Ga naar inhoud


(dreambox 7000)samenwerking soort lnb en diseqc switch


johndegr

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Er wordt, hier in Spanje waar ik woonachtig ben, door satboeren beweerd, dat een goedkope lnb, door een te hoog stroomverbruik dan duurdere lnb's, slecht zou samenwerken met bv. diseq switchen versie 2.0 voor een dreambox 7000.

Ik heb een 2.0 diseqc op een 1 meter offset schotel. Klopt dit? Zij beweren, dat elke hogere versie switch altijd goed zou werken met een dreambox, mits betere lnb, gezien stroomverbruik.

Oude lnb (hoog verbruik) geeft diseqc problemen??? Nieuwere lnb's lager stroomverbruik niet.Iemand mee eens met deze stelling?

 

Graag uitsluitsel hierover.

 

groetjes,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Sathunt84

Stroom verbruik gaat je ge-switch niet beinvloeden voor zover ik weet maar de problemen die zich wel de kop op kunnen steken zijn de samenwerking switch / dreambox 7000

 

Heb ik namelijk ook gehad, goedkope switches doen het totaal niet goed met de dreambox 7000, (Software gestuurde diseq), de switches waarmee het mij uiteindelijk wel lukte waren die van Spaun.

 

Erg goede kwaliteit, wel een tikkie duurder(leuk als je 16 lnb's hebt wink ) maar die werkten in ieder geval wel goed met de dreambox, koop geen Centaur of Vantage onzin van 5 euro!

 

Goedkoop is duurkoop en dit geld ook voor de Lnb's investeer in je switch en Lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bedankt voor de aanvullende info.

 

Geldt dit dus ook voor de lnb en zo ja welke lnb is dan het beste te gebruiken voor bv de 23 sat?

Vooral voor ontvangst in Spanje.

Wil nu mijn prime-off 1.20 schotel die op 19 staat gaan gebruiken voor 23 omdat de HD zenders de helft minder signaal geven dan bv. de regionale Nederlandse zenders.

In de avond vallen deze vaak weg.

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik google op die term prime-off, dan kom ik enkel jou naam tegen

overal elders heb ik prime-focus schotel en offset schotel gevonden

 

ik begreep er dus al niks van.

Mijn probleem. (juistem)

 

maar je switch (merk en type) en LNB's hebben enkel in zoverre iets met mekaar te maken... (volgens je laatste info)

als je meerdere speciale antennes en dus LNB's gaat koppelen op een receiver

 

standaard kun je er van uitgaan, als je geen motor sturing aan je prime-focus hebt, dat je enkel diseqc 1.1 nodig hebt zodra andere schotels en dus LNB's geswitched gaan worden

 

een Triax MFD 21D ~ MFD-41D voldoet helemaal aan die diseqc 1.1 norm met je dm 7000 receiver

half de prijs van een SPAUN 2in1 ~ 4in1

 

de LNB als single LNB digitaal kan de smart 0,2 zijn of een inverto

 

prijzen zijn vaak afhankelijk van de jaren garantie en bij bepaalde satelliet winkels hun extreme winstmarge

 

meestal kun je dus redelijk goedkoop spul nemen dat prima volstaat

 

enkel de switch is naar mijn mening (ervaring SPAUN of TRIAX) een treffer of een goedkope prul (zoals die digiality)

 

indien je niet meer dan 2 of 4 satellietposities gaat koppelen

 

heb je echter een heel speciale feed op een prime focus, dan is het zoals je kunt nalezen op het forum een andere kwestie hoe je combineert.

ciao

 

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch,

 

Sorry voor de verwarring met mijn benaming prime-off.

Bedankt voor je uitvoerige uitleg.

 

Inderdaad wil ik de prime-focus combineren met de offset schotel. Zou een beter signaal HD te krijgen zijn, bij gebruik van een vaste schotel 1.2 en alleen 23 Sat?

 

Normaliter heeft HD al een slechtere kwaliteit signaal dus hoop ik door geen compromis te sluiten, zoals nu op mijn offset schotel met 19 en 23, een beter signaal te krijgen op mijn 1.2 prime focus schotel.

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johndegr
Normaliter heeft HD
John


hoeveel liter? wink

je zit ver weg, dan is een footprint en ontvangstwaarden natuurlijk meer van belang dan enkel dat stukkie hardware
in zo'n geval wil een grote wok wel helpen.

maar als je al binnen die footprint zit, is het niet zo stellig aangaande HD zenders als je schrijft
digitaal is toch immers 0 of 1
ontvangst of geen ontvangst

de versterking in dB van wok+lnb is gekoppeld, maar daarna is de bitrate in de stream dus beeldkwaliteit enkel nog afhankelijk van je receiver.

ik kan me dergelijke satelliet handelaren wel voorstellen die zomaar een 2 volt LNB aanbieden + HD switch, dat is meer dus beter :D

echter het is volgens mij kolder en enkel die hardware waar ze 10op1 aan verdienen gaat over de toonbank

ja 10op1!

inkoop van menig lnb of switch is belachelijk
als je omzet maakt en vangt 2op1 dan heb je een goed lopende zaak
maar 10op1 is absoluut woeker.

ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met 1 meter offset binnen de footprint, maar signaal is 90 kwaliteit de helft dus met 1,2 meter schotel zou wellicht het signaal met een goede lnb beter kunnen worden.

Feit blijft wel, dat de 23 sat voor de regionale een 90 signaal geeft en haast gelijkwaardige kwaliteit.

 

Vandaar zou men dan denken dat de schotel goed staat doch de HD eigenlijk een grotere schotel zouden moeten krijgen.

 

Je hebt wel gelijk dat ik eigenlijk nog nooit slechte ontvangst zag met welke lnb ook.

 

Maar ook Premiere was signaal eerst zeer slecht, toen fantastisch en nu ook weer sinds 1 maand wat minder signaal dus af en toe blokjesvorming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elders bij iemand had ik geholpen met uitrichten en daar kwam gewoon geen signaal hoger dan 45% op de dreambox

 

Omdat je altijd in eerste instantie denkt goede componenten te hebben gehaald was dat dus veel te lang heen en weer proberen met schotel...

 

Totdat ik de switch (onbekend merk) ertussen uit haalde en BOEM 84%. (met een 60cm archsat)

Een andere switch hadden we niet op dat moment.

Nadien hebben ze een sur210f (uncommitted) ertussen gehangen op mode 1 geschakeld met afwijkende sat configuratie.

Met de dm 7000 geen enkel probleem meer.

 

je hebt het in je verhaal over HD, bedoel je dan een High Definition zender?

 

ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ja met HD bedoel ik Hi density zenders.

Heb niet de azbox vermeldt, daar deze, dacht ik, los staat van het signaal.

 

Vreemde is dat historisch zender HD van canal wel een goed signaal en kwaliteit geeft doch de overige de helft.

 

Zou dan toch denken, dat als bij 1 zender het wel goed is dat dan alles goed uitgericht zou staan en dat de overige HD ook een beter kwaliteit zouden moeten geven.

 

Wellicht heeft deze historische HD andere transponder

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ter info aangaande dit topic.

Gisteren mijn 1.2 meter prime focus laten omzetten van 19 naar 23 en mijn 1 meter offset voor 19 en 13.

 

Nu is gelukkig het signaal een stuk sterker voor de hd zenders en werkt het beter samen voor zowel de dreambox 7000 als de az premium.

 

Combinatie lnb werkt alleen gooed in Holland met 60-80 cm schotels. Grotere schotels geeft problemen hiermee in Spanje.

 

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

 

groetjes,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...