Ga naar inhoud

Bekabeling voor TV-Vlaanderen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had eerst een twin LNB voorzien met 4 uitgangen die ik dan in de verdeelkast zou brengen, en ze daarvan rechtstreeks door te verbinden naar de kamers.

Maar nu komt TV-Vlaanderen met een schotel met drie koppen uit. Hieraan zal dan slechts een antenne kabel voorzien zijn. Dus moet ik in de verdeelkast een switcher gaan plaatsen. Is dit zo en wat is nu de beste oplossing ?

Geplaatst:

Niet alles door elkaar halen hé...

Een TWIN lnb is een lnb met 2 uitgangen.

Als je spreekt over een twin lnb met 4 uitgangen (?) dan veronderstel ik dat je een DUOBLOC bedoeld met 4 uitgangen (DUOBLOC voor ontvangsts van Astra 1 en 3).

Die 4 kabels, komende van de QUAD DUOBLOC (= DUOBLOC met 4 uitgangen) kun je inderdaad aansluiten op de bestaande bekabeling (naar 4 kamers).

En wat met die Schotel met 3 koppen en één uitgang? Die kan je alleen maar op één kabel naar één kamer sturen.

Vraag is hoeveel en welke satellieten je uiteindelijk wil ontvangen...

Dan gebruik je best afzonderlijke lnb's met het aantal gewenste uitgangen en verbind je deze via Diseqc switches naar de verschillende kabels die naar de verschillende kamers lopen.

Gerdy

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
En als je geen satellieten wild ontvangen,maar de buren,dan moeten er wat kopjes bij de schotel voor de koffie.

Graag positieve bijdragen columbo en geen zinloze!

Trouwens, niet: "je wild geen satellieten ontvangen" maar "je wil"...

Gerdy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen