Ga naar inhoud


[DM500S] Flashen 500S lukt niet


lujo

Aanbevolen berichten

Ik probeer met Universal DreamUP V1.3.3.4 500S DreamBox te flashen maar ik kom niet verder dan initiating "flash-loader upload..."

 

Ik wil laatste image pli Jade erop zetten.

 

Dit gebeurt vanaf laptop met Windows Xp erop.

 

Waarom lukt het niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelfde nulmodem kabel die ik voor Maxplus 2100s heb gebruikt.

 

Moet ik wel vinkje bij Use Network aanzetten?

 

 

Ik heb het via netwerk (ftp) geprobeerd. Heb image naam veranderd naar "root.cramfs" en in map var/tmp geupload.

 

Wat ik me afvraag is of bovenstaande methode uploaden (en daarna met afstandsbediening op software installeren klikken) in var/tmp ook voor alle andere images geldt of is dit alleen voor pli Jade images?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt geluk hebben...

maar daar er voor de dm500 twee type images bestaan

vol en maxvar (dus maximaal beperkt) kan je root.cramfs methode wel eens slecht eindigen

met dien verstande, dat slecht eindigen je dus alsnog een dreamup met nulmodem kabel de box kunt redden.

 

waarom het niet gaat kan aan menig windows en hardware gerelateerd probleem liggen dat veel te ver voert...

het zoeken ernaar is tijdrovend

dan is het betere de eerst beste andere PC te gebruiken (ben je veel mee sneller geholpen)

 

ciao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat ook eens voorgehad met een dm500s . Mijn redding was dan een PC die nog onder WIN 98 draaide. Vraag me ook niet waarom maar soms werkt dreamup niet altijd perfect onder WIN XP.Dus moest je nog zo ene PC staan hebben die werkt onder WIN 98 ( of weten staan ) probeer eens.

 

Succes

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
je kunt geluk hebben...
maar daar er voor de dm500 twee type images bestaan
vol en maxvar (dus maximaal beperkt) kan je root.cramfs methode wel eens slecht eindigen
met dien verstande, dat slecht eindigen je dus alsnog een dreamup met nulmodem kabel de box kunt redden.

ciao


Wat wordt er bedoeld met meximaal beperkt? Methode van root.cramfs stond op de website van PLi images beschreven, vandaar dat ik het uitgeprobeerd heb.

Ik heb geen MaxVar gebruikt, maar ik vraag me af wat het verschil is tussen "gewone" image en MaxVar image?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik overigens USB to Serial kabeltje. Met MaxPlus was dat geen probleem. Dreambox denkt daar dus blijkbaar anders over.

 

Is er een ander programma ipv DreamUP waarmee ik image kan uploaden en dat het ook gelijk geflasht wordt?

 

Is het erg gevaarlijk om images via netwerk te uploaden? Enig manier om dreambox te flashen is dan toch door met afstandsbediening dat aan te geven?

 

Ik ben eigelijk van plan om "erase.img" te uploaden en dat te flashen. Zodat ik een frisse start heb, aangezien ik 500S van iemand heb overgenomen. Hoe gevaarlijk kan het zijn om "erase.img" via ftp methode te uploaden. Het laatste wat ik wil is eindigen met een kapotte box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is helemaal niet "gevaarlijk" maar ik ben wel heel benieuwd hoe je na die erase image nog via het netwerk wilt flashen :-)

Daarna zul je namelijk alleen nog via de seriele kabel kunnen flashen want je OS boot dan immers niet meer.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron bedankt. Ben dus echt nieuw wat Dreamboxen betreft. Moet ik dus die erase.img file zien als dat hele flash gewist wordt zodat er niks overblijft of wordt zeg maar alleen "besturings systeem (OS)" gewist.

 

Dus worden alle volgende mappen gewist:

 

bin

dev

etc

hdd

lib

media

mnt

proc

root

sbin

share

tmp

var

var_flash

var_int

 

of zullen er sommige mappen wel blijven staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt echt alles gewist. Dus alle mappen en bestanden.

Je kunt dit vergelijken, wanneer je een pc compleet formateerd. Alleen met dit verschil, dat de data op de flash in de 500 niet meer achter te halen is.

 

Dus dan ben je echt genoodzaakt om via nulmodemkabel en dreamup te gaan flashen. Ik raad je aan om dit te doen met een pc met een seriele compoort.

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nu aangesloten op een computer met Seriele compoort.

DreamUP herkent Dreambox, want onder Log zie ik box type DM500 staan.

 

Maar er staat alleen connection prepared, now switch on the dreambox!

 

Dat terwijl die al angezet is (stroomkabel eruit en weer erin)

 

Hoe kan het dat er niks gebeurt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je wel een goede nulmodemkabel ?

Drie aansluitingen is al voldoende, maar moet wel gecrossed zijn:

 

http://www.lammertbies.nl/comm/info/nl_RS-232_null_modem.html#noha

 

Nulmodem zonder handshaking is al voldoende.

 

Dus eerst dreamup starten ( nulmodemkabel wel aangesloten aan pc en dreambox.

Daarna de stroom op dreambox zetten. Dan moet er een balkje vol lopen in dreamup.

 

Of gebruik eens een oudere versie dreamup. Ik moet nog ergens een 2.41 dreamup versie hebben. Ik zal hem straks even opzoeken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

1158506217_dreamUp241_5620-500.zip

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...