Ga naar inhoud


[MES 2.6] Zijn er beperkingen bij editen van kanalenlijst?


Belsat

Aanbevolen berichten

Hallo op deze zonnige dag!

 

Ook ik zal er aan moeten geloven over te stappen op 9f (tenzij de opvolger in zicht is??, al nieuws???)

 

Hoe dan ook, dan zou ik ook Johan45's kanalenlijst voor 4 LNB's willen editen met MES. De vraag is of daar nog beperkingen zijn? Ik bedoel: moeten bepaalde satellieten op bepaalde nummers, b.v. boven de 500 en zo?

 

Vriendelijke groeten, Henk

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Henk.

 

Je mag en kan kanalen verwijderen en verplaatsen zoveel als je wil.

 

Alleen als je de aangepaste lijst opslaat gebruik dan niet opslaan patch ALS maar opslaan patch.

Gebruik je opslaan patch als dan maakt Mess een rommeltje van je kanalenlijst en kan je overnieuw beginnen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, thanx! Ik denk dat ik het begrijp: MES maar één keer openen en na de bewerking weer opslaan in dezelfde file. Géén nieuw bestand maken. OK we gaan het proberen.

 

Nogmaals bedankt, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx, nog één vraag: Tot nu toe gebruik ik XP, maar werkt MES ook in Vista? En FlashDSX?

 

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan neem ik nu toch maar XP. Misschien dat iemand anders Vista heeft geprobeerd?

 

Het moet wel in één keer goed gaan, want ik heb geen Oslink :-(

 

Hartelijk dank, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Belsat


Het moet wel in één keer goed gaan, want ik heb geen Oslink :-(

Hartelijk dank, Henk


Als je alleen de kanalenlijst en eeprom schrijft kan er weinig verkeert gaan met je decoder.
Fouten ontstaan als de firmware niet goed of onvolledig geschreven wordt.
Dus het risico dat je loopt met kanalen schrijven is minimaal.

Loopt het toch mis ben je welkom in Noord-Holland. wink

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitnodiging, maar dat is nog even niet nodig :-)

 

Om een lang verhaal kort te maken, 9f zit er op, met de volledige Johan45 lijst. Met het seca2 kaartje werkt alles perfect, geen verandering t.o.v. 9c.

Maar met het seca3 kaartje krijg ik met geen mogelijkheid Ned 1,2 en 3 aan de gang. De rest van de Ned zenders wel.

 

Overigens, als ik + > B > 7 > 6 intyp gebeurt er bij de laatste stap niets; is dat normaal?

 

Ik zal alle posts nog maar eens doorlezen, misschien vind ik de oplossing...

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik gedaan. Maar heel misschien niet de goede provider gekozen.. Waarschijnlijk kan ik pas eind van de week verder experimenteren :-)

 

Hartelijk dank, zover. Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...