Ga naar inhoud

beginnersvraagje voor in de ardennen

Aanbevolen berichten

Gast Belgiumman
Geplaatst:

in de ardenne hebben we een schotelantenne, waarmee ik TF1,TF 2, TF3 kan ontvangen.

het is een decoder waar ik alles zelf moet instellen. decoder zoekt geen posten automatisch.

- op welke sateliet zit ik?

- hoe kan ik zonder te betalen een nederlandstalige zender ontvangen bv BVN? of zou dit niet lukken met een goedkoop decodertje?

Geplaatst:

TF 1 zit op de Atlantic bird 3 op 5 west, daar zitten nog een paar fransen.

TF 2 en 3 bestaan niet volgens Kingofsat.

BVN zit FTA op astra1(19 oost) en hotbird(13 oost).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
Origineel bericht van: minplus
TF 1 zit op de Atlantic bird 3 op 5 west, daar zitten nog een paar fransen.
TF 2 en 3 bestaan niet volgens Kingofsat.

BVN zit FTA op astra1(19 oost) en hotbird(13 oost).

De TF1 op Atlantic bird 3 is in Secam, als die box hem FTA ontvangt komt die inderdaad daar vandaan.
dit wil dan ook zeggen dat ontvangst van andere zenders heel beperkt is. Er zit namelijk niet veel vets op Atlantic bird 3.

France 2, 3 en 5 zijn er ook FTA en France 4 gecodeerd.

mvg
Gast Belgiumman
Geplaatst:

wat stellen jullie dan voor? een nieuwe decoder kopen of sateliet draaien om BVN te ontvangen?

Gast wanderer
Geplaatst:
Origineel bericht van: Belgiumman
of sateliet draaien om BVN te ontvangen?

eh...de schotelantenne draaien is eenvoudiger.... :D
Geplaatst:

écht veel informatie geeft ge ook niet, hé. Welk merk van ontvanger ? Analoog - digitaal ? Stel dat die ontvanger inderdaad een analoge ontvanger is die zijn signalen van de AB haalt. Dat zijn secam zenders, dus wat voor tv hangt aan die decoder ? enkel secam of kan die ook pal signalen weergeven ?

als ge een goedkope FTA ontvanger gaat gebruiken dan kunt ge enkel BVN ontvangen (+ een hoop duitsers....) en pas op met het afstellen van de schotelantenne want zó simpel is dat ook niet. Hebt ge al ervaring met het afstellenn van schotelantennes ? Anders gebruik je het beste een sat-finder. En heb je genoeg aan één nederlandstalige zender ? Anders zeker eens overwegen om een TVV ontvanger en kaart te kopen. Is dat een huurwoning en zo ja mag je die schotelantenne wel verdraaien ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Gast Belgiumman
Geplaatst:

de sat hangt aan onze stacaravan. draaien hebben we verleden jaar eens geprobeerd, hadden toen een heleboel duitse zenders, kluister liever naar frans ipv duits LOL.BVN hadden we an ook niet gevonden

de decoder is een L01, merk???? ik denk dat het een zeer goedkoop spel is.

ik denk toen we de sat eens draaiden naar die duitse zenders,dat we dan ook eurosport hadden

Gast wanderer
Geplaatst:

waarschijnlijk een analoge tuner gezien de hoeveelheid duitse zenders.....duitse grootgrutters ook daar ter plaatse willen nog weleens een free to air sat tuner aanbieden voor ca 70€ voor alleen bvn en franse fta zenders goed genoeg...

Gast Belgiumman
Geplaatst:

dus gewoon best uitkijken naar een nieuwe digitale decoder en dan kan ik kijken naar BVN en enkele andere zenders.

Hopelijk kan ik dan ook de ronde van frankrijk bekijken op één of andere post

Geplaatst:

kortom, wat wil je precies?

BVN + een stuk of 10 Fransen voor weinig geld? Dan haal je een simpel tunertje bij de grootgrut (zou me niets verbazen als je er voor 40 euro eentje hebt) en je richt je schotel op 19 of 13 oost, krijg je er 200, resp. 450 andere zenders gratis bij.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Gast Belgiumman
Geplaatst:

simpel tunertje = een digitaal tunertje dus??

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen