Gast Paullo Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Post eens een concreet voorbeeld hier. Greets
_Bartje_ Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Lucdec, ooit de kleine lettertjes opgevallen beneden aan deze documentatie? Naar mijn weten staat dit er altijd in.
TokeMUp Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Origineel bericht van: Paullo Post eens een concreet voorbeeld hier. Greets Het feit dat Telenet voor 8 € per maand digitaal TV aanbied is U waarschijnlijk helemaal ontgaan. In werkelijkheid is het 8 € + 13,75 € per maand. Als dat geen oplichting is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Das maar 12 keer zoveel per jaar dan TVV heeft gedaan!
Gast Paullo Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Volgens mij had je beter de tijd die je besteed hebt aan het typen van de uitroeptekens, besteedt aan het lezen van de tarievenlijst van Telenet, die je hier kan terugvinden: http://media.tn-media.be/pdf/prijslijst/Prijslijst_200904.pdf Voor alle duidelijkheid heb ik het deel over digitale televisie hier hernomen, lees vooral eerst de eerste regel onder de titel "Digital tv" " Digital TV Voor Telenet Digital TV is een Telenet Standaard kabeltelevisieabonnement vereist. De federale overheid heeft beslist dat het BTW-tarief voor wie overstapt van Standaard kabeltelevisie naar Digitale televisie aangepast wordt van 21% naar 12%. Dit geldt voor het kabeltv-abonnement, de abonnementen voor extra zenders en de TV-theek. Abonnement basistarief (incl 12% BTW) sociaal tarief (incl 12% BTW) Abonnement standaard kabeldistributie 127,42 euro (10,62 euro/maand) 63,71 euro (5,31 euro/maand) Auteursrechten 32,52 euro (2,71 euro/maand) 32,52 euro (2,71 euro/maand) Totaal 159,94 euro (13,33 euro/maand) 96,23 euro (8,02 euro/maand) Prijs per maand (incl 21% BTW) Digibox 4,00 euro HD Digibox 6,00 euro HD Digicorder 8,00 euro Eenmalige kosten Activeringskost (eenmalig) 50,00 euro Toebehoren (optioneel) Eenmalig Powerline-adapters (per set van 2) 70,00 euro HDMI-kabel 15,00 euro DVI-kabel 15,00 euro" Hier nog een link naar de website van Telenet met de prijzen erbij, er staat duidelijk bij vermeld dat je 4 Euro (of 8 Euro voor een HD-digicorder) dient te betalen bovenop hetgene je reeds betaald. http://telenet.be/499/0/1/nl/thuis/televisie/tarieven/digitale-televisie.html Als ik dit hier allemaal vermeld is dit niet om jou te overtuigen, want uit een groot deel van je posts blijkt je vicerale haat tegenover Telenet omwille van één of andere contentieux die je met hen hebt of had, maar is het om te pogen één van de indianenverhalen over Telenet (die jij graag mee verspreidt) uit de wereld te helpen. Voor alle duidelijkheid, ik heb geen enkele band of bijzondere sympathie voor Telenet, maar de ongegronde verhalen die hier daaromtrent steeds maar weer door sommigen worden gelanceerd, beginnen mij eerlijk gezegd te vervelen. Greets
TokeMUp Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 En niet iedereen heeft internet om die troep te lezen. Dus als je dat via TV verneemt zie je die verborgen (gebreken)tekst niet. en wordt je geript voor 13,75 € in de maand. Had je die tijd die je in uw post hebt gestoken, gebruikt om verder te zien dan je neus lang was en te realiseeren dat je niet Remi bent. Dan je je dat geweten dat niet iedereen internet heeft.
Johan45 Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Origineel bericht van: TokeMUp En niet iedereen heeft internet om die troep te lezen. Dat gaat ook voor Tv Vlaanderen op om bij het onderwerp te blijven. Zo worden TV Vlaanderen abonnees geript, om met je eigen worden te spreken, voor 12,50 euro als ze niet bekend zijn met internet. Vult u rustig aan !!!
Gast Paullo Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Neen Johan45, het is nog erger. Bij TVVlaanderen is het zelfs nergens terug te vinden. Het staat niet eens in de algemene voorwaarden, of deze nu op internet staan of elders. Voor wat die beweerde misleidende tv-reclame betreft, die mensen zonder internet zou overtuigen om voor 4 Euro of 8 Euro digitale televisie van Telenet te nemen (mensen die al meer dan 13,5 Euro betalen voor analoge televisie .....), hierna de link naar de klachtenpagina van de Jury voor Ethische Praktijken in de Reclame: http://www.jep.be/nl/klachten-onderzoek/klachten-formulier/ Ik stel voor dat TokeMup ons op de hoogte houdt van de afloop van zijn klacht. Als we er niets meer van horen, ga ik ervan uit dat hij zelf meent dat zijn klacht niet ernstig genoeg is. Ik heb hier recent nog een folder in de bus gekregen van Telenet waar duidelijk stond vermeld dat een analoge kabelaansluiting noodzakelijk was om digitale televisie te kunnen ontvangen. Greets
_Bartje_ Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Paullo, je hebt 100 procent gelijk maar deze mensen zijn toch niet voor rede vatbaar en grijpen elke topic op eender wel forum aan om telenet in dit geval zwart te maken. Andere doen dit weer met belgacom enz enz. Ik maak mij hier ook al lang niet meer druk om. Als ze niet tevreden zijn bij deze provider zijn ze toch vrij om een andere te nemen.
smoking Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 MOet er ook nog een andere beschikbaar zijn hé , of denk je dat gans belgie al toelicht met adsl , alds2+ of vdsl . Ik zat in dezelfde situatie , 10 jaar ben ik al bij die oplichters ( hun internet tarieven zeggen al genoeg ) , verplicht , op 7.5 km van de centrale was niks mogelijk . Nu is vdsl2 actief sinds vorige week , dus dat wordt dommelen binnen dit en een half jaar . Feit is dat bij telenet alle prijzen terug te vinden zijn , in je contract enz . Die 12.5 € staat nergens bij TVV . En de uitleg van je moet dit niet betalen , raakt geen kant , het is iedereen of niemand ( je hebt ook allemaal hetzelfde contract ondertekend ). vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
_Bartje_ Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 En na 1.5 jaar waarschijnlijk weer terug bij telenet met die afstanden tot de centrale Ik geef je gelijk dat de tarieven enkele jaren geleden zeker hoog waren tov andere providers maar dit is toch gelijk getrokken inmiddels met andere providers. Je moet ook alles tellen, adsl lijn en abbo.
TokeMUp Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Origineel bericht van: Paullo Ik stel voor dat TokeMup ons op de hoogte houdt van de afloop van zijn klacht. Als we er niets meer van horen, ga ik ervan uit dat hij zelf meent dat zijn klacht niet ernstig genoeg is.Greets Neen, Ik stel voor dat jij TV Vlaanderen voor de rechter sleept. Jullie liggen te kankeren voor 12,5 € Terwijl je al jaren afgezopen geweest bent door Telenet en Belgacom. Och nee daar zit geen vlieg aan de lamp. Trouwens uw schone woordjes klinken net als die pipo's die de telefoon opnemen bij Telenet. "wij gaan er van uit dat U al analoog hebt... blablabla." Zeker tewerk gesteld bij Telenet?
Gast Paullo Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Wel jij roept veel over alle onrecht dat Telenet jou aandoet en gebruikt daarbij veel grote woorden en nogal wat misbaar, maar als puntje bij paaltje komt, zie ik nooit enige actie die je ertegen onderneemt, ook al wordt je de pap in de mond gegeven. Het enige dat je moet doen is schrijven naar de JEP om je te beklagen over de reclame van Telenet. Dat je dat niet doet, zegt meteen alles. Ik heb mij beklaagd en blijkbaar niet ten onrechte, want er is een Proces-verbaal opgesteld. Op de rest van je uitleg en insinuaties ga ik niet eens reageren, zegt meer over jezelf dan over iemand anders. Greets
Gast Opuske Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 kijk even op tik.be paullo dan zal je snel genoeg zien dat er wel degelijk acties tegen telenet ondernomen werden / worden.
Gast Paullo Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Opuske, Maar dat er akties zijn tegen onregelmatigheden die zich zouden voordoen bij Telenet, wil ik best geloven en ik zou zelfs zeggen des te beter. De wet is van toepassing voor iedereen inbegrepen Telenet. Maar systematisch maar wat lopen roepen in algemene termen dat "Telenet oplichters zijn, want kijk maar eens naar hun reclame" enz;, enz., enz., is niet ernstig en daar ging het mij over. En dat het niet ernstig is zie je dan nog direct aan de reactie ook, als men niets meer te vertellen heeft, wordt er geroepen van "je werkt zeker bij Telenet of je bent van hetzelfde genre met je schone woorden", allemaal zeer stichtend natuurlijk en brengt ten andere ook enorm veel bij aan de discussie. Greets
sat_hobby Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Origineel bericht van: TokeMUp Origineel bericht van: Paullo Ik stel voor dat TokeMup ons op de hoogte houdt van de afloop van zijn klacht. Als we er niets meer van horen, ga ik ervan uit dat hij zelf meent dat zijn klacht niet ernstig genoeg is.Greets Neen, Ik stel voor dat jij TV Vlaanderen voor de rechter sleept. Jullie liggen te kankeren voor 12,5 € Terwijl je al jaren afgezopen geweest bent door Telenet en Belgacom. Och nee daar zit geen vlieg aan de lamp. Trouwens uw schone woordjes klinken net als die pipo's die de telefoon opnemen bij Telenet. "wij gaan er van uit dat U al analoog hebt... blablabla."Zeker tewerk gesteld bij Telenet? Met dit soort argumenten overtuigd u niet. Integendeel, de vraag roept zich zelfs op waar u werkt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen