Ga naar inhoud

Krijg schotel in het buitenland niet afgesteld.

Aanbevolen berichten

Gast wanderer
Geplaatst:

als je op de evenaar bent dan staat de 19E satteliet echt niet meer 19E, het kan wel eens 180E zijn op je kompas als je ten westen op de evenaar bent....van de 19E meridiaan...

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Origineel bericht van: wanderer
....van de 19E meridiaan...

Als je op die meridiaan zit dan zit Astra voor jou precies in het zuiden.

En aan de andere kant van de evenaar zit ie precies in het noorden.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

HUH, WATTE...???????????????????????

Dit is nieuw voor mij. 19,2° oost is waar ook ter wereld overal hetzelfde. Zou een mooie boel worden.

Hij bedoelt dat de hoek t.o.v. het (kompas)zuiden varieert naarmate je je naar het oosten of westen beweegt.

Zie de plaatjes. De eerste is de Astra1 positie in Bachorzyn, Polen, dat precies op 19,2E ligt. Daar 'lijkt' de Astra1 zich precies in het zuiden te bevinden.

De tweede is dezelfde Astra1 positie in Londen, dat precies op 0,0E ligt, Daar zul je voor de Astra1 toch echt links van het zuiden moeten kijken.

192E_Bachorzyn.jpg

192E_London.jpg

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Geplaatst:

En merk op de 4,2 graden tussen het ware noorden en het magnetisch noorden.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Mijn eerste reactie was op de posting van Goto omdat dat advies niet klopt

Origineel bericht van: Goto
Ook is het makkelijk om een kompas er bij te hebben zodat je weet waar ongeveer het zuiden is om vanaf daar 19 graden naar het oosten te gaan ( astra ).

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Geplaatst:

Ik weet het, ik geef aan dat afhankelijk van de woonplaats het verschil tussen ware noorden en magnetisch noorden best groot kan worden. Zo groot dat je daar ook rekening mee moet gaan houden.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ja, dat kan allemaal wel zijn, maar de positie op de Clark Belt blijft toch echt dezelfde. En dat is 19,2° ten oosten van de nul-meridiaan. Waar ook ter wereld.

De Amerikanen noemen het nog wel eens 340,8° west. Dat is daar zo de gewoonte.

Geplaatst:

Origineel bericht van: drs IJzerbout
maar de positie op de Clark Belt blijft toch echt dezelfde.

Dat klopt helemaal, en ik zal de laatste wezen om dat te bestrijden.

Maar als je het helemaal goed wil doen moet je de aarde bij de evenaar in tweeën splitsen

zodat je onderstaande tekening krijgt en dan vanuit het middelpunt rekenen

post-8198-1318260336,1214_thumb.jpg

Geplaatst:

Gewoon met je boerenverstand even kijken waar om 12 uur de zon vandaan komt, kijken er vrij zicht is, kijken of er een schotel in de buurt staat om zo ongeveer de elevatiehoek te bepalen, sat findertje ertussen en zoeken maar.

Niks geen theoretisch gedoe en dergelijke.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Psychosammie
Tja, en dan moet je eigenlijk nog 2 graden corrigeren omdat het magnetisch noorden niet op de Noorpool ligt, hihi.

@Psychosammie & leo1949,

En niet te vergeten dat de ruimte 3-dimensioneel is en niet 2-dimensioneel.
Dit levert ook weer een verschil op.
Zo ligt bijvoorbeeld vanuit Alkmaar gezien de satelliet Astra 19,2 Oost
niet op ca. 15 graden maar op ca. 18 graden oostelijk ten opzichte van het ware zuiden.

Zie ook Azimuth op deze site cool

Ik zie dat leo1949 vandaag om 15:13 uur hierover al geschreven heeft.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:

Met de zomertijd liever om 1 uur kijken (maar dat maakt niet vreselijk veel uit)en liever niet waar de zon vandaan schijnt, maar waar de schaduw van een redelijk rechtop staand stokkie heen gaat, want anders krijg je wat oogprobleempjes. Met een analoog horloge kun je trouwens als de zon schijnt altijd zien waar het zuiden ongeveer zit. Kleine wijzer op de zon richten (stokkie gebruiken)en midden tussen de kleine wijzer en 12 uur (in de zomer dus 1 uur) ligt het zuiden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Je moet wel rekening houden dat er in de oorlog een zomertijd van 20 minuten is geweest

die nooit is teruggedraaid, daarom hebben we nu een zomertijd van 1 uur en 20 minuten

Ook is de aardbaan niet cirkelvormig maar eliptisch zodat de zon niet altijd op de zelfde tijd

in het zuiden staat. Ook de rotatiesnelheid is niet constant,

in de winter draait de aarde het snelst om haar as en staat ze het dichtst bij de zon.

Daarom staat de zon op dit moment om 13.43 uur op zijn hoogste punt in het zuiden.

Dus beste minplus je zit er 43 minuten naast voor wat betreft de locatie Utrecht.

Aan het strand is dat verschil nog iets groter (bijna 2 uur op hoogste punt). blush

Geplaatst:

Klopt Leo, maar het normale "zwabberen om het 12 uurs" punt neem ik maar niet mee anders wordt het helemaal ingewikkeld smile

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Door de veelheid van postings, met elk een andere uitleg, is

de stelling van leo1949 ondergesneeuwd en snapt Drs Ijzerbout nog steeds niet wat er werd gezegd in de posting van leo194.

Denk ik.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Origineel bericht van: alx
is de stelling van leo1949 ondergesneeuwd

Ik denk eerder dat de vraag van Happynl is ondergesneeuwd.

Ik ben benieuwd of hij het al voor elkaar heeft gekregen.

Als hij de link in de posting van sattaz gebruikt zit hij met de juiste gegevens in de goede richting.

De fout die Happynl gemaakt heeft zal waarschijnlijk zijn:

Dat hij niet de schotel iets meer achterover gezet heeft (Elevatiehoek).

Want in Nederland werkte alles en in Frankrijk niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen