Ga naar inhoud


Is dit oplichting ?


goto

Aanbevolen berichten

Vanmiddag een mediaplayer bij de Mediamarkt in Duitsland gekocht,in huis bij het openen van de doos vond ik een kassabon van vorige eigenaar en een reparatie formulier van de fabrikant. Dat dit dus geen nieuw apparaat was is wel duidelijk.

 

Direct met het apparaat terug naar de winkel en daar was men niet amused en ze boden me een nieuw toestel aan,deze was wel verzegeld ( heb ik de eerste keer niet op gelet ) en na aangeven dat ik wel extra kilometers en moeite heb moeten doen kreeg ik 20 % korting en hiermee was voor mij de kous af.

 

Maar hoe langer ik er over nadenk,ik ben potdomme opgelicht en vraag me af of ik er niet meer uit had kunnen halen ?

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: goto
en na aangeven dat ik wel extra kilometers en moeite heb moeten doen kreeg ik 20 % korting en hiermee was voor mij de kous af.


jouw keuze dat je hem uit het buitenland haalt en mag je blij zijn met zoveel korting nog.
het was oplichting als ze er niets meer van wilde weten, maar volgens mij ben je netjes behandeld.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhhh....ik woon in Duitsland !

 

Ben ook wel netjes behandeld,ze waren echt super vriendelijk ( met het schaamrood op de koppies )

 

Het was volgens mij bij Radar dat winkels wel vaker tweede hands,gerepareerde dingen als nieuw weer in de schappen leggen.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had precies hetzelfde met een DVD-recorder.

Daar zat het reparatie rapport en de klacht omschrijving van de vorige klant nog in de doos bijgepakt.

 

Was door de importeur teruggenomen, en daarna op de pallet voor de ***CENSUUR*** gezet.

 

Het hoeft dus niet noodzakelijk bij hun fout gegaan te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Direct met het apparaat terug naar de winkel en daar was men niet amused en ze boden me een nieuw toestel aan,deze was wel verzegeld ( heb ik de eerste keer niet op gelet ) en na aangeven dat ik wel extra kilometers en moeite heb moeten doen kreeg ik 20 % korting en hiermee was voor mij de kous af.

 

Tja, als ik dit zo lees vind ik dat je correct behandeld bent en ze geprobeerd hebben zichzelf te corrigeren.

Dus als antwoord op jouw vraag: nee ik vind dit geen oplichting maar een fout die op een keurige manier is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Een nieuw apparaat EN 20% korting?

 

Dat je dit topic durft te starten. Ga je schamen.

Als ze nou de deur op slot hadden gedraaid toen ze je aan zagen komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ze hadden je als pleiser op de wond 2 nieuwe gratis apparaten kunnen geven én nog geld toe, een gratis vakantie naar Thailand en een Porsche.

 

Voor minder was ik daar niet weggegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
Maar hoe langer ik er over nadenk,ik ben potdomme opgelicht en vraag me af of ik er niet meer uit had kunnen halen ?


Hoezo? Het lijkt mij eerder een echte vergissing. Als ze kwaad in de zin gehad hadden, dan waren die papieren wel uit de doos verwijderd. Het lijkt mij dus dat je heel netjes behandeld bent met die 20% korting.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het een fout is of oplichting kunnen wij niet beoordelen. Als ze bewust een gerepareerd apparaat als nieuw wilden verkopen, vind ik dit oplichting. Ook al word je na ontdekking ervan nog zo goed behandeld, dat verandert er niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is waarschijnlijk als DOA omgeruild voor de klant en teruggestuurd naar de leverancier. Deze heeft hem keurig gerepareerd en is dus weer als nieuw en wordt teruggestuurd naar de winkel. Niks oplichting.

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad Als je een 2dehandse wil kan je zelf wel op diverse sites een 2dehands apparaat kopen.

Die bekende winkelketen hebben hier ook wel winkels

 

Is in radar of kassa ook al eens aandacht aan besteed

Als ze erbij zouden zeggen Deze is defect geweest en is gerepareert terug gekomen Dan kun je zelf overwegen of je dat product hebben wil.

Ik persoonlijk zou ook geen ding hebben willen die misschien wel gerepareerd is maar wie weet hoe er in gesoldeerd is

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Wel oplichting want ts heeft er de volle mep voor betaald, en is niet verkocht als gebruikt of show model mad


Dat komt omdat hij waarschijnlijk ook niet is gebruikt. Als er nou visuele dingen aan mankeren is het verkeerd en had hij als tweedehands verkocht moeten worden.
Had de ts uberhaupt iets gemerkt als de bon er niet bij had gezeten? Denk het niet. Dan is het apparaat toch nieuw?
Of denk je dat andere leveranciers dat anders doen en alles maar meteen weggooien?
En gerepareerd betekent vandaag de dag bijna toch altijd dat er onderdelen vervangen zijn voor NIEUWE onderdelen. De soldeerbout wordt alleen nog toegepast in "de rokende soldeerbout" :D

Zoals Ome Merde zegt is het wel slordig en hadden de papieren verwijderd moeten worden. Dan had hij een goed werkend, van de fabrikant af, nieuw product gehad.

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...