Ga naar inhoud


RF afstandbediening vervangen door IR universeel mogelijk?


sretlow

Aanbevolen berichten

Ik heb een universele afstandbediening welke ik 15 apparaten mee zou kunnen bedienen. Nu heeft mijn projectiescherm een RF afstandbediening evenals een lampen afstandbediening. Bestaat er een mogelijkheid (middels een apparaatje oid) dat ik met mijn IR afstandbediening een RF apparaat kan bedienen? Welke apparaat. Ik weet dat andersom wel gaat middels een powermid. Iemand een idee?

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Als je je merk AB noemt maakt het het misschien iets makkelijker. Als je een logitech AB hebt moet je maar eens op hun site kijken, met bepaalde types AB kan je ook RF signalen verzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij de fabrikant van de Harmony en geef je type op. Je krijgt dan vanzelf te zien wat nodig is om je apparaat te laten werken met een infrarood AB.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even op de site van Logitech gekeken maar ik kan helaas niets vinden waar ik kan invoeren welk rf apparaat ik wil bedienen.

 

Ik heb overigens een Harmony 555.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sretlow
Ik heb even op de site van Logitech gekeken maar ik kan helaas niets vinden waar ik kan invoeren welk rf apparaat ik wil bedienen.

Ik heb overigens een Harmony 555.


Ik ken die site ook en je moet gewoon het apparaat opgeven dat je wilt bedienen, dan krijg je vanzelf de link naar een rf convertor.
Althans die kreeg ik toen ik mijn klik aan klik uit invulde en een link kreeg voor zo'n convertor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Dan weet je eigenlijk nog niks.

 

Dat het apparaat (nog) niet in de database staat wil niet zeggen dat het niet werkt.

 

IR kun je zelf inleren dus waarschijnlijk RF ook.

FF zoeken of de helpdesk van Logitech contacteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Dan weet je eigenlijk nog niks.

Dat het apparaat (nog) niet in de database staat wil niet zeggen dat het niet werkt.

IR kun je zelf inleren dus waarschijnlijk RF ook.
FF zoeken of de helpdesk van Logitech contacteren.


Dan weet je wel alles, als een apparaat in de database staat en een convertor wordt vermeld, weet je dat het met die combinatie werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Zoals gezegd, als je apparaat er niet bij staat wil nog niet zeggen dat het niet werkt.

 

Dus alleen als je apparaat er wel bij staat weet je zeker dat het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sretlow
Maar welke site is dat dan want op logitech zite kan ik niets vinden.


Kan zijn dat die enkel via de software toegankelijk is, maar volgens mij....
zal eens even kijken.

Gevonden, zoek je model AB op en klik op controleer compatibileit, vervolgens kun je je apparaat opgeven. Wel even typenummers bij de hand houden.

De site is commercieel mag dus geen directe link geven. (voor dit soort links zou eigenlijk uitzondering moeten zijn).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...