Ga naar inhoud


Vraag mbt het upgraden FW voor Nokia 6021


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een nieuwe radio met Bluetooth in mijn auto laten bouwen.

Ik gebruik een tweetal Nokia 6021 (RM-94) en in feite functioneert alles naar wens behalve dat bij een inkomende telefoonoproep de radio hoorbaar blijft spelen terwijl het geluid van de radio zou moeten uitgaan.

Desgevraagd vertelde een monteur van het inbouwstation dat dit probleem aan de wat verouderde FW van de 6021 zou kunnen liggen en zijn advies was dat ik de FW op de laatste stand zou moeten brengen.

Dus Nokia Software Updater gedownload en de Nokia USB kabel CA-42 besteld.

De kabel maakt prima contact tussen mijn laptop en de 6021 want Nokia PC-Suite herkend de beide toestellen via deze kabel.

Upgraden via Nokia Software Updater lukt echter niet want via deze kabel wordt de 6021 door de Nokia Software Updater niet gevonden.

Mijn Nokia 6021 heeft nu de FW v04.90 en volgens onze plaatselijke Nokia dealer is er een veel recente FW beschikbaar.

Op mijn vraag of zij deze FW even voor mij konden installeren werd er positief op gereageerd als ik maar € 35,= voor wilde betalen, hoe zo Goudzoekers.

 

Als ik echter op de Nokia site naar passende FW voor de 6021 zoek kan ik deze niet vinden dus ik ben even de draad kwijt.

 

Weet iemand of er nu nieuwere FW voor deze 6021 (RM-94) beschikbaar is en hoe ik die in mijn beide 6021 krijg?

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Haal voor een tientje even een Bluetooth USB stickie en doe het via BT. Ik heb geen kabels meer te gebruiken en doe alles via BT sinds ik die USB stick gekocht heb. Werkelijk een verademing.

 

Je zal zien dat alles prima verloopt qua upgraden etc.

Maak WEL eerst een BACKUP van je telefoon die na de upgrade weer terugleest in het toestel!

 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ozzo, laat ik nu al jaren met BT werken en ook mijn beide Nokia 6021 beheer ik volledig met mijn laptop via BT en Nokia PC-Suite (synchroniseren, back-up e.d.

Als ik echter Nokia Software Updater wil gebruiken om via Nokia de juiste FW te installeren dan wordt om een kabelverbinding gevraagd en schijnt de FW upgrade niet via BT te werken.

Begrijp ik jouw onderstaand bericht goed dat jij de FW upgrade via BT uitvoerd?

Zo ja, kun je mij dan uitleggen hoe je dit doet en waar je dan b.v. de FW voor de Nokia 6021 vandaan haalt.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-

Ik zou naar een nokia service punt gaan.. Daar upgraden ze hem gratis, mits hij niet ouder is dan een jaar!! Maar soms knijpen ze wel een oogje dicht.. Hier is Phonehouse de nokia service punt wellicht bij jou ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...