Ga naar inhoud


[Enigma 1] [23-06-2009] PLi® Jade3 Enigma1 images released


hemertje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast pieterg
Origineel bericht van: JBnl
Uh zie ik iets over het hoofd ? Is dat hier ook terug te vinden ?

nee, op tuxbox uiteraard, waar het hoort.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieter532
Origineel bericht van: DBdrug
Origineel bericht van: dAF2000
Origineel bericht van: DBdrug

Maar ik blijf probleem houden in MultiView dat ik hier niet uit kan met de Exit toets van mijn (grote) zwarte afstandsbediening. De Exit van die van m'n DM7000 doet het wel. Alle types in de config al geprobeerd, maar bij geen doet de Exit het in MV. Oplossing?


Dat probleem was eigenlijk opgelost. Gebruik je de MV uit onze downloads? Op de zwarte AB zijn de HELP en EXIT toets verwisseld. Met HELP kom je er dus ook uit.


Gebruik de ingebakken MV van het niet MaxVar image met nieuwe framebuffer op m'n DM500.

Het kan aan mij liggen, maar ik heb geen Help toets op mijn zwarte afstandsbediening?! De Exit hiervan doet het in alle andere menu's prima, alleen dus niet in MV. Die van de 7000 dan dus wel. En nu? Factory defaults laden misschien de oplossing?


Hoi DBdrug,
Ik heb hetzelfde probleem. Er zijn (in ieder geval) twee afstandbedieningen voor de DM500. Eentje met een exit en help knopje. En een ander (ouder) model zonder deze knopjes.

Ik heb dus ook dit probleem :0(

Heb jij al een oplossing? Of iemand anders?

Pieter



Is hier echt geen oplossing voor (probleem is niet zoals door dAF2000 eigenlijk opgelost, hoezo eigenlijk trouwens?)?
Toch raar, t/m Jade2 nooit geen problemen mee gehad, en nu dus wel. Exit toets werkt wel normaal in MultiEPG en alle andere andere menu's. Moet toch ergens nog een foutje zitten lijkt me?!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: B17
Ziet er weer goed uit, echter heb ik 1 probleem. naast de Dreambox 7020 heb ik ook de 800 draaien, dus had ik de bootup veranderd zodat de afstandbedieningen niet op alletwee de dreamboxen tegelijkertijd reageerden. Nu heb ik de bootup weer op precies dezelfde manier veranderd (echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask) maar elke keer als ik de Dreambox 800 afstandsbediening gebruik dan reageren ze allebei. Is dit misschien op te lossen, want als ik een andere image gebruik gaat het wel goed na het veranderen van de bootup....
B17 frown


Je hebt iets gedaan wat volgens mij niet meer nodig is, de regel echo x in het bootmenu is niet meer mogelijk,
in de nieuwe PLi Jade3 (Enigma1+2) kan je het kanaal voor de afstandsbediening via het menu instellen.

Ik heb een DM600 (Enigma1) kies via het menu, instellingen, hardware instellingen, afstandsbediening, afstandsbedieningkanaal en zet het kanaal op: 4, de code voor je afstandsbediening is: 0034

Ik heb een DM800 (Enigma2) kies via het menu, plugins en downloads en kies de plugin: plugin remote setup, zet het kanaal op: 2, de code voor je afstandsbediening is: 0034

Zo werkt het wel goed.
Grts.


Dit werkt nog steeds goed met PLi jade3,getest op een DM 7025S en DM 800S. smile

Drie of vier Dreamboxen in dezelfde ruimte, het kan.

LET op: deze procedure is volledig op eigen risico !!!
Maak je een fout tijdens het intoetsen van de unlockcode: (9 - 8 - 2) dan is je afstandsbediening defect en is hij
alleen nog maar te repareren met een Jtag.

Normaal kun je alleen de TV code onder de TV toets veranderen en niet de code onder de DREAM toets.
Dit komt omdat deze geblokkeerd is. We gaan eerst de blokkering verwijderen dit doen we als volgt.

1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.
2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.
3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 9 - 8 - 2 (en zorgen dat je je niet vertikt)
Vervolgens moet het lampje 4 x oplichten.
Als het 2 x oplicht de procedure gewoon nog een keer herhalen totdat de AB gedeblokkeerd is.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kun je de mode op de AB veranderen : Voorbeeld !!

1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.
2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.
3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 0 - 0 - 3 - 1 voor mode 1,

of 0 - 0 - 3 - 2 voor mode 2,
of 0 - 0 - 3 - 3 voor mode 3,
of 0 - 0 - 3 - 4 voor mode 4,

Nu moet de afstandsbediening weer 2 x oplichten.
Gebeurd dit niet dan is de AB niet gedeblokkerd en moet je dit eerst alsnog doen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onderstaande gegeven met de Dreambox 500, 600 en 800 zijn door mij getest, 3 dreamboxen naast elkaar.

LET OP !!!!!
Controleer met DCC of de directory /proc/stb/ir/rc/mask bestaat in de image,
er kan ook een 0 (null) extra achter mask staan, dus /proc/stb/ir/rc/mask0

Dreambox 500 Kleine grijze afstandsbediening.
Afstandsbediening is niet te programmeren!!!!!!!
Afstandsbediening staat op code: 0 - 0 - 3 - 1

Dreambox 7025 Grote grijze afstandsbediening.
Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 2 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)
Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask0
Werkt de afstandsbediening goed op de je dreambox, wijzig dan de file bootup van de image.
Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask0

Dreambox 800 Grote grijze afstandsbediening.
Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 3 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)
Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask1

Werkt de afstandsbediening goed op de je dreambox, wijzig dan de file bootup van de image.
Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask1

Dreambox ???? (500+ / 5620 / 7000 en 7020) Grote grijze afstandsbediening.
Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 4 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)
Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask
Werkt de afstandsbediening goed op de je dreambox, wijzig dan de file bootup van de image.
Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask

Als laatste kun je indien gewenst de deblokkeer procedure weer volgen, maar nu om de AB weer te blokkeren.

Weet niet van wie dit is,maar dank hiervoor. smile

















groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johndegr
Hoi,

Zeer tevreden met de nieuwe img.
Eindelijk weer een normale Epg.
Alles werkt weer prima.

Bedankt

John




helemaal mee eens

heren / dames? bedankt!!

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo ik gebruik al lang Gbox en dat bevalt me goed. Maar met deze nieuwe image start gbox niet meer automatisch op. Bij de vorige versie wel. Wat gaat er mogelijk mis, ben nu al weken aan het zoeken ook met de debug optie. Wie wil me helpen?

Ik neem aan dat Gbox nog wel te gebruiken is in deze image?

 

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de oude emu's download en gbox er zelf op zet dan kun je gbox gewoon als emu kiezen en moet alles werken...

 

Let op dat ik wel adviseer CCcam te gebruiken. Gbox zal zeer zeker niet meer werken met de nieuwe seca-3 kaarten(!)

 

pli_pmthelper staat standaard gewoon op je box. Die kun je ook rechtstreeks vanuit telnet starten.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben overgestapt van gemini naar PLI. De EPG werkt nu gelukkig weer goed. Ik krijg alleen de teletext niet aan de praat. Heb heel het topic doorgelezen maar kan geen antwoord vinden. Hij laat op bv Ned1 alleen onderin 4 blokjes zien met enkele nummers. Binnen Gemini moest ik een optie aanzetten in de instellingen menu. Welke acties moet ik binnen PLI nemen om de teletext op Nederland weer werkend te krijgen?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen skin ingesteld. Ik gebruik dus nog de standaard skin die met PLI meekomt.

 

PS: Zou het kunnen dat de teletext in Gemini uitgezet is waardoor deze in PLI niet meer werkt. Zal daar vanmiddag eens naar kijken.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...