iemand Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Waar kan in de timer " kanaal-info na zap" beinvloeden ? Duurt me nu nl net iets te lang. Net zoals OSD van bv CCcam.cfg ? gr. Erik
adri Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Origineel bericht van: dAF2000 Origineel bericht van: adri Wat is er voor de DM7000 image aangepast? Heeft het zin om opnieuw te flashen met de versie van 27-06, als je reeds de versie van 23-06 gebruikt? Of kan je na opnieuw flashen, zonder problemen een PLI backup van de oude versie van 23-06 terugzetten om al je instellingen en zenderlijsten te behouden? Adri. Heeft alleen zin als je je harddisk wil formatteren. Dank je voor de snelle reactie. Mijn HDD is al jaren geleden een keer geformateerd en werkt prima. Ik blijf denk ik voorlopig met de 23-06 versie werken. :-) Adri.
DBdrug Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Origineel bericht van: dAF2000 Origineel bericht van: DBdrug Maar ik blijf probleem houden in MultiView dat ik hier niet uit kan met de Exit toets van mijn (grote) zwarte afstandsbediening. De Exit van die van m'n DM7000 doet het wel. Alle types in de config al geprobeerd, maar bij geen doet de Exit het in MV. Oplossing? Dat probleem was eigenlijk opgelost. Gebruik je de MV uit onze downloads? Op de zwarte AB zijn de HELP en EXIT toets verwisseld. Met HELP kom je er dus ook uit. Gebruik de ingebakken MV van het niet MaxVar image met nieuwe framebuffer op m'n DM500. Het kan aan mij liggen, maar ik heb geen Help toets op mijn zwarte afstandsbediening?! De Exit hiervan doet het in alle andere menu's prima, alleen dus niet in MV. Die van de 7000 dan dus wel. En nu? Factory defaults laden misschien de oplossing?
koekjedebij Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 vreemd maar ik ben dus SINDS de versie van 27/6 muhb HD kwijt. Heb wel een CF erin (al jaren) die wel herkend wordt. Ben ik nu de enige? DM7020
koekjedebij Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Origineel bericht van: mauce vreemd maar ik ben dus SINDS de versie van 27/6 muhb HD kwijt. Heb wel een CF erin (al jaren) die wel herkend wordt. Ben ik nu de enige? DM7020 raar maar mijn partitietabel was ineens corrupt. heb maar opnieuw geformatteerd (ging niet vanuit pli wel vanaf commandline). Jammer, ben aardig wat opnames kwijt, maar 'is niet anders.
Littlesat Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Dat het snapshot wordt afgesneden komt door de resolutie die 13th street bij premiere gebruikt. Die is 480x576 terwijl de skin 720x576 is (tja dit is nog zuiniger dan CDS/TVV). Daarom wordt er een stuk rechts afgeknipt bij het screenshot. Kies je een ander kanaal met volle resulutie dan heb je dat probleem niet. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
pieter532 Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Origineel bericht van: DBdrug Origineel bericht van: dAF2000 Origineel bericht van: DBdrug Maar ik blijf probleem houden in MultiView dat ik hier niet uit kan met de Exit toets van mijn (grote) zwarte afstandsbediening. De Exit van die van m'n DM7000 doet het wel. Alle types in de config al geprobeerd, maar bij geen doet de Exit het in MV. Oplossing? Dat probleem was eigenlijk opgelost. Gebruik je de MV uit onze downloads? Op de zwarte AB zijn de HELP en EXIT toets verwisseld. Met HELP kom je er dus ook uit. Gebruik de ingebakken MV van het niet MaxVar image met nieuwe framebuffer op m'n DM500. Het kan aan mij liggen, maar ik heb geen Help toets op mijn zwarte afstandsbediening?! De Exit hiervan doet het in alle andere menu's prima, alleen dus niet in MV. Die van de 7000 dan dus wel. En nu? Factory defaults laden misschien de oplossing? Hoi DBdrug, Ik heb hetzelfde probleem. Er zijn (in ieder geval) twee afstandbedieningen voor de DM500. Eentje met een exit en help knopje. En een ander (ouder) model zonder deze knopjes. Ik heb dus ook dit probleem :0( Heb jij al een oplossing? Of iemand anders? Pieter [VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x] [Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W] [Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1] [1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]
Tonskidutch Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Origineel bericht van: Littlesat Dat het snapshot wordt afgesneden komt door de resolutie die 13th street bij premiere gebruikt. Die is 480x576 terwijl de skin 720x576 is (tja dit is nog zuiniger dan CDS/TVV). Daarom wordt er een stuk rechts afgeknipt bij het screenshot. Kies je een ander kanaal met volle resulutie dan heb je dat probleem niet. wel dan probeer het eens... screenshot of screenshot + OSD dat is bij 4:3 en 16:9 720x576 een enorm verschil en niet proportioneel. ik wil er niet een debat over starten, het is niet belangrijk, maar het viel wel op. ciao Vienna Ultravox
Gast pieterg Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Origineel bericht van: mauce Origineel bericht van: dAF2000 Origineel bericht van: ome to En de 500 + ? Ook. Zie software management/install latest bugfixes Dit is dan alleen voor updaten van Jade3 van de 23e naar de versie van de 27e. Hoe dat te doen op de 7020? Blauwe knop->softwarebeheer->'update your dreambox software'???? ik neem aan dat je het inmiddels wel gevonden hebt. Updaten van jade2 naar jade3 kan (op eigen risico) ook op deze manier, door eerst de feed url (/etc/ipkg/official-feed.conf) naar jade3 te zetten.
koekjedebij Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Origineel bericht van: pieterg Origineel bericht van: mauce Origineel bericht van: dAF2000 Origineel bericht van: ome to En de 500 + ? Ook. Zie software management/install latest bugfixes Dit is dan alleen voor updaten van Jade3 van de 23e naar de versie van de 27e. Hoe dat te doen op de 7020? Blauwe knop->softwarebeheer->'update your dreambox software'???? ik neem aan dat je het inmiddels wel gevonden hebt. Updaten van jade2 naar jade3 kan (op eigen risico) ook op deze manier, door eerst de feed url (/etc/ipkg/official-feed.conf) naar jade3 te zetten. idd beetje mosterd na de maaltijd, toch bedankt. Nee ik heb de repo's niet aangepast maar de info (onder menuknop) geeft wel aan dat ik op de nieuwe versie zit
lujo Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Ik zie niks als ik (3) Bestandsmodus selecteer. Aangezien ik nieuw ben met dreambox weet ik niet of dit normaal is. Het betreft een 500S. Wat zou daar moeten staan?
boaz Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Origineel bericht van: lujo Ik zie niks als ik (3) Bestandsmodus selecteer. Aangezien ik nieuw ben met dreambox weet ik niet of dit normaal is. Het betreft een 500S. Wat zou daar moeten staan? Op de HD die dus ontbreekt bij jou. Wel zou een gemounte HD bestanden kunnen bevatten. Die modus is voor het weergeven van opnames. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
koekjedebij Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Origineel bericht van: boaz Op de HD die dus ontbreekt bij jou. Wel zou een gemounte HD bestanden kunnen bevatten. Die modus is voor het weergeven van opnames. Daar begon de ellende dus bij mij met een corrupte partitietabel en superblock als gevolg :S
JBnl Geplaatst: 4 juli 2009 Geplaatst: 4 juli 2009 Zouden jullie van het PLI team misschien aan kunnen geven wat jullie gewijzigd hebben in de TUXBOX om de MHW epg van c+ weer goed weer te geven ? groeten,JBnl
Gast pieterg Geplaatst: 4 juli 2009 Geplaatst: 4 juli 2009 Origineel bericht van: JBnl Zouden jullie van het PLI team misschien aan kunnen geven wat jullie gewijzigd hebben in de TUXBOX om de MHW epg van c+ weer goed weer te geven ? is al lang gebeurd
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen