goto Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Wat is er mis met mijn advies ? Als je weet waar ongeveerhet zuiden is,kun je vanaf daar richting het oosten gaan om de astra te zoeken. Als je helemaal niet weet waar het zuiden is wordt het zoeken alleen maar moeilijker. Topicstarter zit nu waarschijnlijk snikkend in een hoekje en brengt de schotel met toebehoren morgen retour CD na het lezen van al deze goedbedoelde antwoorden :-) compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
leo1949 Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Origineel bericht van: Goto Wat is er mis met mijn advies ? Wat er mis is is die 19.2 waar hij op moest richten. De Astra zit inderdaad op 19.2 in de Clark belt. Maar dat betekent niet dat de schotel ook op 19.2 t.o.v. het zuiden gericht moet worden. Als je in Polen staat is de Astra precies in het zuiden. In Marokko waar ik was en ligt op 10 graden west wat je ook kan vertalen als -10 graden oost kom je daar ongeveer uit op 30 graden t.o.v. het zuiden. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
goto Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Aha...nu snap ik het,exusez voor de foute info. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
leo1949 Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Maar dit had je wel goed en daarmee had hij het wel kunnen redden: @Goto Als je weet waar ongeveer het zuiden is,kun je vanaf daar richting het oosten gaan om de astra te zoeken. Als je helemaal niet weet waar het zuiden is wordt het zoeken alleen maar moeilijker. En met een beetje logisch denken zou je Astra in Frankrijk zo gevonden moeten hebben. Maar zoals ik al schreef heeft hij hem in Nedrland geprobeerd en deed ie het, maar in Frankrijk heeft hij denk ik de elevatiehoek niet veranderd en dan kun je blijven richten tot je een ons weegt. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 juni 2009 Moderator Geplaatst: 30 juni 2009 Origineel bericht van: Happynl Om te beginnen krijg ik geen indicatie te zien v.w.b. de signaalsterkte dus heeft verder afstellen al geen zin. Volgens mij geeft hij zelf de oplossing. Maar na zijn openingspost heeft hij zich niet meer gemeld, alhoewel hij wel meeleest. Happynl Laatst Online: 30/06/09 14:29 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Psychosammie Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Misschien is Happy niet meer zo happy? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
iemand Geplaatst: 3 juli 2009 Geplaatst: 3 juli 2009 IK mis in het hele betoog nog .. Als je verder naar het zuiden gaat (in dit geval Frankijk) kom je dichter bij de evenaar. De satelliet staat daar dan ook hoger aan de horizon. Je schotel moet dan ook verder "achterover". Een schotel die in Nederland wordt verkocht is mechanisch zo gemaakt dat ie rechtop staat. Onderin Frankrijk staat ie dus echt een paar cm achterover. gr. Erik
Moderator ceesv Geplaatst: 3 juli 2009 Moderator Geplaatst: 3 juli 2009 1e bladzijde, 4e post. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 juli 2009 Geplaatst: 4 juli 2009 Citaat: 1e bladzijde, 4e post. @ceesv: dat doe je zo: -KLIK-
Moderator ceesv Geplaatst: 4 juli 2009 Moderator Geplaatst: 4 juli 2009 't was mij gisteren te warm, ik dacht, er is zeker een andere die het voor mij doet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
alleyoop Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Ik ben ook net terug na 3 weken vakantie in Z-Frankrijk en ik had geen enkel probleem op 19,2 met onderstaande setup.
alx Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 de skew was geen probleem, denk ik ? Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
alleyoop Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Origineel bericht van: alx de skew was geen probleem, denk ik ? Geen brandhout maken van mijn opstelling hé Met een 35cm schotel toch 3 weken probleemloos kunnen kijken. Alleen elke dag iets na 11u had ik steeds een 5-tal minuten blocknoise, in eerste instantie dacht ik aan een vogel of hagedis maar het bleek de zon te zijn die achter de Astra 1 sats zat! Hier hebben we soms last met de wolken maar ginder is het de zon
cookie monster Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Origineel bericht van: alleyoop Geen brandhout maken van mijn opstelling hé Bestaat niet uit hout , eeeej , dus .... 35cm , Wel weinig weerreserve , maar ontvangenlukt natuurlijk !! Destijds , Hispasat 1 analogefrequentie (12591 H) , zonder schotel Echter , avondje kijken , nominoes von biskoem natuurlijk C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
columbo Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Tja een (rook) wolkje en het is uit met de pret, voor de vakantie kun je beter een vlak schotel nemen deze zijn 4kant en 60cm diagonaal ,dus 45 cm breed,lnb zit in gebouwt dus makkelijk mee te nemen in de camper of zo .deze zijn net zo goed als een 60 cm disc.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen