Gast lientje. Geplaatst: 27 juni 2009 Geplaatst: 27 juni 2009 Sinds enige tijd maakt de antennekabel slecht contact met de aansluiting achterin de dreambox, na enig prullen en aandrukken etc, doet hij het dan weer een poosje. Nu helaas maakt hij helemaal geen contact meer op de Astra zenders. SNR op 45% en AGC op 3%. Het gekke is dat hij wel goed contact maakt met de hotbird zenders,die kan ik nu wel gewoon zien. Wie weet waar het aan ligt en wat valt er dan aan te doen? Ik heb nu dus helaas helemaal geen ontvangst meer van Astra.
boaz Geplaatst: 27 juni 2009 Geplaatst: 27 juni 2009 Gewoon een nieuwe F connector monteren. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Tonskidutch Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 je beseft wel dat je de dreambox volledig uit moet zetten en van de stroom halen, als je aan de coax rommelt? je hebt anders kans dat je de interne tuner een piekspanning bezorgt die hem stuk maakt. dan zie je ook geen hotbird meer, nooit meer! goed snijden van de coax kabel en monteren F-connectors is al vaker behandeld indien je het niet zelf kunt vraag een mede sat-hobbyist uit de buurt. ciao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
jeevanhoof Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Hoi, werk jij met een switch of met een duo lnb? Als je astra moeilijk kunt ontvangen en hotbird zonder problemen, dan zou ik het in die switch zoeken, of in de lnb. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast lientje. Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Oops Tonskidutch, al zeker een half jaar hebben we hier dat we moeilijk contact maken en zitten dan te rommelen met de coaxkabel achterin de dreambox terwijl die aanstaat en we weer beeld hebben. Dat zal ik dan maar niet meer doen. En nee, aan de LNB ligt het niet, de dreambox reageerde namelijk altijd op het gepruts aan de achterkant van de dreambox, als we los lieten geen beeld, aandrukken weer wel beeld etc. Ik blijf het wel raar vinden dat hotbird het wel gewoon doet. Die F connector, bedoelen jullie dat schroefje ermee die aan de coax kabel vast zitten. of bedoelen jullie die antenneaansluiting die achterin de dreambox zit ermee? Kan die ook worden vervangen?
dAF2000 Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Origineel bericht van: lientje. Oops Tonskidutch, al zeker een half jaar hebben we hier dat we moeilijk contact maken en zitten dan te rommelen met de coaxkabel achterin de dreambox terwijl die aanstaat en we weer beeld hebben. Dat zal ik dan maar niet meer doen. En nee, aan de LNB ligt het niet, de dreambox reageerde namelijk altijd op het gepruts aan de achterkant van de dreambox, als we los lieten geen beeld, aandrukken weer wel beeld etc. Ik blijf het wel raar vinden dat hotbird het wel gewoon doet. Die F connector, bedoelen jullie dat schroefje ermee die aan de coax kabel vast zitten. of bedoelen jullie die antenneaansluiting die achterin de dreambox zit ermee? Kan die ook worden vervangen? Als de antenneaansluiting achterop de Dreambox gewoon vast zit, dan zit dat wel okee. Die kunnen eigenlijk nauwelijks kapot gaan. Ik denk ook dat 't gewoon in de kabel met connector ligt. Ik zou beginnen met de kabel een stukje af te knippen en de connector er weer op te zetten (met een mesje een beetje insnijden, afscherming omvouwen, enzo).
Tonskidutch Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 eentje die je redelijk makkelijk had kunnen vinden... link ik even hier een pdf erover of zelfs JOEtoep zoek f-connector juist aansluiten als het gewoon niet beter wordt (en snij een nieuwe F-connector met dreambox OFF) dan ligt het aan ( wat zit er allemaal tussen? ) > 1 uitrichten schotel 2 LNB of monoblock 3 Switch 4 coax kabel heeft breuk of is van waardeloze kwaliteit 5 iemand stoort gigantisch en dat kun je ook zelf zijn (spagetti aan kabels en stroom achter het TV meubel) ciao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Gast lientje. Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Ja tonskidutch, dat had ik ook al wel gevonden, maar ik bedoelde eigenlijk of dat ding op de dreambox waar de F connector op aangesloten wordt ook vervangen kan worden, ik bedoel de aansluiting. Ik denk dat het probleem of in de kabel moet zitten, of in de F connector, of in de antenne aansluiting van de dreambox omdat hotbird het wel gewoon doet zou ik meer denken dat er iets in de dreambox zelf geen goed contact maakt naar de astra toe, ik denk dat vooral omdat als we maar bleven prutsen of de f connector iets aandrukken we het vaak (tijdelijk) konden fixen.
mebo870 Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Als je ontvangst hebt op hotbird, is er niks mis mee met je aansluiting op de dreambox. De vraag is al eens gesteld, gebruik je 2 LNB's en een disecq? Zo, ja kijk dan eens bij de antenne instelling of astra op AA staat. The key to happiness. Stay away from idiots
Frans B Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Iets wat ik al meerdere keren heb meegemaakt is, dat i.c.m een diseqc, de switch bleef "hangen" zoals hier vermeld.De oorzaak kwam van de LNB, die trok nl erg veel stroom (235 mA). Andrere LNB erop en het was opgelost. System Administrator (niet van deze site)
Gast lientje. Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Ik gebruik 2 lnb's en een disecq, Astra op AA, Hotbird op AB. Ook als ik als test hotbird op AA zet en Astra op AB blijf ik wel beeld houden op Hotbird. Zodra ik vandaag in de gelegenheid ben haal ik de switch er tussenuit om rechtstreeks op astra lnb aan te sluiten, ben benieuwd. Maar het blijft raar voor mij dat gefriemel aan de F connector altijd rechtstreeks effect had en we daarmee het beeld terug konden krijgen (bijv voor een paar uur of soms een week) Ook als iemand stampend liep kon het zijn dat astra stopte.
Gast lientje. Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Ik heb zojuist buiten in de disecq switch van lnb1 en lnb 2 de kabeltjes verwisseld. Nu is het dus andersom, astra doet het nu wel en hotbird niet. Ik denk dat ik nu wel mag aannemen dat de disecq kapot is of niet?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen