Ga naar inhoud


kun je je eigen briefpapier goed printen met een laser


gerrit B

Aanbevolen berichten

Omdat mijn bedrijf eind van dit jaar gaat verhuizen en het definitieve adres nog niet bekend is heb ik tijdelijk even een oplossing nodig voor wat extra briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.

Niet de gebruikelijke aantallen maar slechts een paar honderd van elk.

Probleem is echter dat ik voor die kleine aantallen net zo veel betaal als voor 500 of zelfs 1000 stuks.

 

Vandaar dat ik zat te kijken naar een kleuren laser printer waar ik die gewoon zelf mee kan printen.

Bijv. de Samsung CLX3175N laserprinter, dit apparaat kan nl. printen, scannen, faxen en kopiëren en ook nog eens alles in kleur.

Maar er zijn wel meer van dat soort apparaten bijv. van HP , Canon of Epson maar vaak zijn de cartridges dan plots aanzienlijk duur.

Probleem is alleen dat je vooraf niet kunt zien hoe goed de kwaliteit van de afdruk is en of dit wel geschikt is voor briefpapier.

Kijk ik naar de kosten dan is deze printer in totaal goedkoper dan laten drukken en hou ik er gewoon een kleuren printer met Lan aansluiting aan over.

 

Wie weet in hoeverre een kleuren laserprinter hier geschikt voor is?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan uit ervaring beamen, gewoon doen. Drukwerk is in beperkte oplages vrij kostbaar en een eenvoudige laserprinter zoals deze is per afdruk heel betaalbaar.

 

De printkwaliteit is top, niet geschikt voor foto-werk maar voor logo's en business graphics is het prima

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor kleine oplages is een laserprinter de allerbeste en goedkoopste oplossing. De "toners" zijn tegenwoordig redelijk betaalbaar dus goed kijken welk merk er wat vraagt voor een nieuwe toner en hoeveel copieën zo'n ding meegaat.

 

Ofwel, simpel rekensommetje. Kostprijs toner : aantal prints

 

Voordeel van zelf briefpapier maken is uiteraard dat je op elk gewenst moment nieuwe sheets kan afdrukken, je hoeft er niet 500 in 1 keer te maken.

Ook kan je kiezen voor een mooi standaard briefhoofd en footer die je opent bij elk document dat je wilt maken, dan heb je dus alleen de brief, nota, of wat dan ook in te tikken en komt ie er in zijn geheel uit.

 

Werkt prachtig. Ik heb op die manier al mijn art-work, advertenties en wat dan ook de laatste 10 jaar zelf gemaakt.

Ook pasjes etc, maakte ik zelf (lamineren na afdrukken ziet er zeer strak uit).

 

Spaart dus geld en ergernis.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als overgang situatie zul je er behoorlijk professionele brieven meekunnen maken

maar of je de hoge algemene verbruikskosten wilt betalen is maar helemaal de vraag

 

staat er een kleurenprinter, wordt ie ook gebruikt en misbruikt > maw zonder dat je het nodig hebt print je in kleur en dat kost gewoonweg meer per A4 of A3

 

print je een bestand van 10 pagina's met enkel op bladzijde 1 een kleurenlogo, worden alle overige pagina's in kleurmodus afgedrukt... (enkel de allerlaatste nieuwe kleurcopier/printers hebben een scheiding maar die zijn een dikke 3500 euro)

 

voorts denk ik, dat een perfect zwart-wit grijstonen printer (indien het briefpapier / logo / layout goed is ontworpen) prima volstaat.

 

zoals men 20 jaar geleden dacht dat de pc met tekstverwerkers en email het papierverbruik (en dus ook toner verbruik) zou reduceren is het tegenovergestelde gebeurd en printen en copieren is een miljarden bizness geworden.

 

en dat hoeft voor ons milieu eigenlijk ook weer niet.

 

zwart wit gebruiken is, in dat verband, tonen dat je ballen hebt en je niet laat platlullen door de salesmanagers.

zuinigheid is een economisch principe dat ook klanten trekt.

chiao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit 20.000 briefpapieren weg kunnen gooien doordat er dingen veranderd waren, door dit in de toekomst te voorkomen print ik als kop en voettekst de gegevens mee( naw gegevens, logo kvk, bank etc), ik heb het normal.dot sjabloon aangepast in word zodat dit standaard geopend word als word gestart wordt en ik alleen de tekst erin hoef te knallen, ik print op een hp3600 kleurenlaserprinter, de printer is niet duur, maar de toners kosten 100 p/s ( en dat maal 4)

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad alleen de voorpagina (meestal facturen), de enveloppen en de visitekaartjes.

Voor de rest hebben we een prima laserprinter.

Kan ik er inderdaad 1000 afdrukken mee maken dan ben ik al ruim 150 euro goedkoper uit dan drukwerk voor 500 stuks + het voordeel dat als ik toch nog net wat tekort kom ik gewoon weer bij kan printen

Daarnaast gebruik ik maar 1 kleur nl. blauw, maar die zal wel samengesteld worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...