Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wie weet hoe je een duitse 175a met oslink moet bewerken of waar ik de goede software kan vinden.

b.v.d eric

Geplaatst:

Nee, maar er staat wel uitgelegd hoe je een decoder kunt patchen met een oslink.

En de firmware voor de dsi175 staat er ook tussen.

Je hebt alleen de v4 voor de dsi175, en is allppv, maar niet allcam.

Groeten Rob1981

Dreambox PVR600 {gemini 4}

Geplaatst:

Inderdaad, ik heb totaal geen uitleg over de DSI175 op mijn site staan. Wel een firmware versie die al heel oud is. Ik heb weinig ervaring met dit apparaat. Weet alleen dat deze ontvanger is uitgerust met Eeproms, die dus niet zo maar via een kabeltje of oslink te patchen zijn. Dat kan alleen met Flash Ic's.

De eeprom moet er dus uitgehaald worden (zit op een voetje), dan moet ie met uv licht leeggemaakt worden en dat kun je hem met een eeprom programmer opnieuw beschrijven. Redelijk veel werk dus, maar het kan dus wel. Ik heb zelfs gezien dat er via de link naar de het Spaanse forum van Servihard Allcam versies beschikbaar zijn. Kijk daarvoor dan ook op de site van Didier66.

Succes,

M_Z

Geplaatst:

rob en marc hartelijk bedankt nu weet ik wat er mee moet gebeuren en ga iemand zoeken die een eepromprogrammer heeft die mij verder kan helpen

nogmaals bedankt

groeten van eric

Geplaatst:

Ja Rob, ook de DSI185 kan werken als een Allcam, maar de firmware daarvoor moet nog geschreven worden en dat is geen eenvoudige klus. Voordat er nu gevraagd wordt wanneer die dan klaar zal zijn...ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat er aan gewerkt wordt, maar een dag heeft maar 24 uur, en de 6071 en 6072 heeft prioriteit, zo is dat nu eenmaal. Ik denk dus wel dat er in de nabije toekomst nog iets heel moois zal komen voor de DSI185 doosjes. En misschien zelfs 4000 kanalen.

Wat dus duidelijk moet gesteld worden, is dat hier alleen gesproken mag worden van een gerucht. Niets is zeker, het is nog lang niet klaar en er kunnen ook geen eisen gesteld worden!

M_Z

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen