Jan Ambers Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Van nature uit zijn belgen zoals nederlanders, alleen zijn hun tenen merkelijk korter... Ze gaan echter gebukt onder een verzuurde samenleving met allerlei stomme regelgevingen... en dat uit zich in hun omgang...
Satdorus Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Ik zou ook letterlijk gebukt gaan / lopen als je al die regeringen moest sponsoren daar. Maar agressief, nuhhh. Vriendelijk volkje hoor daar kunnen de nedjes nog een puntje aan zuigen
RVP Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Vooral onze kleine taalverschillen zijn leuk. We zeggen allebij onze woorden net weer anders, maar iedereen verstaat elkaar. Belg: zeker en vast NL: vast en zeker....
Gast m.boretti Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Ik denk dat McGuinness een beetje gelijk en een beetje ongelijk heeft. Ten tijde van de afscheiding van Belgie speelde het hele taalprobleem, aldaar, nog niet. De, rijke, elite sprak Frans (trouwens over het algemeen in Nederland ook!) en het gewone volks Vlaams (Nederlands). De hele afscheiding van Belgie heeft ook maar voor een klein gedeelte met taal te maken gehad. Eerder met belastingen. De Belgen moesten de volle mep belasting aan Den Haag betalen, maar kregen maar een beperkte zeggenschap. Dat is uiteraard voor niemand acceptabel. Had men misschien sympatie gehad voor de inlijving door Nederland, als tweede rangs burger leven wil niemand graag. Als je zaak van Leopold 2 eens wat objectiever bekijkt, denk ik dat er veel voordeel voor Nederlanders en Belgen geweest zouden zijn. Ten eerste zou het nieuwe land veel groter zijn geweest en meer invloed gehad hebben in Europa. Leopold had wel degelijk gelijk dat er een wereldrijk geweest zou zijn. De taalkwestie, in Belgie, zou minder invloed gehad hebben. Het aantal Nederlands sprekenden zou zo veel groter zijn dan de Franstaligen. Daar zou een Nederlands pragmatische kant ook om de hoek kijken: in Nederland zijn er veel minder problemen met de Friestaligen dan in Belgie met de Franstaligen. Hoe zou dat komen= En Paullo bekijk het eens positief voor de Nederlanders, veel minder stress, veel beter eten in restaurants, veel minder invloed van gereformeerden als Balkenende, Brussel weer de hoofdstad van de Nederlanden, zoals het al eeuwen geweest is. Ik sta dan ook volledig open voor een knieval van de Nederlandse burgers. Wij moeten een referendum aanvragen en dan met 99,9% voor aansluiting met belgie kiezen, en wel onder de voorwaarde dat de hoofdstad Brussel wordt en wij ons aansluiten bij een wat meer begische manier van leven. Ook alle nutteloze wetjes moeten worden afgeschaft. Zoals ik het bekijk zijn in beide landen zowel voordelen als nadelen te vinden. Aangezien mijn idee is dat de voordelen in Belgie voor de burger toch wat groter is, hierbij mijn pleidooi voor onze nederige aansluiting bij Belgie (Vlaanderen).Als ze ons nu nog willen hebben.
boaz Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Leopold was kansloos geweest, immers het soldatenvolk sprak vrijwel uitsluitend Vlaams, de officieren Frans. Dat was al gebleken in 1830. Dus wel degelijk een taalprobleem (en beginnende strijd) De redenen voor afscheiding waren dat de Walen zich onderdrukt voelden en de Vlamingen geen protestantse vorst wilden. Overigens wilden Antwerpen en Gent aanvankelijk bij Nederland blijven (oké op economische gronden, maar toch (die ketting hé)). Maar samen waren we zeker veel sterker geweest en waarschijnlijk beter af geweest. Inderdaad Brussel de hoofdstad en Den Haag de residentie. Mag Amsterdam hoofdstad van Noord Holland worden. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Jan Ambers Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Ik heb me al diverse malen afgevraagd(en geërgerd) waarom die nedjes zo kunnen blaaten en klanken rekken, en zo geweldig kunnen gorgelen als die spreken??? Ook hun gemOUW kan aanstekelijk zijn... En als je dan een inwijkeling hoort, die nederlands praat, wel die is er ook van aangestoken, terwijl het in zijn taal absoluut niet voorkomt(vb noord afrikaan)??? Wordt dat ergens aangeleerd zoals bij de spanjaarden? Oh ja in belgenland mag een limburger ook geen noodnummer bellen voor een andere belg...
Gast hummiesat Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Jan, je spreekt in op zijn minst in Seca2.
metropar Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 al met al vertoef ik binnen kort toch weer hier bij de frieten en het bier gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gerdy Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Voor mij zijn belgië en nederland best allebei leuke landen om in te leven, alleen hebben zij één grote tekortkoming: ze moesten allebei overdekt geweest zijn Gerdy
boaz Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Origineel bericht van: Gerdy Voor mij zijn belgië en nederland best allebei leuke landen om in te leven, alleen hebben zij één grote tekortkoming: ze moesten allebei overdekt geweest zijn Daar zouden we dan nu niets meer aan hebben. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
vGnp Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Origineel bericht van: Gerdy Voor mij zijn belgië en nederland best allebei leuke landen om in te leven, alleen hebben zij één grote tekortkoming: ze moesten allebei overdekt geweest zijn En de ontvangst dan... vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
boaz Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Origineel bericht van: vGnp En de ontvangst dan... vGnp Heb jij je schotel nu dan ook in de woonkamer staan? Staat nu toch ook op het dak? Jahoor, weer zo eentje met de schotel in de tuin. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Amager95 Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Origineel bericht van: leo1949 109 Teletekst wo 24 jun *************************************** Leopold wilde inval in Nederland *************************************** De Belgische kroonprins Leopold II maakte rond 1854 plannen voor een inval in Nederland. Hij was jaloers op de koloniën en de handelspositie van zijn noorderbuur. De journalist Kris Clerckx heeft daarvoor in het koninklijk archief in Brussel bewijzen gevonden. Leopold zond eerst een spionagemissie om de Nederlandse militaire kracht in kaart te brengen. Ook maakte hij een aanvalsplan en stelde een topdiplomaat aan om goedkeuring van de militaire grootmacht Frankrijk te krijgen. Na overleg met keizer Napoleon III werd van de aanval afgezien. Onduidelijk was wat daarvoor de precieze reden was. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport Bron: NOS teletekst Mischien zijn ze hier op Sat4all ook geinfiltreerd. :D Volgens mij waren er na de Eerste Wereldoorlog ook al eens plannen om stukken van Nederland in te lijven. Wel vreemd, eerst willen ze weg van Nederland en dan vervolgens willen ze weer (Neder)land er bij hebben.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen