Ga naar inhoud

Krijg schotel in het buitenland niet afgesteld.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik ben helemaal nieuw in dit wereldje.

Wij hebben in april een recreactieset van CD aangeschaft met de bedoeling om tijdens onze vakantie in Frankrijk deze te kunnen gebruiken. Wij hebben vlak bij Parijs gestaan, bij Lyon en bij Cap'd Agde.

We zijn inmiddels terug van vakantie maar systeem is niet aan de praat te krijgen. Thuis werkte het wel allemaal.

Ik heb na de nodige frustratie het hele circus wel 5 keer opnieuw opgetuigd (in de hoop op een wonder wellicht) maar zonder enig resultaat.

Om te beginnen krijg ik geen indicatie te zien v.w.b. de signaalsterkte dus heeft verder afstellen al geen zin.

Iemand enig idee?

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

schotel staat of eigenlijk stond in frankrijk niet goed uitgericht.

die heeft daar een andere afstelling nog dan thuis.

geen indicatie van signaal betekend dat de schotel niet naar een satelliet gericht staat.

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Gast Ronaldinho-
Geplaatst:

check de kabel of de F conectoren nog goed gemonteerd zijn of eventuele kabelbreuk.

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Happynl
Om te beginnen krijg ik geen indicatie te zien v.w.b. de signaalsterkte dus heeft verder afstellen al geen zin.

Iemand enig idee?

Je zult pas een sterkte indikatie te zien krijgen, wanneer je de schotel antenne op de satelliet richt.
Hoe meer je naar het zuiden trekt, hoe hoger aan de hemel de Astra 1 positie staat.

Misschien kan je thuis, met behulp van je computer en een satfinder programma de richting en elevatie op je vakantie adres al bepalen, dat vergemakkelijkt het uitrichten van de schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Had je in Frankrijk wel vrij zicht richting de satelliet,geen bomen of iets dergelijks die ontvangst onmogelijk maakte ?

Ook is het makkelijk om een kompas er bij te hebben zodat je weet waar ongeveer het zuiden is om vanaf daar 19 graden naar het oosten te gaan ( astra ).

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Als je met een kompas je schotel PRECIES op 19.2 richt zal je GEEN Astra ontvangen

Hier in Alkmaar staat Astra niet op 19.2 oost maar op ca. 15 graden oost.

Dat komt omdat wij ook ten oosten van de nul meridiaan zitten, dus 19.2 - 4.2=15 graden oost.

Toen ik in Marokko was was dit 29.2 graden want ik zat vlakbij Agadir en dat is 10 graden west.

Omdat dit westelijk is moet je het dus optellen. 19.2 + 10= 29.2

Dus je zal iets ruimer moeten zoeken. laugh

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Het zoeken in het buitenland kan bijzonder lastig zijn, ik heb de schotel van Zweden tot Spanje bij me gehad en de ene keer had ik hem vrij snel (zelfs een keer direct raak!) en de andere keer blijf je maar aankloten. In principe begin je te richten op waar om 12 uur de zon staat.

Kijk ook even naar andere opstellingen in de buurt of zoek landgenoten die een opstelling hebben staan.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Als je met een kompas je schotel PRECIES op 19.2 richt zal je GEEN Astra ontvangen

Hier in Alkmaar staat Astra niet op 19.2 oost maar op ca. 15 graden oost.

Dat komt omdat wij ook ten oosten van de nul meridiaan zitten, dus 19.2 - 4.2=15 graden oost.

Toen ik in Marokko was was dit 29.2 graden want ik zat vlakbij Agadir en dat is 10 graden west.

Omdat dit westelijk is moet je het dus optellen. 19.2 + 10= 29.2

HUH, WATTE...???????????????????????

Dit is nieuw voor mij. 19,2° oost is waar ook ter wereld overal hetzelfde. Zou een mooie boel worden.

Geplaatst:

Hij heeft toch echt gelijk!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

@Happynl

Geweldige hè, vakantie zonder dat geblèr aan je kop van die rot TV crazy

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Als ik mijn schotel richt op Sirius (5 oost) dan staat hij volgens een kompas hier nagenoeg op het zuiden gericht en niet op 5 oost.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Gast wanderer
Geplaatst:

dat klopt, jij woont nagenoeg op 5E....!

Geplaatst:

Tja, en dan moet je eigenlijk nog 2 graden corrigeren omdat het magnetisch noorden niet op de Noorpool ligt, hihi.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:
Hij heeft toch echt gelijk!

Je moet met een kompas ook geen positie meten...en zeker niet op de graad nauwkeurig.

Die dingen zijn alleen goed om grof te bepalen waar het magnetische noorden ongeveer is.
Geplaatst:

Leo meet ook geen positie, hij houdt alleen rekening met het feit dat hij (wij) niet op de nul-meridiaan wonen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen