The Iron Maiden Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Hallo, zoals de naam van het topic al zegt: Ik heb een multiblock voor 4 lnb's gekocht. Hiermee kan ik met een 78 cm schotel maximaal 4 satelietten ontvangen, mits ze niet verder van 20 graden uit elkaar staan. Nu vraag ik me af hoe zo'n ding werkt. Volgens de handleiding moet ik eerst de astra lnb op een specifieke positie bevestigen en dan de schotel afstellen zodat je maximaal signaal op astra hebt. Vervolgens de andere lnb's op de juiste positie op het multiblock zetten en je hebt ook beeld op de andere satellieten. Nu begrijp ik niet hoe dit kan werken. Voor zover ik weet heeft een parabool de eigenschap dat het brandpunt onafhankelijk is van de hoek van het binnenkomend signaal. Met andere woorden: De signalen van de verschillende satellieten komen allemaal in hetzelfde brandpunt bij elkaar. Er is dus ook maar 1 ideale lnb positie. Hoe kan dit dan werken met 4 lnb's. Er moeten dan toch ook 4 brandpunten zijn? Welke denkfout maak ik?? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
TokeMUp Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Niet al de satellieten komen in het brand punt binnen. Enkel de satelliet waar je de schotel op richt komt in het brandpunt binnen. de schotel vangt ook singnalen van buur satellieten. deze ontvang je naast het brandpunt. Oostelijker links van het brandpunt, westelijker rechts van het brandpunt. mvg
exciter Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Je vergeet de hoek, waaronder het signaal op de parabool aankomt. Deze is gelijk aan de hoek, waarme het signaal de parabool verlaat. Als de 4 satelieten achter elkaar staan, heb je een brandpunt. Ze staan naast elkaar, dus heb je vier verschillende aankomst hoeken. Hoe meer naar rechts je satelliet zit, zo meer naar links zal het signaal weerkaatsen. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
The Iron Maiden Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Geplaatst: 25 juni 2009 Ok, bedankt voor de uitleg mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen