Ga naar inhoud

[Enigma 1] [23-06-2009] PLi® Jade3 Enigma1 images released

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Nowtv
Is die ook opgenomen in de internetupdate ??
Via het menu.

inmiddels kunnen de 500, 56x0 en 7000 gebruikers ook online updaten...

Is dit een compleet nieuw image installeren of worden alleen de updates verwerkt?
Met andere woorden, werkt dit ook voor multiboot?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

• Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik heb online geupdate.Mijn zenderlijsten en instellingen zijn blijven staan.

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Geplaatst:

Als je het image in multiboot hebt draaien, kan je dan wel online updaten? Lijkt me eigenlijk niet of zit ik mis?

Op m'n DM500 wel online update gedaan, gaat prima. Kan nu inderdaad wel emu selecten, fijn dat dit gefixt is!

Maar ik blijf probleem houden in MultiView dat ik hier niet uit kan met de Exit toets van mijn (grote) zwarte afstandsbediening. De Exit van die van m'n DM7000 doet het wel. Alle types in de config al geprobeerd, maar bij geen doet de Exit het in MV. Oplossing?

Geplaatst:

dm500S: Ik gebruik de mhwepg van jade3 en heb nu hele kleine letters zie voorbeeld.

Kan info nu niet meer lezen. Is dit groter te maken.

(het gaat om het lichtblauwe deel van de mhwepg)

post-14731-1318260335,5404_thumb.png

dm500s

echostar 5020 (160gb

Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28

Geplaatst:

Wat is er voor de DM7000 image aangepast?

Heeft het zin om opnieuw te flashen met de versie van 27-06, als je reeds de versie van 23-06 gebruikt?

Of kan je na opnieuw flashen, zonder problemen een PLI backup van de oude versie van 23-06 terugzetten om al je instellingen en zenderlijsten te behouden?

Adri.

Geplaatst:
Origineel bericht van: p1ppo
dm500S: Ik gebruik de mhwepg van jade3 en heb nu hele kleine letters zie voorbeeld.

ah, en ik wil graag kleine letters, zodat die tekst boven-rechts niet afgebroken wordt

heb ik wat met de skin over het hoofd gezien?

ciao

Thunderstruck

AC~DC

Geplaatst:

Welke skin is dit?
Ik kan het probleem wel uitleggen: er is in de skin een regel om deze grootte in te stellen. epg.description heet 't, geloof ik. In de oudere PLi images zat een bug en werd deze fontgrootte helemaal niet gebruikt en kreeg je standaard een wat groter font. Nu 't ineens wel werkt, zie je dat de grootte anders wordt. Eigenlijk kun je dus zeggen dat 't een fout (of de bedoeling) in de skin is. In ieder geval, pas die epg.description in de skin aan.
Geplaatst:
Origineel bericht van: adri
Wat is er voor de DM7000 image aangepast?
Heeft het zin om opnieuw te flashen met de versie van 27-06, als je reeds de versie van 23-06 gebruikt?

Of kan je na opnieuw flashen, zonder problemen een PLI backup van de oude versie van 23-06 terugzetten om al je instellingen en zenderlijsten te behouden?

Adri.

Heeft alleen zin als je je harddisk wil formatteren.
Geplaatst:
Origineel bericht van: DBdrug

Maar ik blijf probleem houden in MultiView dat ik hier niet uit kan met de Exit toets van mijn (grote) zwarte afstandsbediening. De Exit van die van m'n DM7000 doet het wel. Alle types in de config al geprobeerd, maar bij geen doet de Exit het in MV. Oplossing?

Dat probleem was eigenlijk opgelost. Gebruik je de MV uit onze downloads? Op de zwarte AB zijn de HELP en EXIT toets verwisseld. Met HELP kom je er dus ook uit.
Geplaatst:

Media pli 8 bit skin

Waar vind ik de epg.description ?

Ik heb de font in mediapli_8.esml van epg.description op 22 gezet maar dan wordt het niet groter.

dm500s

echostar 5020 (160gb

Geplaatst:
Media pli 8 bit skin
Waar vind ik de epg.description ?

In /share/tuxbox/enigma/skins/mediapli_8.esml, maar die kun je niet aanpassen op een DM500. Als 't goed is staat er 22 wat groot genoeg is.
Geplaatst:

//dm7020/Configfiles/etc/tuxbox/enigma/skins

ja super,

nu mooi aangepast op 18 (bij mij past dat goed met X-line skin en 42" 16:9, bij anderen effe testen)

enigma herstart nodig

ciao

Thunderstruck

AC~DC

Geplaatst:

Het gaat bij mij om het bovenste stuk onder help help.

Deze vergroot je niet door /share/tuxbox/enigma/skins/mediapli_8.esml op 22 te zetten. Het onderste gedeelte wordt dan groter.

Waarom kan ik die niet aanpassen dan ?

De stadaard dark pli heeft wel de juiste grootte.

dm500s

echostar 5020 (160gb

Geplaatst:

volgens mij is niet elke skin die aangeboden wordt in het Pli image, of download helemaal zuiver mbt de proporties

misschien test je ook even een andere skin ter vergelijking.

(wat me nu wel opvalt, tijdens het screenshot maken, dat ik wel wat rare snapshots krijg als ik screen + osd wil pakken... zie bijlage een deel is zijdelings afgeknipt ? )

dat blijkt dus ook een imperfectie te zijn van de skin zelf

ciao

Thunderstruck

AC~DC

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen