Ga naar inhoud


[TF7700PVR] ITV HD frequentie


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten


Hallo,

volgend stukje mbt ITV hd te ontvangen eens gezien. Ik heb dit ingevoerd in mijn 7700 en het werkt prima. Deze zender heeft echter niet altijd uitzendingen. Hier de webpage waar de uitzendschema's te zien zijn:

http://www.joinfreesat.co.uk/index.php/freesat-channels/itv-hd-schedule. Om de wijzigingen uit te voeren heb ik het met het Top Set programma uitgevoerd. De 7700 heb ik met een nullmodem kabel verbonden. Het lijkt ingewikkeld maar het valt reuze mee.

Hier nu het verhaal hoe je het moet uitvoeren:

Om ITV HD op de TF7710/7700 te krijgen kan je niet volstaan met een transponderscan. Door de uitgehaalde trucs wordt de ontvanger op het verkeerde been gezet; zowel bij scannen van de transponder als decoderen van beeld en geluid.

 

Na een middagje rommelen tot het volgende resultaat gekomen. E.e.a. is een mix van zaken die elders op het Internet te vinden zijn, echter helaas niet alles bij elkaar op een pagina. Daarom hieronder een poging alles op een rijtje te zetten.

 

Gebruik Top Set om de instellingen naar de ontvanger te schrijven.

 

Voeg een transponder toe op Eurobird of Astra2 (Ik heb em hier op Astra-2 toegevoegd). De transponder instellingen zijn:

 

- Frequency: 11428

- Symbolrate: 27500

- TP STream ID: 0

- Polarity: Horizontal

- Mode: Normal

- Modulation: DVB-S

 

Daarna kunnen we het kanaal (TV Services) gaan toevoegen. Maar voordat we dat doen moet de Advanced mode geactiveerd worden. Ga in het menu van Top Set naar Tools / Options en vink daar Advanced Mode aan. Dit activeert de Advanced tab als je een TV Service gaat toevoegen of wijzigen.

 

TV Service Toevoegen (je staat op de Standard tab):

- Name: ITV HD

- Provider: BSkyB

- Video PID: 3401

- PCR PID: 3401

- Service ID: 10510

- Audio PID: 11594

- PMT PID: 3400

 

Klik nu op de Advanced tab en maak de volgende instellingen:

 

- Res. 1: 27

- Res. 2: 1

- APID Flag: aangevinkt

 

Opslaan, naar de TF sturen en draaien maar.

 

succes ermee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: brewer_nl
ja dat klopt. In mijn stukje zie je de website waar de uitzendschema's te vinden zijn. Hou er rekening mee dat het Engelse tijden zijn. Nu in de zomer dus 2 uren tijdsverschil.


Ook engeland heeft dezelfde zomertijd als de rest van Europa.
Het blijft daar dus 1 uur vroeger.. ongeacht zomer of wintertijd

iRuud
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...