Ga naar inhoud

[Release!] [29-06-2009] PLi® Jade3 Enigma2 v.6504 images released

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Google Gears optie in de webinterface onder "Extra" zie ik nu voor het eerst, is dit ook nieuw? Ik heb het geïnstalleerd en de webinterface werkt nu in elk geval zeer snel. laugh

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

• Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67
De Google Gears optie in de webinterface onder "Extra" zie ik nu voor het eerst, is dit ook nieuw? Ik heb het geïnstalleerd en de webinterface werkt nu in elk geval zeer snel. laugh

ja is nieuw, zie ook onze Webinterface Wiki voor Enigma2:

http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=e2Webif

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Het niet kunnen opnemen van HD over het netwerk is kennelijk een snelheidsprobleem van de processor

In standby mode lukt het wel

Hetzelfde geldt voor de netwerksnelheid mbt ftp en samba, tijdens een HD uitzending loopt de snelheid hard terug, na het in standby schakelen, loopt deze weer hard op

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Dat DTS is geen driver beperking. Simpelweg de hardware kan dit niet aan...

Geluid kun je best (realtime) in software decoderen. Hoeft alleen maar iemand "even" een koppeling met gstreamer te maken.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Citaat:

- Small fix for aac audio in .mov files

Interesting... Ik heb wel eens geprobeerd een mp4 file af te spelen (dat is een superset van .mov...) en die lust-ie niet? Of moet je daar iets speciaals voor installeren?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Héééél knap werk !!

Is toch wel de beste image om epg binnen te halen !

Het enige dat ik mis is de functie die onder de "TV-knop" zit. In andere image's komt dan de lijst te voorschijn met de balk op de zender waar je op dat ogenblik op afgestemd staat.

Hoe kan ik dit aanpassen ???

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bambike
Héééél knap werk !!
Het enige dat ik mis is de functie die onder de "TV-knop" zit. In andere image's komt dan de lijst te voorschijn met de balk op de zender waar je op dat ogenblik op afgestemd staat.

wat dacht je van de standaard functionaliteit van Enigma2 die onder de OK knop zit? wink

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
Héééél knap werk !!

wat dacht je van de standaard functionaliteit van Enigma2 die onder de OK knop zit? wink

die bedoel ik niet
heb het over de "tv-knop"

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:
die bedoel ik niet
heb het over de "tv-knop"

dat snap ik dat je dat niet bedoelt, ik geef je alleen een andere oplossing, welke de standaard toepassing is binnen Enigma2
we gaan geen exotische bedieningen die andere imagebouwers ooit bedacht hebben overnemen in de PLi images

ik heb verder zo geen idee waar dit gedefinieerd is.

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: TheMystery
Is het ook mogelijk om de multi-epg onder een knop te zetten ipv onder de blauwe knop en dan voor multi epg te kiezen.

nee, een andere mogelijkheid is de INFO knop langere tijd indrukken en vervolgens hiervoor kiezen

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: TheMystery
Complimenten dit images werkt goed, ook dvd's schokken nu niet meer wat ik met jade 2 wel had.

Alleen ik kan nog niet goed HD opnemen naar een mount op mijn computer, ik het de volgende regel in /etc/fstab:

//192.168.1.100/dreambox /media/hdd cifs username=dreambox,password=dreambox,rsize=8192,wsize=8192 1 0

heb oko 4096 getest als buffer

Heeft iemand dit wel werkend? zoja welke opties heb je in /etc/fstab staan?

Ik ben zeer benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft, ik heb namelijk exact hetzelfde probleem.

had er ook last van, cifs mount tussen 2 dm800 waarvan 1 met harddisk.
heb het nu via nfs mount gedaan, en opnemen en afspelen van HDtv content werkt nu prima.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:
Citaat:

Geluid kun je best (realtime) in software decoderen. Hoeft alleen maar iemand "even" een koppeling met gstreamer te maken.

Erik, dit gaat echt ff niet. Het is niet zo makkelijk als jij je voorstelt. Lees eens op het forum van Dreammultimedia zelf...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

zou het in de toekomst mogelijk zijn om zelf de functies aan de gekleurde toetsen toe te wijzen, zodat elke gebruiker de vrijheid krijgt om zijn favoriete applicatie op te roepen met een druk op de knop?

Veel GSM's hebben deze functie en ik vind het enorm gebruiks vriendelijk.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:

De Image draait prachtig maar ik heb 1 probleempje. De DM800 wil mijn nieuwe 2 GB Kingston USB stick niet formatteren. De DM800 zegt dan dat "init mount failed". Is er een andere manier binnen de image om de stick aan de gang te krijgen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen