denbosch Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 is het mogelijk om twee dreamboxen met een afstandsbediening te bedienen zonder dat ze allebei tegelijk reageren? nu moet ik telkens een ir ontvanger afschermen.
Urkel Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Zet dit maar eens in de box die niet meer moet reageren op de AB in /etc/init.d/bootup. Bij mij staat het helemaal onderaan in dit bestand. # default waarde is f echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0 Even rebooten en hij is zo doof als een kwartel. Urkie 3xDM800 1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's 1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's
vGnp Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Origineel bericht van: denbosch is het mogelijk om twee dreamboxen met een afstandsbediening te bedienen zonder dat ze allebei tegelijk reageren? nu moet ik telkens een ir ontvanger afschermen. Lees hier maar eens. Wel op eigen risico. Ik heb er al een AB mee om zeep geholpen... vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
denbosch Geplaatst: 28 juni 2009 Auteur Geplaatst: 28 juni 2009 bedankt ik zal eens kijken of het mij ook lukt om een afstandsbediening om zeep te helpen
mobieltje Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Origineel bericht van: denbosch is het mogelijk om twee dreamboxen met een afstandsbediening te bedienen zonder dat ze allebei tegelijk reageren? nu moet ik telkens een ir ontvanger afschermen. Twee dreamboxen bedienen met 1 afstandsbediening lukt niet, je kan wel (volgens de al opgegeven link) iedere afstandsbediening een eigen code geven zodat ze niet op elkaar reageren. De eerder genoemde voorbeeldregel die in de boot file moet komen: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0 is niet altijd nodig, b.v. voor de PLi jade3 images, de Enigma1 heeft daarvoor een code opdracht in het menu en de Enigma2 image heeft een Remote plugin.Hier staat uitleg voor PLi jade3 images Suc6 Grts, Euromuis
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen