Ga naar inhoud

[Buitenland] Volgend jaar commerciële tv via de ether in Belgie!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het Belgisch-Noorse bedrijf Norkring België krijgt van de Vlaamse overheid een licentie toegewezen om digitale televisiesignalen via de ether te verspreiden. Daarmee zouden vanaf 2010 naast de zenders van de VRT ook commerciële kanalen via de klassieke (binnen)huisantenne te ontvangen moeten zijn.

(tijd) - Welke plannen Norkring koestert, is nog niet duidelijk, maar wellicht wil het bedrijf - net zoals dat in het buitenland gebeurt - via de ether de concurrentie aangaan met spelers als Telenet, Belgacom TV en TV Vlaanderen. Norkring heeft met de licenties op zak de mogelijkheid om enkele tientallen kanalen via de antenne beschikbaar te maken, al dan niet tegen betaling.

Uit het ingediende dossier van Norkring bij de Vlaamse Regulator voor de Media blijkt dat de uitbouw van de netwerken gefaseerd zal verlopen. Norkring België maakt zich sterk om eind juni 2010 een zeer uitgebreide dekking voor digitale ethertelevisie, mobiele televisie en digitale radio te kunnen aanbieden.

Norkring België werd in 2009 opgericht door het Noorse moederbedrijf Norkring AS en de Vlaamse openbare omroep (VRT). Eerder had de onderneming reeds het vroegere zenderpark van de VRT verworven, momenteel levert Norkring al de omroeptransmissiediensten voor de openbare omroep in Vlaanderen.

RC

Lees meer in T-zine.

17:20 - 29/06/2009 Copyright © De Tijd

Geplaatst:

Als die plannen doorgaan, lijkt er mij een stevige concurrent op komt voor TVVLaanderen.

Greets

Geplaatst:
Origineel bericht van: Elwin
Neem aan dat dit niet FTA wordt? Anders zou ik nog is kunnen proberen om hier in Eindhoven de commerciëlen er via de ether op te krijgen. smile

Zelfde hier, maar dan van Schoten.

Afhankelijk van het coderingssysteem en voorwaarden kan kaartje ruilen misschien ook interessant worden. Ik zie nu al mensen een Digitenne kaartje met onze zuiderburen swappen voor een.. Vlaams kaartje.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Maar dat ruilen moet dan in de grensgebieden denk ik hè? Anders heb je geen ontvangst van de Belgische of (voor de Vlamingen) de Nederlandse zenders? confused

Geplaatst:
Origineel bericht van: Elwin
Maar dat ruilen moet dan in de grensgebieden denk ik hè? Anders heb je geen ontvangst van de Belgische of (voor de Vlamingen) de Nederlandse zenders? confused

idd , tot 70 km denk ik dat het wel kan lukken?

Heeft hier iemand de juiste gegevens die tot het uiterste kunnen gaan?
Geplaatst:

@chukky: exacte gegevens heb je hierover nooit: dat is echt trial-and-error. Heb je een grote buitenantenne, dan kan je nog heel ver in het binnenland deze buitenlandse zenders capteren, heb je enkel een binnenantenne, dan zal het wel niet verder dan 20km landinwaarts zijn.

Je kan het in ieder geval nu al proberen met de vrt-zenders die gewoon FTA zijn.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

ik kan met een binnenantenne geen nederlandse zenders via DVB-T ontvangen,dan zitten jullie in limburg veel beter als locatie,

de duitse,nederlandse,belgische gratis op DVB-T.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ik kan alleen maar de hoop uitspreken dat de Belgen niet dezelfde absurde weg inslaan als de comercielen in NL, waar je voor de ontvangst van commerciele TV moet betalen.

Betalen voor het "mogen" zien van reklame doorspekte programma´s druist tegen mijn principes in.

Dit zou door de overheid verboden moeten worden.

Geplaatst:
Citaat:
Betalen voor het "mogen" zien van reklame doorspekte programma´s druist tegen mijn principes in

Drs, had jij in het verleden geen kaartje om naar de Nederlandse commerciëlen te kijken ? confused

Greets
Geplaatst:
Origineel bericht van: chukky2
ik zie je nog naar hier komen :D

heb je nog plaats vrij bij u thuis lol

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Konig FTA20

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik kan alleen maar de hoop uitspreken dat de Belgen niet dezelfde absurde weg inslaan als de comercielen in NL, waar je voor de ontvangst van commerciele TV moet betalen.

Betalen voor het "mogen" zien van reklame doorspekte programma´s druist tegen mijn principes in.
Dit zou door de overheid verboden moeten worden.

dat zal zo zijn hoor,
de comercielle zenders willen een waarborg dat ze in nederland niet te zien zijn,
en via DVB-T is dat mogelijk,
waarom zouden ze in nederland anders coderen.
en het moet opbrengen voor de norkring groep hé,die hebben geinvesteerd en willen ergens centen terug.

Konig FTA20

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen