Ga naar inhoud

[DM500S] Vermoedelijk clone versie

Aanbevolen berichten

Gast MerijnNL
Geplaatst:

Beste satters,

Heb laatst een DB500 ( nieuw ) gekocht via een bekende site in EU ( weet niet of ik het hier mag vermelden )

Prijs +/- 100€ en er staat niets van clone bij.

Volgens Track and Trace blijkt hij van Hong Kong te komen

Als het een clone is, zijn ze dan verplicht mij het geld terug te betalen of kan ik evt een geschil beginnen tegen hun ?

Gr.

MerijnNL

Geplaatst:

De site mag je niet vermelden. Tja je kan altijd een geschil aan gaan maar de vraag is wil je dat. Uiteindelijk kost het je altijd geld en tijd. Je kan beter wat meer betalen en naar een site of winkel gaan waarvan je weet dat je een origineel produkt krijgt.

Geplaatst:

Als de afzender zich in HongKong bevind kun je er eigenlijk 100% vanuit gaan dat dit een clone is. Ook al omdat originele al lange tijd niet meer gemaakt/verkocht worden.

Ik ben bang dat het moeilijk word hier iets tegen te beginnen, het lijkt misschien een europese site maar dat zal het in werkelijkheid waarschijnlijk niet zijn.

Geplaatst:

Ik denk niet dat je een kans maakt daar de prijs van 100 Euro al aangeeft dat het eigenlijk niet om een origineel kan gaan. Daarvoor is namelijk het prijsverschil te groot.

Grtzzz

DM800S gemini op multitenne van Technisat

Geplaatst:

Originele 500s's zijn al lang niet meer te koop.

Ik geloof al sinds eind 2007 uit de handel, vervangen door een veel betere DM500+ en ook die is al maanden uit het assortiment.

Ik vind het ook je eigen schuld. Je had kunnen weten dat je voor 100 euro geen originele 500s koopt.

Ron

Geplaatst:

Bovendien dubbeldom omdat die site vermeld dat het "chinese versions zijn" 100 eurie was wel wat duurvoor een chinese version

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Originele 500s's zijn al lang niet meer te koop.
Ik geloof al sinds eind 2007 uit de handel, vervangen door een veel betere DM500+ en ook die is al maanden uit het assortiment.
Ik vind het ook je eigen schuld. Je had kunnen weten dat je voor 100 euro geen originele 500s koopt.

Ron

Hier ben ik het roerend mee eens.
hoe lullig het ook over kan komen...
als je je iets verder in de materie had verdiept
had je kunnen weten dat dit niet zuiver is.

Desondanks vind ik het wel erg klote voor je.

Geplaatst:

Ik was net een DVB-S PCI kaart aan het zoeken op Google, en kwam iets heel ergs tegen. Ik weet niet of de link hier mag, dus Google maar eens op allclone

Weet je gelijk ook welke andere receivers te wantrouwen... crazy

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast MerijnNL
Geplaatst:

Beste Satters ;-)

Bedankt voor jullie reacties ;-)

Ik had zelf ook wel een groot vermoeden dat het een clone zou zijn. en idd was ik ervan op de hoogte dat ze ook niet meer gemaakt worden.

Ik vindt het wel zonde dat ik de site niet mag vermelden.

Ze verkopen namelijk meerdere type dreamboxen.

Zelfs de DB800 voor een redelijke prijs...

Als je via " whois " + die site gaat kijken blijkt de eigenaar van die site ook nog eens de eigenaar van een bekend satforum van onze zuiderburen te zijn.... ( Als dit stukje niet vermeld mag worden, verzoeke heren mods. het te verweideren ).

Gr.

MerijnNL

• 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen