Ga naar inhoud


[SG-2100 H2H Motor] Vraag over montage/opstelling


vGnp

Aanbevolen berichten


Volgens mij hangen de assen niet aan de lagers maar rusten ze op het lager. Er bestaat naar mijn weten namelijk geen lagers wat je axiaal uit elkaar kan trekken door een belasting, er dient altijd druk op het lager te staan...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
De Stab "staat" axiaal op zijn lagers, ik heb er diverse onderhanden gehad. En als de as naar beneden wijst/hangt zoals bij de SG2100 dan moet hij wel aan de lagers "hangen" smirk

Waarom "moet" hij aan de lagers hangen???????
Ik ga geen tekening maken, maar als je de as door het lager laat lopen en aan de bovenkant op het lager laat rusten dan hangt de as naar beneden terwijl hij van boven op het lager rust...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is dit nu dan ook de verplichte montagewijze? Of kun je een SG-2100 ook "laten staan" en/of een Stab "laten hangen"?

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SG2100 moet je met de rotoras naar beneden monteren en een STAB moet je met de rotoras naar boven monteren.

 

Kijk maar eens in de beschrijving, welke bij de motor is geleverd.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Een SG2100 moet je met de rotoras naar beneden monteren en een STAB moet je met de rotoras naar boven monteren.

Kijk maar eens in de beschrijving, welke bij de motor is geleverd.

Met vriendelijke groet, paardengek


Dank u voor de info. Weer wat geleerd. smile

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Ik zie soms foto's waarbij de motor zo is gemonteerd:

moteurp.gif

Waarom? Voordelen? Nadelen?

vGnp

Gewoon ander principe


Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik heb liever een motor zoals de Stab waar de rotoras "op" de lagers staat dan eraan "hangt" zoals de SG-2100.


Origineel bericht van: Sjaak(k)
De Stab "staat" axiaal op zijn lagers, ik heb er diverse onderhanden gehad. En als de as naar beneden wijst/hangt zoals bij de SG2100 dan moet hij wel aan de lagers "hangen" smirk


Zal wel aan mij liggen maar je kan mij nog niet overtuigen dat staand beter is en waarom dat dan zo zou zijn.


Volgens deze test komt de Stab ondanks het staande principe er qua kwaliteit in ieder geval niet al te best uit, de Moteck overklast de Stab op alle punten en dat voor een veel lagere prijs!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou denken dat hangend makkelijker waterdicht is te krijgen dan staand.

 

Verder lijkt het mij niet uit te maken. Met hangend komt de schotel wat lager dan zonder motor (dus lastig als hij op eeen te kort mastje op bijvoorbeeld een dak moet) en met staand iets hoger. En staand is makkelijker te monteren als je eerst de motor monteert en daarna de schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat je lager kan zetten is de bevestiging aan de mast echter valt dit voordeel weer weg doordat de schotel boven de behuizing gemonteerd wordt ipv er onder. De schotel zal bij beide principes op nagenoeg dezelfde absolute hoogte staan en dus dezelfde windbelasting hebben.

Ik heb voor mijn Moteck een Stab gehad en vrije ruimte tussen de LNB arm en mijn platte schuurdak waren precies het zelfde.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...