Ga naar inhoud


[DM8000] Waarom worden Eredivisie Live en Sport 1 extra kanalen met scan niet gezien?


redfox

Aanbevolen berichten

Een volledige DVB-C scan door de DM8000 d.m.v. scanmethode geconfigureerd met frequentiestappen van 1000 kHz en SR6875 en QAM64 levert 219 zenders op van provider Ziggo.

De 4 Eredivisie Live kanalen en de Sport 1 extra kanalen worden echter geen van allen gevonden.

Ook meermaals scannen of wijzigen van de frequentie stappen naar bijvoorbeeld 1250 kHz levert geen resultaat.

Heeft iemand dit al aan de hand gehad en kan me een tip geven?

(of wellicht een actuele zenderlijst van Ziggo regio Tilburg/Waalwijk/Den Bosch?)

 

p.s. ik werk met image Newnigma2 en heb daar geen verdere configuratiemogelijkheden voor de scan dan bovenvermeld.

SNR is ca 34 dB, AGC is 43%, kabeltuner hangt via ca 6m coax rechtstreeks aan binnenkomende CAI kabel, de connectoren zijn alle in orde.

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites


dank je wel, dat is een goede aanwijzing, ik zal dat direct proberen ArChie.

ik meld het resultaat over enkele minuten hoop ik !

 

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleinste frequentie stap die ik kan instellen in de image is 1000 khz, input van xxx.750 gaat niet en springt automatisch naar 001000 khz.

Ik heb uit het lijstje wat je stuurde voor 1111 (Ziggo Brabant/Limburg) even de transponderfrequenties die op xxx.750 eindigen overgeschreven en ga deze invoeren voor een handmatige scan ,et QAM64 en SR6875, dan moeten ze volgens mij toch voor de dag komen...toch?

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redfox
Ik heb uit het lijstje wat je stuurde voor 1111 (Ziggo Brabant/Limburg) even de transponderfrequenties die op xxx.750 eindigen overgeschreven en ga deze invoeren voor een handmatige scan ,et QAM64 en SR6875, dan moeten ze volgens mij toch voor de dag komen...toch?

Dat is misschien ook een goede manier om de kanalen op die frequenties toegevoegd te krijgen. Proberen maar...
Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas biedt dit geen oplossing, want het submenuutje voor een handmatige transponder frequentie laat alleen maar 3 digits zien die ik kan instellen, namelijk de 3 voor de komma, bijvoorbeeld 538. Een frequentie van 538,750 kan ik niet ingeven.

ook hier dus loop ik weer eventjes vast.....ben nu erg benieuwd wat ik nog kan doen?

 

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een ander image proberen waar je wat meer instel mogelijkheden hebt? Ik begrijp overigens niet waarom die image ontwikkelaars niet (meer?) gewoon een mogelijkheid inbouwen om een simpel .INI of .XML bestandje aan te leveren waarin de te scannen frequenties staan. Dat werkt perfect met allerlei PC DVB software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens wat ik las ergens deze ochtend zou een xml bestandje voor de DM8000 niet nodig zijn daar deze een blind scan doet.

ik heb helaas te weinig met deze kabel materie gewerkt om hierover een zinnige uitspraak te doen, maar wie weet leest er nog iemand meer mijn probleem en komt alsnog de oplossing uit de mouw zonder een ander image te flashen. Als het moet dan moet het, maar zodra ik dan de kanalenlijst heb samengesteld ga ik weer terug naar de huidige image. Er zijn echter zo veel imgaes dat ik eerst maar eens wacht op verdere input van derden alvorens hier een dag te gaan flashen en testen, ik heb er al een aantal uurtjes opzitten voordat ik was waar ik nu ben.....thx voor je spontane hulp overigens!

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redfox
helaas biedt dit geen oplossing, want het submenuutje voor een handmatige transponder frequentie laat alleen maar 3 digits zien die ik kan instellen, namelijk de 3 voor de komma, bijvoorbeeld 538. Een frequentie van 538,750 kan ik niet ingeven.

Probeer dan eens in plaats van 538,750 539 in te geven?
Bij een DM500c werkte dit hier wel namelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is uit de wereld!

Na een eerste onvolledige scan door middel van 1000 khz stappen was nu in de tunerconfiguratie zichtbaar dat Ziggo de provider is.

Deze configuratie dan ook geactiveerd en vervolgens naar handmatige scan gegaan en daar aangegeven dat een complete transponderscan moet plaatsvinden en zie daar: 258 kanalen komen tevoorschijn, inclusief de tot nu toe missende 39 stuks.

Topic daarmee wat mij betreft gesloten, issue opgelost...ArChie ook nogmaals dank voor de input. (en Doman op de valreep: ja dat had ik ook al geprobeerd maar dat lukte op die manier ook niet, thx)

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Misschien een ander image proberen waar je wat meer instel mogelijkheden hebt? Ik begrijp overigens niet waarom die image ontwikkelaars niet (meer?) gewoon een mogelijkheid inbouwen om een simpel .INI of .XML bestandje aan te leveren waarin de te scannen frequenties staan. Dat werkt perfect met allerlei PC DVB software.


cool Voor enigma2 is dat er helaas niet. Volgens mij wel voor Enigma1 (cables.xml?)

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...