Gast gerie47 Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Ik heb een schotel van (denk ik) 60 cm. Die staat afgesteld op de Astra 1 en 3. (duo LNB) Maar nu wil ik hem laten afstemmen naar Hotbird. Kan de schotel door een deskundig iemand nu gewoon "gedraaid" worden naar de positie van Hot bird of komt daar meer bij kijken? Ik heb er zelf weinig tot geen verstand van dus vraag ik mij dit af. Ik krijg van CD namelijk een nieuwe schotel met ontvanger voor Astra 1,2,3. Kan ik hiermee ook de Eurobird1 ontvangen? men zegt van wel, maar is dat ook wel zo? Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Ou-Tannu Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 je schotel kan je zo naar 13 oost draaien.. alleen als je CDS ontvanger hier iets mee kan? denk het niet.. en de Eurobird 1 hangt zowat naast de Astra 2 op 28 oost :-) Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
leo1949 Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Dat kan dus gewoon. Ik heb zo'n oude anaal rectaal ontvanger op een schoteltje op Astra 2 zenders laten zoeken, en nu kijk ik er gewoon mee naar de fta zenders uit Engeland. Dus waarom zou dat dan op de Hotbird niet gaan Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Vette73 Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Leuk en aardig deze discussie, maar hij heeft nu zo'n duo LNB voor 19,2E en 23,5E, dus 4,3 graden. Wanneer hij een van de koppen op 13,0E heeftgericht kijkt de andere dus naar 17,2E of 8,8E. Hij heeft dan dus wel HB en als hij geluk heeft de Eurobird 9A op 9,0E (een Astra1 en/of Astra3 dus). Eurobird1 hangt 0,3 graden naast de Astra2, die kun je samen op een LNB ontvangen. Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
Jean-Claude Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Origineel bericht van: gerie47 Ik krijg van CD namelijk een nieuwe schotel met ontvanger voor Astra 1,2,3. Kan ik hiermee ook de Eurobird1 ontvangen? dat is een schotel met 3 LNB's waarmee je de satellietposities 19E (astra1), 23E (astra3) en 28E (astra2) kunt ontvangen. Eurobird1 hant ook op 28E dus die kun je met die opstelling probleemloos ontvangen. wat je niet hebt is hotbird - die ligt op 13E en je hebt géén LNB die naar die positie kijkt. Ik weet ook niet of die schotel geschikt is om 4 satellieten tussen 13E en 28E te ontvangen. Je zal met die schotel in elk geval een LNB moeten bijplaatsen, of beslissen om draaibaar te gaan werken (op voorwaarde dan weer dat je ontvanger een draaibare installatie kan aansturen). DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
RVP Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Je hebt dus een monoblock. Dan is het antwoord : Nee. Simpel draaien is niet mogelijk. Daarvoor heb je een compleet andere schotelsetup voor nodig met losse lnb's.
Neptunus Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 En bovendien, die hotbird stelt in mijn ogen niet zoveel voor, ik zou kiezen voor de 28.2 als ik moest kiezen tussen HB en 28.2, ik betrap me erop dat ik nauwelijks nog naar HB zender kijk. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
jantje112 Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Als je de eurobird wilt ontvangen moet je dan nog in je dreambox (of andere receiver) instellen dat je ook de 28.2 eurobird 1 hebt? Of ontvangt de receiver deze gewoon mee onder de instellingen van de astra
leo1949 Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Canal digitaal heeft voor de goedgekeurde setjes een update beschikbaar. Dus even op hun site kijken hoe de updat erin moet en klaar is Klara. Of je haalt bij de bouwmarkt een losse lnb uit de knakenbak want de Hotbird is toch sterk zat. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
cookie monster Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Origineel bericht van: jantje112 Als je de eurobird wilt ontvangen moet je dan nog in je dreambox (of andere receiver) instellen dat je ook de 28.2 eurobird 1 hebt? Of ontvangt de receiver deze gewoon mee onder de instellingen van de astra Met demeeste ontvangers , kan op netwerk zoeken , en kees is klaar C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen