelijk de zusterband met CanalDigitaal weghaalt dan blijft er erg weinig zenderaanbod over.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
En binnenkort maar klagen als het abonnement omhoog gaat of er geen geld is om meer zenders door te geven. Kijk als je in je gelijk staat kan je je gelijk halen. Soms is het beter niet je gelijk te halen omdat vroeger of later je gelijk zich tegen je gaat keren.

TV Vlaanderen moet zich aan de wet houden. Daar kan niemand omheen. Ik denk dat je er ook niet omheen kan dat de politiek in België te beïnvloeden is. Maar vergeet niet dat TV Vlaanderen slechts een heel kleine speler is en dat dit soort zaken, met daaraan gekoppelde extra kosten, heel veel tijd en geld gaan kosten. Dat gaat verhaald worden op de abonnee omdat de investeerder in dit bedrijf gewoon zijn investering met rendement terug wil verdienen. Gaat dat niet dan zijn ze daar heel makkelijk in. Een bord te koop erop en als dat niet werkt dan gaat de tent gewoon dicht. Ik zie niet zo gauw een bedrijf interesse hebben in TV Vlaanderen. Als je namelijk de zusterband met CanalDigitaal weghaalt dan blijft er erg weinig zenderaanbod over.


Jaja, wat je al niet moet doen om te overleven.
Maar klanten belazeren levert uiteindelijk nooit iets op.
Het doel heiligt nooit de middelen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je eens goed kijkt op het betalingsformulier dat bij de kaartwissel is zal je merken dat het geen echte factuur is en je het ook niet hoeft te betalen , ze rekenden op de goedheid van zovelen dat de meeste het gewoon betaald hebben , maar het moet niet!!!

 

Koostronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: koostronics
En als je eens goed kijkt op het betalingsformulier dat bij de kaartwissel is zal je merken dat het geen echte factuur is en je het ook niet hoeft te betalen , ze rekenden op de goedheid van zovelen dat de meeste het gewoon betaald hebben

juridisch gesproken gaat het hier dus over oplichting....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
Origineel bericht van: koostronics
En als je eens goed kijkt op het betalingsformulier dat bij de kaartwissel is zal je merken dat het geen echte factuur is en je het ook niet hoeft te betalen , ze rekenden op de goedheid van zovelen dat de meeste het gewoon betaald hebben

juridisch gesproken gaat het hier dus over oplichting....


Dus als een goeddoel een overschrijving in je bus steek met de vraag om te steunen, zijn het ook oplichters?

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp


Dus als een goeddoel een overschrijving in je bus steek met de vraag om te steunen, zijn het ook oplichters?

mvg


TV Vlaanderen is geen goed doel eek Ik neem aan dat de wetgever hier in Vlaanderen/België een onderscheid maakt tussen commerciële bedrijven en goede doelen en die laatste dan ook de toestemming hebben om een vrije bijdrage te vragen dmv overschrijvingen rond te sturen. Een commercieel bedrijf daarentegen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Dus als een goeddoel een overschrijving in je bus steek met de vraag om te steunen, zijn het ook oplichters?

mijn ouders hebben ook zo'n "factuur" gekregen en die onmiddelijk betaald, er hing immers een overschrijvingsformulier aan en in de begeleidende brief staat nergens met zoveel woorden gezegd dat ge niet moet betalen. Hoeveel meer TVV klanten zijn in die val getrapt ? Want het gaat hier dus wel degelijk om een val : ze gaan er van uit dat de meeste van hun klanten niet zullen zien dat ze niet verplicht zijn om te betalen, ze hebben toch een nieuwe smartcard gekregen, en dus betaalt men maar. Niet iedereen zit op sat4all !
Voor mij is dit dus oplichting : onder een vals voorwendsel mensen geld aftroggelen zonder hen duidelijk te maken dat het over een vrijwillige bijdrage gaat.

trouwens, allez kom, wat is dat nu voor dikken zever, uw klanten een "vrijwillige bijdrage" gaan vragen. Ziet ge Belgacom of Electrabel al aan al hun klanten een "vrijwillig verzoek tot betaling" gaan sturen ? kom zeg, ik denk dat enkel erkende vzw's voor een goed doel zoiets mogen doen, en dan moet er duidelijk bijstaan voor welk erkend doel die bijdrage zal aangewend worden.

ik ben geen jurist maar ik blijf bij mijn opmerking : voor mij is dit oplichting.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplichting is volgens artikel 496 van het Strafwetboek:

 

"Hij die, met het oogmerk om zich een zaak toe te eigenen die aan een ander toebehoort, zich gelden, roerende goederen, verbintenissen, kwijtingen, schuldbevrijdingen doet afgeven of leveren, hetzij door het gebruikmaken van valse namen of valse hoedanigheden, hetzij door het aanwenden van listige kunstgrepen om te doen geloven aan het bestaan van valse ondernemingen, van een denkbeeldige macht of van een denkbeeldig krediet, om een goede afloop, een ongeval of enige andere hersenschimmige gebeurtenis te doen verwachten of te doen vrezen of om op andere wijze misbruik te maken van het vertrouwen of lichtgelovigheid, wordt gestraft met een gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van ........"

 

Met andere woorden misbruik maken van het vertrouwen of lichtgelovigheid van anderen om zich gelden toe te eigenen of in huidig geval te laten betalen voor een kaartwissel door het verzenden van een pseudo-aanrekening dewelke lijkt op een factuur zonder er één te zijn, om alzo te mensen aan te zetten tot het betalen van een vrijwillige bijdrage.

 

Het lijkt wel de maffia daar in Zaventem. Maar blijkbaar vinden een aantal personen dat hier doodnormaal, want we moeten maar om het even wat aanvaarden omdat er satellietelevisie wordt aangeboden.

 

Trouwens de opmerking over de goede doelen is wat mij betreft volledig naast de kwestie, want bij goede doelen staat duidelijk vermeld dat om een vrijwillige bijdrage wordt gevraagd, in tegenstelling tot het "vrijwillige verzoek" van TVVlaanderen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Oplichting is volgens artikel 496 van het Strafwetboek:

"Hij die, met het oogmerk om zich een zaak toe te eigenen die aan een ander toebehoort, zich gelden, roerende goederen, verbintenissen, kwijtingen, schuldbevrijdingen doet afgeven of leveren, hetzij door het gebruikmaken van valse namen of valse hoedanigheden, hetzij door het aanwenden van listige kunstgrepen om te doen geloven aan het bestaan van valse ondernemingen, van een denkbeeldige macht of van een denkbeeldig krediet, om een goede afloop, een ongeval of enige andere hersenschimmige gebeurtenis te doen verwachten of te doen vrezen of om op andere wijze misbruik te maken van het vertrouwen of lichtgelovigheid, wordt gestraft met een gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van ........"



Greets


Deze tekst lijkt mij bijzonder goed van toepassing voor onze
2 telecombedrijven bij uitstek nl Telenet en Belgacom.
Hun reclamefolders bulken van de woorden "gratis", maar op het einde van de rit hebben ze je ganse portefeuille mee...(:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...