Gast gerie47 Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Ik heb een schotel van (denk ik) 60 cm. Die staat afgesteld op de Astra 1 en 3. (duo LNB) Maar nu wil ik hem laten afstemmen naar Hotbird. Kan de schotel door een deskundig iemand nu gewoon "gedraaid" worden naar de positie van Hot bird of komt daar meer bij kijken? Ik heb er zelf weinig tot geen verstand van dus vraag ik mij dit af. Ik krijg van CD namelijk een nieuwe schotel met ontvanger voor Astra 1,2,3. Kan ik hiermee ook de Eurobird1 ontvangen? men zegt van wel, maar is dat ook wel zo? Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Ou-Tannu Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 je schotel kan je zo naar 13 oost draaien.. alleen als je CDS ontvanger hier iets mee kan? denk het niet.. en de Eurobird 1 hangt zowat naast de Astra 2 op 28 oost :-) Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
leo1949 Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Dat kan dus gewoon. Ik heb zo'n oude anaal rectaal ontvanger op een schoteltje op Astra 2 zenders laten zoeken, en nu kijk ik er gewoon mee naar de fta zenders uit Engeland. Dus waarom zou dat dan op de Hotbird niet gaan Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Vette73 Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Leuk en aardig deze discussie, maar hij heeft nu zo'n duo LNB voor 19,2E en 23,5E, dus 4,3 graden. Wanneer hij een van de koppen op 13,0E heeftgericht kijkt de andere dus naar 17,2E of 8,8E. Hij heeft dan dus wel HB en als hij geluk heeft de Eurobird 9A op 9,0E (een Astra1 en/of Astra3 dus). Eurobird1 hangt 0,3 graden naast de Astra2, die kun je samen op een LNB ontvangen. Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West