jer49 Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Het lukt mij niet om met een Ftp progje verbinding te maken. Ook Telnet niet. De Azbox heeft een goed werkende internetverbinding. Deze loopt via een router, waarop ook m'n PC en 2 dreamboxen op zijn aangesloten. Met DCC heb ik prima contact met deze. Maar de AZbox blijft buiten bereik. Kan iemand aangeven hoe de instellingen op de AZbox moeten zijn? Op dit moment geeft hij als IP aan: 10.0.0.6. op het FTPprogje geef ik dit in met als root/azbox en poort 22. Met Filezilla krijg ik volg bericht:Status: Verbinden met 10.0.0.6... Antwoord: fzSftp started Commando: open "root@10.0.0.6" 22 Commando: Pass: ***** Fout: Authenticatie mislukt Fout: Fatale fout Fout: Kan niet verbinden met server "het daghet in het Oosten, het lightet overal; hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"
edje-ken Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 zoekfunctie hier op het board werkt nog steeds hoor Maar zoals al vele malen eerder vermeld. bij instellingen => netwerk diensten moet je de ftp activeren. daarna zal alles beter lopen. ed Vu+ Solo2Dreambox 800s
jer49 Geplaatst: 29 juni 2009 Auteur Geplaatst: 29 juni 2009 Ik had je bericht middels de zoekfunctie uiteraard gelezen. Ook dat bood geen oplossing, helaas. "het daghet in het Oosten, het lightet overal; hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"
Roobert Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Probeer eens met Telnet (Putty bvb) gewoon root zonder passwoord. Misschien even vermelden welke firmware. VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
naomi Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Ik heb met DCC mijn azbox Premium aan de praat gekregen. Met de ftp functie kan je bij alle menu's van de Azbox komen en de bestandsrechten wijzigen. Hetzelfde protocol dus als de dreambox.
bliksem Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 zet wel even ftp open in de azbox anders werk hij nooit Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
wian Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Hij krijgt al connectie, maar het wachtwoord klopt niet (is nog niet gezet denk ik). Login met telnet (usernaam root, geen wachtwoord) en dan met het volgende commando je wachtwoord zetten: passwd Dit wachtwoord moet je dan ook gebruiken om met ftp connectie te maken. hobby4all
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen