Ga naar inhoud


[Enigma 1] [23-06-2009] PLi® Jade3 Enigma1 images released


hemertje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi dAF2000,

tja dat kan ik natuurlijk niet zo een twee drie zeggen

ofschoon toen ik er was ik het image wel kon opstarten dat via move/var op hdd stond (met Pli erop)

nu na nieuw flashen wordt het niet herkend... dat er een harddisk is

 

een tip om manueel te mounten in telnet (zonder formateren, wegens films) ?

ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraag: zit in deze image de plugins MV 3.52. en movieplayer in gebakken. Want met een erase krijg ik deze niet weg. En ik wil deze plugins niet want ze nemen teveel ruimte in.

 

of als ze niet zijn in gebakken hoe kan ik deze plugins dan toch verwijderen. Ik heb een erase gedan op de DM (DM7000) en een erase voordat ik de nieuwe image erop heb gezet.

 

wie weet hier een oplossing?

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Philips
Ik heb een vraag: zit in deze image de plugins MV 3.52. en movieplayer in gebakken. Want met een erase krijg ik deze niet weg. En ik wil deze plugins niet want ze nemen teveel ruimte in.

of als ze niet zijn in gebakken hoe kan ik deze plugins dan toch verwijderen. Ik heb een erase gedan op de DM (DM7000) en een erase voordat ik de nieuwe image erop heb gezet.

wie weet hier een oplossing?


plugins kan je beter meebakken dan achteraf los installeren!

reden hiervan is dat ze met het meebakken meegecomprimeert worden in het geheel
verder is de standaard geheugenruimte niet van invloed op de gebruikte items die meegebakken worden, deze heeft altijd dezelfde omvang

ook hierdoor kan je beter dus zoveel mogelijk items in een image meenemen om optimaal gebruik te maken van je beschikbare geheugenruimte

zo is bv satellites.xml omgecomprimeert rond de 400k en gecomprimeert in de image maar iets van 38k!

plugins verwijderen die je toch niet gebruikt maar wel standaard in een image zitten zoals je voorstelt biedt dus 0,0 voordeel (los ervan dat het niet mogelijk is)

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hemertje,

bedankt voor je duidelijke reactie. Ik zat achteraf gezien even niet op te letten. Probeerde op allelei manieren iets te verwijderen wat niet te verwijderen was. Bij de vorige versie had ik net nog genoeg ram geheugen.

 

Ik ga een memory stik halen die past bij de DB. Er was ooit eens een lijst van sticks die betrouwbaar zijn maar ik kan deze helaas niet vinden. Als je nog z'n lijst hebt dan ook alvast bedankt

 

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Philips
Hoi hemertje,
bedankt voor je duidelijke reactie. Ik zat achteraf gezien even niet op te letten. Probeerde op allelei manieren iets te verwijderen wat niet te verwijderen was. Bij de vorige versie had ik net nog genoeg ram geheugen.

Ik ga een memory stik halen die past bij de DB. Er was ooit eens een lijst van sticks die betrouwbaar zijn maar ik kan deze helaas niet vinden. Als je nog z'n lijst hebt dan ook alvast bedankt

Elke stick werkt tenzij 't echt om B-merken gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Redboelleke
Rotor Moteck 2100

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Redboelleke
Origineel bericht van: hemertje
Het rotorprobleem blijft bij mij bestaan DB7020


hardware DB7020
image Pli Jade3
probleem:zappen naar andere satteliet gaat niet of zeer zeer traag, hetzelfde probleem bij Pli Jade2.

Met Pli Jade1 geen probleem, zappen naar ander sattelieten gaat vlekkeloos.


vaste opstelling of...?


========================================================================================================================

Hier precies hetzelfde als bij Redboeleke; zelfde hardware, draaibare opstelling, sg2100a moteck. Kan de laatste 2 a 3 vernieuwde PLI images niet meer installeren vanwege de rotorproblemen. Pli jade final werkt wel. Hoop dat e.e.a. in een volgend image verholpen zal zijn. Ben erg verzot op de pli images, o.m. vanwege de ingebakken pingu-skin!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hallo,

 

Ik heb sinds aantal dagen een Dreambox 7025+, ik probeer al 2 dagen software gemini2-450-dm7025-200911072150.nfi te installeren maar het lukt mij niet.

ik heb dreamup v1.3.3.4 gedownload,sluit mijn DB via seriele poort (com5). klik op connect dan wachten op de blauw balkje; dat niet wil komen.

 

wat mis ik? kan iemand aub mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1972
Hallo,

Ik heb sinds aantal dagen een Dreambox 7025+, ik probeer al 2 dagen software gemini2-450-dm7025-200911072150.nfi te installeren maar het lukt mij niet.
ik heb dreamup v1.3.3.4 gedownload,sluit mijn DB via seriele poort (com5). klik op connect dan wachten op de blauw balkje; dat niet wil komen.

wat mis ik? kan iemand aub mij helpen?


via de stopmode en dan de webinterface (ip adres van je dreambox )
maar probeer eens de zoekfunctie en de 7025 is enigma 2
of kijk hier eens http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=HomePage

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Ik gebruik sinds vandaag PLi. Het bevalt ontzettend goed.

Ik het forum gezocht naar een oplossing, maar deze kan ik niet vinden.

Als ik de lijst voor me zie (bouqets), dan zie ik onderin de EPG. Maar ik zie liever meer zenders in de lijst, dus EPG mag daar uit. Dit is alleen zo met de Dark PLI skin.

Weet iemand wat en waar ik dit moet aanpassen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...