Ga naar inhoud


Bestaan er antenne verloopjes.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Vandaag bezig geweest met een laptop en een usb dvb-t stick en heb beeld gekregen met Blaze DTV op een paar ongecodeerde zenders maar ik moet wel buiten gaan zitten met dat bijgeleverde flutantennetje.

 

Nu ben ik al aan het zoeken geweest naar een verloopje voor die antenne en heb ze via Google in China gevonden zal er als het lukt een plaatje van bijdoen.

Nu heb ik nog een usb dvb-t antenne van Konig en heb die nooit kunnen gebruiken omdat daar ook een grote plug op zit.

De vraag is dus bestaat er hier ook een verloop voor of moet je die zelf maken en hoe heet zo'n ding dan want ik vind niets.

Uiteraard geen winkelnamen die kan ik zelf wel vinden als ik de naam van het ding maar weet het gaat dus om dat kleine kabeltje of een plug met aan de ene kant de kleine en aan de andere kant de grote aansluiting.

 

 

post-5163-1318260334,981_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hopenlijk kun je het zo beter zien en in de stick zit in dat gaatje waar hij in gaat middenin een klein rondje waar hij overheen schuift.

 

@wanderer

Ga van de week dan wel even kijken in de bouwmarkt ligt het bij de coax anders heb je in Amersfoort ook nog wel een speciaalzaak die veel van dat spul heeft.

post-5163-1318260335,1332_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Dat kleine plugje heet MCX.

Ik heb ook wel eens gewoon de kabel van zo'n antenne doorgeknipt en er een coaxplug aangezet.


Dat is de juiste benaming MCX kabel doorknippen heeft geen zin een gewone coax past niet in de usb stick.
Moet dus een echt een verloopje hebben of een kabeltje met een MCX aan de ene kant wat er aan de andere kant zit maakt niet uit knip het er wel vanaf en zet een coax female op.

Al bij een bouwmarkt geweest maar deze heeft geen kabeltjes met MCX plugjes ook nagevraagd bij de bedrijfsleider.
Maar goed we zoeken verder. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Dat kleine plugje heet MCX.

Ik heb ook wel eens gewoon de kabel van zo'n antenne doorgeknipt en er een coaxplug aangezet.


Dat is de juiste benaming MCX kabel doorknippen heeft geen zin een gewone coax past niet in de usb stick.
Moet dus een echt een verloopje hebben of een kabeltje met een MCX aan de ene kant wat er aan de andere kant zit maakt niet uit knip het er wel vanaf en zet een coax female op.

Al bij een bouwmarkt geweest maar deze heeft geen kabeltjes met MCX plugjes ook nagevraagd bij de bedrijfsleider.
Maar goed we zoeken verder. laugh

Deze heb ik gemaakt door gewoon de antenne eraf te knippen. Losse antennes zijn ook vrij makkelijk te vinden, kant-en-klare verloopjes zwerven hier en daar soms ook rond.

post-27974-1318260335,381_thumb.jpg

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Aart44, ze zijn gewoon te koop in alle maten en soorten in nederland bij een bekende duitse elekronica grutter wink


Klopt had ik ook al gevonden maar ben inmiddels terug ik had gedacht bij een winkel in de Arnhemsestraat ze ook te vinden maar die had ze niet op voorraad.
Inmiddels een stuk van zo'n antennetje afgeknipt en er een female coax opgezet maar helaas krijg het niet werkend met de usb antenne misschien trekt die de 5 v weg en heeft de usb stick te weinig over.
Het is een usb aansluiting voor de antenne en aan de andere kant kan de usb stick er dan in maar helaas werkt niet.
Maar voorlopig hou ik er even mee op ik wil niet ten kostte van elke prijs werkend hebben. confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Aart44, ze zijn gewoon te koop in alle maten en soorten in nederland bij een bekende duitse elekronica grutter wink


Klopt had ik ook al gevonden maar ben inmiddels terug ik had gedacht bij een winkel in de Arnhemsestraat ze ook te vinden maar die had ze niet op voorraad.
Inmiddels een stuk van zo'n antennetje afgeknipt en er een female coax opgezet maar helaas krijg het niet werkend met de usb antenne misschien trekt die de 5 v weg en heeft de usb stick te weinig over.
Het is een usb aansluiting voor de antenne en aan de andere kant kan de usb stick er dan in maar helaas werkt niet.
Maar voorlopig hou ik er even mee op ik wil niet ten kostte van elke prijs werkend hebben. confused

Je mag er vanuit gaan dat je USB DVB-T stick 500mA nodig heeft, dus altijd zorgen dat die zijn eigen poort heeft. Heb je geen Yagi ofzo om erin te steken?

Misschien kan je ook een foto maken hoe je de female coax eraan hebt gezet, het is nogal een gepriegel, misschien heb je geen contact.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar heb ik een paar van die sticks gewonnen op een veilingsite ik dacht 5-6 euro per stuk maar ze nooit aan de gang gekregen en wil er ook geen kapitaal aan uit geven om weer iets anders te proberen..

De usb aansluiting is ook een beetje gammel ze hangen een beetje in het slot en ik heb deze antenne die moet aan de ene kant in het usb slot en de andere kant moet de usb stick in de actieve antenne haalt zijn voeding dus van de usb poort waar ook de stick aan de andere kant in hangt.

Hier rondom dubbel glas dus alleen buiten goed signaal met een kleine antenne.

 

post-5163-1318260335,5235_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef die antenne dan zijn eigen USB poort. Of zet hem met een verloopje op PS/2 als je door je USB heen bent op een laptop.

 

Heb je verder Afatech AF9005 sticks gekocht? (Sagitar8?) Die zijn niet zo super gevoelig. Werken verder wel goed maar ik geloof dat ze het onder Linux beter doen dan onder Windows. wink

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...