Ga naar inhoud


[Enigma 1] [23-06-2009] PLi® Jade3 Enigma1 images released


hemertje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De laatste CVS die ik gevonden heb is van 17/06/2009. Deze geinstalleerd en nu is teletext weer OK. Bedankt voor jullie hulp. Vanavond eens een mooie skin uitzoeken, de familie vindt de standaard skin niet leuk.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje over Pli afstandbediening <>

 

als ik MultiEPG kies en op een van de regeltjes/kolommen een info opvraag krijg je de info over die film en dat tijdstip

tot voor kort

kon ik met pijltjestoets > ook een volgende film zien

NU springt als ik de > gebruik terug naar MultiEPG

 

soms binnen het MultiEPG met > toets springt ie terug naar mijn zenderlijst (alsof ik een exit heb gedrukt)

 

iemand een idee wat ik fout heb staan (ofschoon ik me van een wijziging der instellingen niet bewust ben.

 

ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag geprobeerd om de nieuwe image op mijn db 7000 te zetten. omdat ik geen nullmodemkabel had, heb ik de naam van de image gewijzigd naar root.cramfs en via dcc op de juiste plek in de dreambox gezet. via de menu heb ik handmatig update gedaan. hij heeft de oude image erast en de nieuwe erop gezet. maar nu wilt hij niet meer doorstarten. hij blijft hangen op het scherm"thank you for choosing pli" en op de lcd scherm staat "dream multimedia". is het flashen verkeerd gedaan? is het nog goed te krijgen zonder nullmodem kabel? heb trouwens alleen laptop waar geen kabel ingaat.

dreambox 800HD,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cgok
ik heb vandaag geprobeerd om de nieuwe image op mijn db 7000 te zetten. omdat ik geen nullmodemkabel had, heb ik de naam van de image gewijzigd naar root.cramfs en via dcc op de juiste plek in de dreambox gezet. via de menu heb ik handmatig update gedaan. hij heeft de oude image erast en de nieuwe erop gezet. maar nu wilt hij niet meer doorstarten. hij blijft hangen op het scherm"thank you for choosing pli" en op de lcd scherm staat "dream multimedia". is het flashen verkeerd gedaan? is het nog goed te krijgen zonder nullmodem kabel? heb trouwens alleen laptop waar geen kabel ingaat.


Ik ben bang dat je dan toch een seriele nullmodem kabel en laptop met rs323 interface nodig zal hebben.
Als de box niet meer opstart is dat de enige manier om een nieuwe image te flashen.
Waarschijnlijk is het beste om eerst de 'flasherase' image er op te zetten en vervolgens een nieuwe pli of andere image.

Adri.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
Citaat:
hij heeft de oude image erast en de nieuwe erop gezet.

waarschijnlijk helpt de flasherase

heb ik al tig keer geprobeerd. ik ga vanavond op bezoek bij iemand met een computer die wel die rs232 uitgang heeft.

dreambox 800HD,

Link naar reactie
Delen op andere sites

dAF2000, dank voor de moeite

 

het viel me op juist omdat ik voorheen altijd de gemini gebruikte

of het ooit of nooit gewerkt heeft op PLI, is daarom ook mij niet helemaal helder.

 

maar vind het storend en volgens mij zou je gewoon in info modus moeten kunnen doorklikken als de EPG data er is.

 

ciao

 

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je de < en > naast de nul dat het niet werkt?

 

met de links/rechts toetsen naast OK heeft het naleijk wel altijd gewerkt wat ik nog weet van mijn 7k

 

misschien heeft gmeenie wel deze extra functionaliteit ingebouwd?

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
met de links/rechts toetsen naast OK


naast de < nul > gebruik ik nooit

dus dat ie op je 7K werkte toont al aan dat ik een vreemd probleem heb gesignaleerd voor de 7020 hiero.
ciao


duidelijk...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand helpen? (geachte Pli-kenners)

 

ik krijg enkel probleem mail van mijn zus

met dm7000

met pli jade3 27-06-2009

Citaat:
[27-06-2009] ALL Enigma1 images are updated, the DM500 Softcam and the Harddisk detection problems are fixed!

Therefore we decided to update all boxtype to the same new revision, 6494.

met hdd ingebouwd

ik was er vrijdag en heb haar deels geholpen met een verkeerde installatie van var op hdd die daarna weer liep

echter zaterdag was het weer fout

ze heeft zaterdag alles per nulmodem kabel opnieuw in het flash gezet

nu blijkt echter toch geen hdd aanwezig...? met al haar opnames

 

zit die harddisk detectie in het gedownloade image of moet ze een software update doen via menu / instellingen / 7 softwarebeheer / update your dreambox software

 

of moet ze iets anders doen...?

ik heb geen hdd in mijn dm7020 dus kan het niet repliceren

per dcc

per webinterface

of hoe?

 

ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...