Ga naar inhoud


Woordenboek medische termen gezocht + vetaler


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Gast wanderer

even bij de apotheek langs, die geven ook een medisch paspoort uit met de medicijnen voor op vakantie...en anders even de huisarts vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik maar niet doen.

 

Google vertaald buikpijn als douleurs abdominales in het frans.

Als ik dat van frans weer naar nederlands laat vertalen krijg je abdominale pijn.

Dus dat schiet ook niet op, het lijkt mij zelfs gevaarlijk.

 

Mijn vacantie in Marokko duurde 2 weken langer dan verwacht en ik nam de medicijnen die ik gebruikte mee naar een marokaanse apotheek ze hadden die pillen niet maar wel de marokaanse versie ervan. Ze waren wel 2x zo sterk werd er uitgelegd dus ik moest ze splijten.

Ook waren ze meer dan de helft goedkoper dan in Nederland.

Dus wat betreft medicijnen kunnen ze dat ter plekke zo opzoeken en weet je zeker dat je de goede krijgt.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Dat zou ik maar niet doen.

Google vertaald buikpijn als douleurs abdominales in het frans.
Als ik dat van frans weer naar nederlands laat vertalen krijg je abdominale pijn.
Dus dat schiet ook niet op, het lijkt mij zelfs gevaarlijk.



laugh Buikpijn is toch echt abdominale pijn hoor, klopt helemaal. :D

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik de Google vertaler op frans --> nederlands zet

maakt hij van douleurs abdominales weer buikpijn?

 

Ik zou zeggen probeer het maar eens

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, maar de lekenterm buikpijn wordt door je dokter als abdominale pijn gezien.

Abdomen is latijn voor buik. :D

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
even bij de apotheek langs, die geven ook een medisch paspoort uit met de medicijnen voor op vakantie...en anders even de huisarts vragen


Lijkt me het enigste juiste antwoord, niet vertrouwen op "vertaal" sites in dit soort gevallen.

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn moeder gebruikt al jaren een sos talisman armband of medallion, een moderene versie heet allercard.

http://www.sostalisman.nl/

 

Hier staan twee links, mogelijk heb je er wat aan:

http://www.amc.nl/index.cfm?pid=1398

 

een andere tip die ik al jaren gebruik, maak een scan van alle belangrijke (relevante) papieren, zet ze in een versleuteld zip bestandje op je homepageruimte (of mail ze aan bijv een gmail account) je kunt er dan in geval van nood altijd bij via het internet. Ik zet trouwens altijd een copie van mijn pas en rijbewijs op mijn mobiel.

 

succes,

 

Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland, zijn er honderdduizenden die om uiteenlopende redenen bloedverdunners gebruiken, gelooft iemand dat al DIE mensen rondlopen met allerlij papiertjes, voor het geval dat...

 

Hij kan bij zijn ziektenkosten verzekering de "European Health insurance card" aanvragen, indien hij in een buitenlands ziekenhuis belandt is die card een directe link naar zijn zorgverzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lientje.

Ik vind zelf het programma Babylon gigantisch goed. Je kan het als probeerversie gratis downloaden en dan een korte tijd gratis gebruiken. Het vertaald in vele talen die je vooraf in kan stellen. Je kan er een woord wat je vertaald wilt hebben intypen, maar wat ik zelf erg handig vind is dat je eenvoudigweg met je muis op een woord kan staan en met een muisklik wordt het woord vertaald!Het programma maakt gebruik van een online directory en je kan er alle medische termen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lientje.
Ik vind zelf het programma Babylon gigantisch goed. Je kan het als probeerversie gratis downloaden en dan een korte tijd gratis gebruiken. Het vertaald in vele talen die je vooraf in kan stellen. Je kan er een woord wat je vertaald wilt hebben intypen, maar wat ik zelf erg handig vind is dat je eenvoudigweg met je muis op een woord kan staan en met een muisklik wordt het woord vertaald!Het programma maakt gebruik van een online directory en je kan er alle medische termen vinden.


Dat is ook wat de gratis Firefox add-on Lingro doet. Hoeveel daar in zit voor de gewenste talencombinaties moet je zelf maar even proberen. Ik gebruik 'm voor Zweeds -> Nederlands, en ik heb het gevoel dat ik die database zo'n beetje op m'n eentje aan het vullen ben. wink

Ik kan ook woxicon.com aanbevelen, zowat de beste meertalige vertaalsite die ik al ben tegengekomen.

Maar uiteraard, zoals hier al gezegd is door anderen, voor medische gelegenheden zou ik niet vertrouwen op automatische (web)vertalingen. Niet als je de taal eigenlijk niet kent... en anders ook niet.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...