Gast gladys Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Weet niet of dit het juiste forum is maar de vraag is heeft iemand hiermee goede/slechte ervaringen. Altijd Sony's gehad. Prima. Eerste LCD was echter een Philips. Nooit tevreden over. De 46W5500 lijkt mooi en rustig beeld te geven met 100Hz. De RGB aansturing is 8 bits i.p.v. 10 bits bij andere modellen. Geeft dat een slechtere kleur of merk je daar niets van en is de verwerking sneller. Verder gehoord dat teletext subpagina's bij oudere modellen niet opgeslagen worden Lijkt me met 200 pag. geen probleem. Wie oh wie weet het. De prijs is met een kleine 1300 n.l. niet voor niets.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Het toestel op zich ken ik niet. Er is wel een verschil tussen 8 bit of 10 bit verwerking. Dit heeft niet direkt betrekking op de kleuren maar wel op het verloop. Heb je een verloop van bijvoorbeeld 0% zwart naar 100% wit dan heb je bij 8 bit, 256 stappen en bit 10 bit 1024 stappen. In de professionele videotechniek is dit verschil duidelijk te zien.
Gast hagar Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Het toestel op zich ken ik niet. Er is wel een verschil tussen 8 bit of 10 bit verwerking. Dit heeft niet direkt betrekking op de kleuren maar wel op het verloop. Heb je een verloop van bijvoorbeeld 0% zwart naar 100% wit dan heb je bij 8 bit, 256 stappen en bit 10 bit 1024 stappen. In de professionele videotechniek is dit verschil duidelijk te zien. Maar als de bron ook 8 bit is dan maakt 8 of 10 bits scherm met het weergeven niks uit
Gast gladys Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 Ik heb inmiddels begrepen dat de content via kabel en sat in 8 bit is. Dus 10 bit is voor profs. De Bravia engine 3 zit niet in veel toestellen. Dat verklaard waarschijnlijk de geringe respons op de vraagstelling naar ervaring met een Sony ..W5500.
Gast hagar Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 Ik heb een 32V4500 BE2 en een 40WE5 met BE3 ( is de energiezuinige versie van de W5500 ) het verschil tussen BE2 en BE3 is toch moeilijk te zeggen want de 32'' is hd ready de 40'' is full hd en deze heeft ook 100HZ. Beeld op SD is op beide goed maar de 32'' heeft ongelooflijk last van smearing and bluring van snel bewegende beelden op de 40 is dit zo veel beter echt dag en nacht verschil. Of dit nu alleen door de 100HZ is? Ik denk dat de BE3 toch en behoorlijke verbettering is ten opzichte van de BE2. De input lag is ook veel hoger bij de BE3 ook op game mode. Dit is de instelling die ik gebruik en ben hier tevreden over, dit is er een die van hdtv test komt en die jongens hebben geprobeerd op de 40W5500 het beste beeld kwaliteit te krijgen met de kleuren dit het dichtst bij de realiteit komen. picture mode: cinema backlight: 3-4 contrast: 75 brightness: 51 colour: 52 colour temp: warm 1-2 sharpness: min noise reduction: off mpeg nr: off motionflow: off/standard film mode: auto 1 adv settings: black corrector: off contrast enhancer: off gamma: -1 auto light limiter: off clear white: off live colour: off white balance: r gain: -6 g gain: 0 b gain: 0 r bias: 0 g bias: 0 b bias: -5
minplus Geplaatst: 27 juni 2009 Geplaatst: 27 juni 2009 Ga voor de Z-serie met 200Hz. Heb zelf de 40z4500, een schitterende machine. Bekijk hem maar eens naast een uit de W-serie of een ander LCDtoestel en kijk goed wat er met het beeld gebeurt als de camera van links naar rechts gaat draaien. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Citaat: Ik heb inmiddels begrepen dat de content via kabel en sat in 8 bit is. Alles in de professionele broadcast sector is 10 bit met een trend naar 12 bit zonder truncation. 8 bit stamt uit de SDI 270 Mb/s tijd. Dit zit al lang op 360 Mb/s en gaat nu naar 3G voor HD. 10 bit is dus geen overbodige luxe.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen