Gast Paullo Geplaatst: 3 juli 2009 Geplaatst: 3 juli 2009 Of het recenter is weet ik niet, maar hierna het ganse verhaal erover: " De Vlaamse intercommunales hebben inderdaad in 1996 beslist om Eurosport niet meer via de kabel te verdelen. De aanleiding daartoe was dat Eurosport toen een significante vergoeding eiste van de kabelmaatschappijen om te worden verdeeld. Men heeft daar een standpunt ingenomen om te vermijden dat andere themazenders met dezelfde eisen zouden afkomen, zodanig dat de kabelmaatschappijen op dat moment het abonnement zouden moeten opslaan hebben om dat verder te kunnen verdelen. Als je veel geld begint te betalen aan een paar themazenders en je houdt je op de kabel, dan laat je daar eigenlijk iedereen meebetalen voor heel het verhaal. Ondertussen hebben inderdaad een aantal intercommunales Eurosport opnieuw opgenomen in hun basispakket. Telenet – die wat ons verzorgingsgebied betreft - heeft beslist dat niet te doen om volgende redenen. De bandbreedte van het net van Telenet bedraagt slechts 450 Mhz, van de overige intercommunales bedraagt dit 600 tot 850 Mhz. We hebben op een bepaald ogenblik investeringen gedaan en we zijn een beetje het slachtoffer van de remmende kracht van de voorsprong. Op het ogenblik dat wij investeringen gedaan hebben was het kabelnet van 450 Mhz al heel modern en nieuw, andere intercommunales hebben uitgesteld en later geïnvesteerd, en hebben dan ook een veel grotere bandbreedte op hun kanalen. In het kader van de concurrentie van Belgacom diende een digitaal aanbod voorzien te worden, weliswaar op hetzelfde kabelnet. Dit is de reden waarom enkele jaren geleden (september 2005) bij het lanceren van digitale televisie o.a. Arte, CNBC, BBC World en CNN verdwenen zijn uit het analoge basispakket. Je moet dit bekijken dat daar bij wijze van spreken twee treinen op rijden: - een analoge trein, waarvoor je een bepaalde bandbreedte gebruikt en waar je alle analoge programma’s op zet, die door iedereen kunnen worden bekeken; - een digitale trein, die alleen maar kan worden bekeken door mensen die uitgerust zijn met de nodige infrastructuur om die digitale signalen te capteren en ontcijferen. Het is dus technisch onmogelijk om én een digitaal aanbod te voorzien én een analoog basispakket met ondermeer Eurosport, CNN, enzovoort. Op het ogenblik dat we Eurosport zouden willen opnemen in ons analoog pakket betekent dit dat er onvoldoende bandbreedte is en er met andere woorden een andere zender zou moeten verdwijnen. Men heeft er toen voor gekozen om de meest gangbare zenders uit de ons omliggende landen op te nemen in het analoog basispakket en de meer commerciële en nichezenders op te nemen in het digitale pakket. Voor de Gentenaar is dus niet alleen EUROSPORT 1 maar ook EUROSPORT 2 te bekijken via het digitaal aanbod. Hiertoe dient men zich een DIGIBOX aan te schaffen (eenmalige aankoop t.b.v. 99 euro) of een DIGICORDER (199 euro). Men kan deze toestellen ook huren, maar men moet daar natuurlijk een vergoeding voor betalen omdat de kabelmaatschappijen licentierechten dienen te betalen aan EUROSPORT. EUROSPORT is dus in Gent niet opgenomen in het analoog basispakket omwille van technische beperkingen gekoppeld aan keuzes inzake analoog en digitaal aanbod, maar is wel beschikbaar op het digitale net in een betere kwaliteit." Dat het bij Telenet zal kriebelen om in Antwerpen en ex-Indi gebied (want dat zijn de gebieden waar Eurosport opnieuw in het basisaanbod is terechtgekomen) te snoeien in het analoge aanbod zal wel juist zijn, maar is dat geen logische evolutie dat het analoge aanbod op termijn eruit gaat. De DVB-t uitzendingen of die op satelliet (op enkele uitzonderingen na) zijn toch ook niet meer analoog. Greets
cookie monster Geplaatst: 3 juli 2009 Geplaatst: 3 juli 2009 Origineel bericht van: Paullo Maar blijkbaar weet men bij TVVlaanderen beter welke de smaak van de klanten is. Greets Sarcasme = gezond Effe OFF-Topic: Algemeen , Bij de meeste satellieten weet feitelijk nooit watkomt & gaat !! Dat maakt SAT-TV zo speciaal !! Bij FTA TV , pak zoals het komt !! Wanneer je Betaal kijkt , brengt risico'smee , zenders verdwijnen , alles wat extrabijkomt = meegenomen , alternatieven inde plaats , deklant heeft geheel hieromtrend helaazs niks de pap te brokken !! Voor mij zeergrondige redengeen betaal TV te nemen !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
TokeMUp Geplaatst: 3 juli 2009 Geplaatst: 3 juli 2009 Origineel bericht van: Paullo Of het recenter is weet ik niet, maar hierna het ganse verhaal erover: " De Vlaamse intercommunales hebben inderdaad in 1996 beslist om Eurosport niet meer via de kabel te verdelen. De aanleiding daartoe was dat Eurosport toen een significante vergoeding eiste van de kabelmaatschappijen om te worden verdeeld. Men heeft daar een standpunt ingenomen om te vermijden dat andere themazenders met dezelfde eisen zouden afkomen, zodanig dat de kabelmaatschappijen op dat moment het abonnement zouden moeten opslaan hebben om dat verder te kunnen verdelen. Als je veel geld begint te betalen aan een paar themazenders en je houdt je op de kabel, dan laat je daar eigenlijk iedereen meebetalen voor heel het verhaal. En dit kan dan niet in het geval van TV Vlaanderen. Je blijft de Kabel boer toch altijd het voordeel geven. Kan het dan niet zijn dat de late melding de rede is dat er nog onderhandeld wordt en cartoon en co geeist heeft om nu al de zendingen te staken. Kwestie van bluf poker. mvg
Gast Paullo Geplaatst: 3 juli 2009 Geplaatst: 3 juli 2009 Ik heb er geen behoefte aan de kabelboer steeds gelijk te geven. Het is alleen nuttig het ganse verhaal altijd te kennen. Wat TVVlaanderen en CDS betreft, als het blufpoker is zou ik toch maar niet te lang blijven pokeren, want het valt niet echt op het goede moment. Het valt immers samen met massale beelduitval op bepaalde ontvangers, zodat het pakket FTA moest gezet worden, teleurstelling in Nederland over het meer dan waarschijnlijke niet toevoegen van de NPO in HD en geleuter over de kaartbijdrage. Niet echt het moment om te blufpokeren. Het geeft er meer de indruk van niet meer over de centen te beschikken om te investeren en daar kan volgens mij geen satellietkijker blij mee zijn. Greets PS Uiteindelijk schijnt men toch NED1 HD ergens te gaan toevoegen, dus zal het enkel om teleurstelling gaan over het feit dat het maar 1 van de 3 kanalen van de NPO is die in HD worden doorgegeven.
TokeMUp Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Ik bedoelde wel dat Cartoon en co blufpakker speeld. Door de doorgifte te verbieden. Lees stop de doorgifte naar uw klanten nu maar en we onderhandelen verder. Zo krijgen cartoon en co de kijkers aan hun kant tegen TVV en CD. mvg
jleroux61 Geplaatst: 6 juli 2009 Geplaatst: 6 juli 2009 Waar halen ze het uit. Nogwel bij het begin van de grote vakantie MCE W7-DVBLogic 4.1 - XBOX360 (Extender) DM800HD-DM7025+-VU+Duo- OpenPLI2-Visiosat BIG Bisat-ASTRA1,2,3,Hotbird
cookie monster Geplaatst: 6 juli 2009 Geplaatst: 6 juli 2009 Mocht ooit TVV ophouden bestaan , eigen schuld dikke bult C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast Tom de Bruyn Geplaatst: 6 juli 2009 Geplaatst: 6 juli 2009 Dat zou jammer zijn, maar ze beginnen wel serieuze Telenet-trekken te krijgen en dat zint me niet ! Ik heb al een mail gestuurd om mijn plus-abo te downgraden naar basis, daar ik plus vooral had voor mijn zoontje en Cartoon Network. De MTV-zenders heb ik ook via het basis-abo van CDS. Ik ben eens benieuwd wat TVV me nu weer gaat vertellen...
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Tsja, dat hele CDS en TVV gebeuren begint langzaam op een farce te lijken! Leuke zenders eruit en brol er terug in (die ze een jaar geleden er juist vanaf gesmeten hadden). We zitten nu met 3 filmkanalen en de commercielen. Tig MTV's en Tig brolzenders..... Als nu UPC Direct in 2010 ook weg is en blijft is het einde verhaal voor CDS. Dan kan ik net zo goed terug naar kabel. Ook allemaal bende, maar wel 4 keer goedkoper...
Mrbeam Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Zet je 4x berekening eens ff in dit toppic. Ik wil ook wel 4x minder betalen :-) Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen