Ga naar inhoud


[Enigma 1] [23-06-2009] PLi® Jade3 Enigma1 images released


hemertje

Aanbevolen berichten

De gewone 500 heeft in Jade3 problemen met CCcam, daarom is deze tijdelijk van de site gehaald. Er wordt volgens die andere site hard aan gewerkt. Even geduld dus nog.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: dAF2000
Origineel bericht van: michel130
Hallo,

Ik was 1 van de beta test voor de rotor problemen.

Is er nog iets anders aan deze image? of kan ik gewoon die 1e in mijn dreambox 7000 laten?

Hij draait goed hier... dus vandaar mijn vraag.

Nee, hoogstens wat nieuwe Nederlandse vertalingen.


Is het rotor probleem nu wel opgelost?
Volgens de release informatie lijkt het er niet op namelijk:
Known bugs:
- There is maybe some rotor related bug in the Open Embedded boxes like the DM7020, DM600 and DM500Plus images.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is het rotor probleem nu wel opgelost?
Volgens de release informatie lijkt het er niet op namelijk:
Known bugs:
- There is maybe some rotor related bug in the Open Embedded boxes like the DM7020, DM600 and DM500Plus images.

Ik zou zeggen test it... we geven alleen geen garantie dat het in alle gevallen 100% zal werken want je kunt niet alles testen. Als je goed leest staat er "maybe" en als er gevallen gevonden worden waar het (nog) niet goed werkt dat we dit middels een service release fixen.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Redboelleke
Het rotorprobleem blijft bij mij bestaan DB7020


wil jeje problemen nog eens specifiek vermelden incl gebruikte hardware en software instellingen?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Degene met problemen met de cam op een DM500 gebruiken jullie de gewone DM500 image of the maxvar variant?


Hier hetzelfde probleem, online ge-update (vanaf Jade2) met het gewone image. Geen cam te selecteren, wel handmatig op te starten vanaf telnet prompt.

Daarnaast kan ik MultiView niet meer normaal uit. Juiste afstandsbediening staat wel geselecteerd (grote zwarte), maar de exit toets werkt als help toets in MultiView. Alleen met de exit toets van de afstandsbediening van m'n DM7000 kom ik uit MultiView. In alle andere menu's werkt de exit toets wel als normaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt deze weer met de laatste versie van VLC?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er weer goed uit, echter heb ik 1 probleem. naast de Dreambox 7020 heb ik ook de 800 draaien, dus had ik de bootup veranderd zodat de afstandbedieningen niet op alletwee de dreamboxen tegelijkertijd reageerden. Nu heb ik de bootup weer op precies dezelfde manier veranderd (echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask) maar elke keer als ik de Dreambox 800 afstandsbediening gebruik dan reageren ze allebei. Is dit misschien op te lossen, want als ik een andere image gebruik gaat het wel goed na het veranderen van de bootup....

 

B17 frown

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: B17
Nu heb ik de bootup weer op precies dezelfde manier veranderd (echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask) maar elke keer als ik de Dreambox 800 afstandsbediening gebruik dan reageren ze allebei.


komt omdat de enigma instelling je bootup instelling overschrijft.
Je zult de instelling dus in het enigma menu moeten maken (hardware settings->remote control), in de bootup hoeft niet meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij teletekst lukt het me niet meer om te wisselen van formaat, ik had teletekst 3/4 beeldvullend, met rechts inhoud en klein scherm, maar na enig experimenteren enkel nog teletekst beeldvullend, ongeacht de formaatinstelling.

Wisselen tussen de 3 opties lukt niet meer.

 

Bugje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: B17
Ziet er weer goed uit, echter heb ik 1 probleem. naast de Dreambox 7020 heb ik ook de 800 draaien, dus had ik de bootup veranderd zodat de afstandbedieningen niet op alletwee de dreamboxen tegelijkertijd reageerden. Nu heb ik de bootup weer op precies dezelfde manier veranderd (echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask) maar elke keer als ik de Dreambox 800 afstandsbediening gebruik dan reageren ze allebei. Is dit misschien op te lossen, want als ik een andere image gebruik gaat het wel goed na het veranderen van de bootup....
B17 frown


Je hebt iets gedaan wat volgens mij niet meer nodig is, de regel echo x in het bootmenu is niet meer mogelijk,
in de nieuwe PLi Jade3 (Enigma1+2) kan je het kanaal voor de afstandsbediening via het menu instellen.

Ik heb een DM600 (Enigma1) kies via het menu, instellingen, hardware instellingen, afstandsbediening, afstandsbedieningkanaal en zet het kanaal op: 4, de code voor je afstandsbediening is: 0034

Ik heb een DM800 (Enigma2) kies via het menu, plugins en downloads en kies de plugin: plugin remote setup, zet het kanaal op: 2, de code voor je afstandsbediening is: 0034

Zo werkt het wel goed.
Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...