Ga naar inhoud


Is dit oplichting ?


goto

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Drs. IJzerbout

Wat is er mis met een apparaat dat nieuw gerepareerd is geweest. Het zit goed verpakt, onbeschadigd, is kompleet. Ik zou daar geen probleem mee hebben.

 

Als een apparaat van de fabricage-band komt en een mankement vertoond, gaat het ook terug naar de reparatie-afdeling, wordt in stand gezet en komt weer op de band terug en dan naar de klant.

 

Ik zie het probleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dit niet als oplichting maar eerder als een foutje, iemand in het magazijn even niet opgelet en een doos neer gezet waar het eigenlijk niet had gemoeten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer een apparaat door een consument is teruggebracht nadat de verpakking geopend is geweest en het apparaat gebruikt (al is het maar voor heel korte tijd, is het apparaat 'gebruikt'.

 

Veel importeurs zullen zo'n apparaat testen nadat het bij hun is teruggekomen en wanneer het normaal funktioneert gewoon weer proberen te verkopen.

Vaak gebeurt dit dan met een aanduiding als 'refurbished'.

 

In een aantal Europese landen is het niet toegestaan een refurbished apparaat als nieuw te verkopen al is het natuurlijk vaak moeilijk te ziet wanneer dat toch gebeurt.

 

In jouw geval lijkt het mij dat er ergens in de keten een domme fout is gemaakt waardoor een overduidelijk 'gebruikt' apparaat op de stapel van nieuwe terecht is gekomen.

 

Oplichting dus nee. Bij oplichting moet sprake zijn van een bewuste misleiding en dat lijkt mij gezien jouw beschrijving hier niet het geval.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: pretpat
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Wel oplichting want ts heeft er de volle mep voor betaald, en is niet verkocht als gebruikt of show model mad


Dat komt omdat hij waarschijnlijk ook niet is gebruikt. Als er nou visuele dingen aan mankeren is het verkeerd en had hij als tweedehands verkocht moeten worden.

Kletskoek, er zat toch een reparatiebon bij waarin de vorige klant zijn klacht aangaf.
Ja en als die bon er niet bij zat dan...maar hij zat er wel bij. smirk
En je kunt het vaak zien aan de dichtgelakte doos en stickers die reparatiebedrijven erop plakken
De winkelier is van twijfelachtige signatuur als hij een remplace ding voor nieuw verkoopt cry
Dan moet hij het aangeven als dit bv zijn laatste exemplaar was whistle


Ik denk dat ik en velen met mij het zo te zien niet met je eens gaan worden.

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ik pak mooi de achterste doos, ook in de supermarkt doe ik dat, de minst kortste houdbaarheid staat meestal vooraan. Een gezond "wantrouwen" lijkt me dit :D


En omdat de winkelier dit weet zet hij dus de oudere achteraan laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Maar goed dat er mensen zo als jouw zijn, daar kunnen ze hun gebruikte meuk aan kwijt. wink
Als ik bij de bouwmarkt of elders iets uit het rek pak dan pak ik nooit de voorste doos omdat velen er even in kijken of even het manual eruit halen. sick
Ik pak mooi de achterste doos, ook in de supermarkt doe ik dat, de minst kortste houdbaarheid staat meestal vooraan. Een gezond "wantrouwen" lijkt me dit :D


"Gebruikte meuk" kan je niet bij me kwijt, nieuwe producten die geopend zijn geweest is geen probleem.

Je vergelijking met supermarktproducten is appels met peren vergelijken. Dat gaat over houdbaarheid en hoe vers een product is. Niemand wil een geopend pak melk natuurlijk. Ik let uiteraard ook op de datum.

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Vette73
In jouw geval lijkt het mij dat er ergens in de keten een domme fout is gemaakt waardoor een overduidelijk 'gebruikt' apparaat op de stapel van nieuwe terecht is gekomen.

Oplichting dus nee. Bij oplichting moet sprake zijn van een bewuste misleiding en dat lijkt mij gezien jouw beschrijving hier niet het geval.


In mijn geval, bij dezelfde keten, bleek overduidelijk, dat de importeur het apparaat had teruggenomen, direct van een consument, en na controle bij een partij gevoegd had, voor de **CENSUUR**.

De winkelketen was dus ter goeder trouw, en kan moeilijk elk binnengekomen apparaat van een leverancier hierop controleren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je zou natuurlijk ook alleen negatieve gedachten kunnen hebben bij een dergelijke gebeurtenis,

maar

 

wat als ze pardoes de verkeerde doos hebben gegrepen uit het schap

(misschien moest die andere klant hem nog komen halen)

 

sommige jong bedienden aan de toonbank zijn (zoals ook bij iedere andere supermarkt) gewoon niet geschikt om iets te presteren voor de baas

 

 

je kunt dan wel op hen boos zijn wegens je ontsteltenis en extra moeite maar ga niet meteen uit van oplichting, mensen maken fouten

en de fout ruiterlijk toegeven, dus wisselen hebben ze ook gedaan.

 

ciao

 

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze winkel heeft geen toonbank . Die heeft 30 aantallen in een rij staan.

Ook de verkoper werkt op een provisie zodat ze er steeds als bijen op af komen als je ergens naar kijkt daar

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto


Maar hoe langer ik er over nadenk,ik ben potdomme opgelicht en vraag me af of ik er niet meer uit had kunnen halen?



Beetje snel om te oordelen dat je bent opgelicht. Ik heb ook wel eens bij zo'n toko gewerkt. Wellicht heeft iemand een doos op een verkeerde pallet gelegd of wellicht een vakantiekracht die het nog niet helemaal begreep, welke doos op welke pallet gestapeld moest worden. Kan gebeuren en ze hebben het netjes opgelost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn, die mondige consument van tegenwoordig!

Not!

 

De detailhandel moet met minimale winst verkopen, en als een consument een apparaat niet snapt en terug brengt en z'n geld terug wil moet het apparaat vervolgens weggegooid worden, want, "we willen natuurlijk geen gebruikt apparaat" .......

 

Moet zo'n arme winkelier weer vele tientallen soortgelijke apparaten verkopen voor hij ook maar het verlies van dat ene al dan niet als defect aangemerkte apparaat terugverdiend heeft...

 

Dit soort consumentisme verdiend een toekomstige maatschappij zonder retail in de buurt, met uitsluitend nog internetwinkels.

Ik betwijfel alleen of dat erg goed zal bevallen....:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Een nieuw apparaat EN 20% korting?

Dat je dit topic durft te starten. Ga je schamen.
Als ze nou de deur op slot hadden gedraaid toen ze je aan zagen komen...


Heren heren,

Sinds wanneer koopt je gebruikte apparaten wanneer je voor nieuw hebt betaald.
Er is geen sprake van oplichting maar wel van misleiding hoe dan ook.
Je aankoop voldeed niet aan de verwachting welke je mag verwachten.
Je bent dus schappelijk geweest door een korting te bedingen.
Het kan niet zo zijn dat je tegen woordig acties kan verwachten dat als je een nog nieuwer ongebruikt apparaat koopt krijg je het verschil terug.


Nieuw is nieuw en niet gebruikt.
Suc6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als jij een nieuw fototoestel koopt en er staan al foto's op de interne memory van de vorige eigenaar dan pik je dit ook zomaar.

 

In de bewuste uitzending van radar waren er meerdere voorbeelden en ook bij deze grootgrutter heb ik zo mijn twijfel maar vindt wel dat ze het correct opgelost hebben. Ik moest er wel 60 km voor rijden dus deze korting is niet geheel winst !

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik moest er wel 60 km voor rijden dus deze korting is niet geheel winst !

 

Dat was jouw eigen keuze. Je had ze ook kunnen bellen en dan het pakje versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...