Ga naar inhoud

Hoe ontvang ik Russische zenders?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat heb ik nodig om Russische zenders te kunnen ontvangen? Een analoge of digitale onvanger?<BR>Heeft er misschien iemand een onvanger te koop?<P>CowBoy

Geplaatst:

een digitale ontvanger, als mogelijk draaibaar, met viaccess module of embedded cam, en een 1.2meter schotel of als mogelijk 1.4 meter.<BR>op hotbird (met 60cm schotel al goed te ontvangen) kan je NTV (HTB) kijken in viaccess. op Sirius ? kan je ORT int.(OPT) kijken in viaccess gecodeerd, en nog wat verder op amos ???? kan je ORT free to air kijken. je hebt voor deze laatste 2 satellieten echter wel een 1 meter / respectievelijk 1.4 meter schotel nodig. Ik kan je een Echostar ad3000ip-via aanraden in combinatie met een 1.2 meter channelmaster schotel, en een goede universele lnbf. dit alles bij elkaar is zeker geen goedkope grap, maar dan kan je er vrij zeker van zijn dat je Russische vriendin wienig meer te piepen heeft.<BR>Dosvidanja<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Shit, dat had ik niet verwacht, ik dacht dat dat heel wat makkelijker zou zijn!<P>Is er geen "goedkopere" manier, bijvoorbeeld als ik maar enkele zenders wil ontvangen?<P>CowBoy

Geplaatst:

Goh, weinig gelogen deze keer, was inderdaad Amos. Ben er alleen nog eentje vergeten zag ik, nl. tv6 Moskou (TB6 Mockba) op sirius.<BR>wel in viaccess gecodeerd, dus geldig kaartje is nodig. de rest van het russische geleuter is ofwel c band, of je hebt er een wel heel behoorlijk soepbord voor nodig, dus dat leek me maar even minder interessant.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

@ Cowboy, Dit IS de goedkope manier. de dure manier is een hele grote schotel (2 meter prime focus) met een c band lnb, een treshold extender, en een digitale ontvanger. Je gaat dan pas echt over een installatie praten ! Hier is het kostenplaatje nog goed te overzien. een overzicht.<BR>absoluut minimum config, alleen voor NTB op hotbird.<BR>1/nokia 9800 ontvanger met embedded viaccess a F1100<BR>2/80 cm schoteltje met uni lnb a F 250<BR>3/klein spul (coax, satfindertje, F-connectoren ed.) F175<BR>4/abo op NTB F350 (ongeveer) per half jaar, of een hobbykitje (kaartjes en programmer) voor ongeveer F250<P>Let wel, dit is dus het absolute minimum !<P>Echte set.<BR>1/Ad3000ipn via F1400<BR>2/1.2 channelmaster met polarmount actuator & lnb F900<BR>3/idem bovenstaand F350<BR>4/abo op NTB...........F250<P>en een dag instaleren, en als je het zelf doet een weekend.<P>is dat veel ? misschien, maar bedenk eens wat je tv, videorecorder, camcorder ? ed gekost hebben. elke hobby kost geld, deze dus ook. 't is niet anders.<P>Oh ja, gezeur heb je niet meer, minder last van heimwee (scheelt tickets), alleen dat geratel bij het ontbijt !<BR>succes<BR>Peter.

Geplaatst:

Het kan wel iets goedkoper met een eenvoudiger ontvanger en alleen een schotel op de hotbird. Maar dan heb je natuurlijk niet zoveel russische kanalen.

Geplaatst:

Hallo Cowboy,<P>Er zitten op Amos 4 graden West nog 2 Oekrainsche TV Stations.<BR>CTB (STV) en OTV beide uit Kiev.<BR>OTV is een soort MTV maar dan in Russisch en Oekrainsch. STV is een "general entertainment" kanaal ook met een groot gedeelte Russische programma´s. Dan zit er op dezelfde satelliet nog een Oekrainsch radio-station: Dovira, ook met merendeels Russiche programa´s. Alles ongecodeerd en met grote veldsterkte. Ik ontvang met 1,20 mtr maar ik ben er vrijwel zeker van dat het met een veel kleinere ook gaat. OK, ik zit hier in de buurt van Frankfurt/M te kijken. Dat is natuurlijk iets meer naar het zuidoosten. Meer signaalsterkte hier waarschijnlijk dan in Nederland.<BR>Dan is er op de Hotbird nog een ongekodeerde radiozender: Melodia. Komt uit St. Petersburg.<BR>Zend veel Russische "oldies" voor de wat oudere generatie. En wat dacht je van: Armenie op Hotbird. En Ajara ok op Hotbird.<BR>Ajara zend af en toe ook Russische programma´s uit. Op 16 graden oost Eutelsat zit ook een TV kanaal uit Georgien met ook veel Russiche programma´s. Alles ongecodeerd.<P>Misschien toch wel interessant...?<P>Groeten

Geplaatst:

Dit ben ik nog vergeten. Als het weinig mag kosten, neem dan bv. de Humax 5300, kost in Duitsland ca DM 650,- Heeft Viaccess al ingebouwd, dus dat is echt niet duur. Of als je eraan kan komen een Humax F1VACI, overjarig of tweedehands. Heeft ook Viaccess vast ingebouwd. Komt voor Russische kanalen altijd van pas.<BR>Dan alleen nog een schotel(tje) met LNB met positioner.<BR>Ik schat dat op nog eens DM 500,- tot<BR>DM 700,- En dan maar installeren die boel...haha..! Je kunt er altijd nog een leuke hobbie aan overhouden..! laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Ik weer. Nog wat vergeten! Op 1 graden West zit nog een Oekrainsche zender: Nova. Ongekodeerd. Ook met grotendeels russische programma´s. Relatief sterk signaal.<P>Groet wink.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.