Gast erhan Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Hallo, De kabel die van LNB komt heb ik verbonden met een coax kabel die naar beneden gaat en die weer op zijn beurt via een verdeler in de meterkast naar de woonkamer gaat. Na het aansluiten van de ontvanger in de woonkamer krijg ik geen signaal. Als ik de ontvanger boven aansluit dan heb ik wel signaal. Nadeel hiervan is dat ik niet kan zappen omdat de ontvanger boven in de zolder staat. Waarom lukt het niet als ik de ontvanger beneden zet? Treedt er signaalverlies op doordat er 2 keer van kabels veranderd wordt of is de kabellengte na LNB tot de ontvanger veel te lang?
trust Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Die verdeler in de meterkast , is dat er een voor satelliet-coax ? Of een "gewone" voor het kabel systeem . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Moderator ceesv Geplaatst: 29 juni 2009 Moderator Geplaatst: 29 juni 2009 En wat voor aansluitdoos zit er in de woonkamer? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast erhan Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Origineel bericht van: trust Die verdeler in de meterkast , is dat er een voor satelliet-coax ? Of een "gewone" voor het kabel systeem . Het is een gewone verdeler die gebruikt werd voor het kabel systeem.
Gast erhan Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Origineel bericht van: ceesv En wat voor aansluitdoos zit er in de woonkamer? Het is een standaard aansluitdoos voor het kabel.
leo1949 Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Signalen die van de LNB komen zijn een stuk hoger in frequentie dan signalen van de kabel. De techniek die goed werkt voor de kabel zal dat dus niet doen voor satellietsignalen. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
leo1949 Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Nog een kleine aanvulling want de bewerkingstijd is verstreken Wat je beter kan doen is google laten zoeken op >> VIDEOZENDER<< en zo'n ding gebruiken. Deze hebben ook een infrarood retour voor je afstandbediening. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Neptunus Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Probeer zoveel als mogelijk een rechtstreekse verbinding te maken tussen lnb en ontvanger, iedere demping is er één te veel. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Moderator ceesv Geplaatst: 30 juni 2009 Moderator Geplaatst: 30 juni 2009 Een standaard aansluitdoos voor de kabel gaat niet werken met een satelliet ontvanger. Daarvoor zijn speciale aansluitdozen met satelliet aansluiting nodig. Verder moet de splitter/koppelaar in je meterkast ook geschikt zijn voor satelliet signalen en gelijkspannings doorvoer. Eerst dan zal je ontvangst gaan werken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen