1pm Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 heb hier een db 7000 draaien op een ubuntu server (lan) geen wan . nou krijg ik regelmatig freezes op de ned kanalen fta werkt goed . draai gemini 4.6 cccam 2.011 seca 2 kaart nog . iemand een raad ? bedankt 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
dagg Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 En de kaart zit waarin? In de dreambox of een cardreader op de ubuntu? .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
1pm Geplaatst: 1 juli 2009 Auteur Geplaatst: 1 juli 2009 kaart zit in een smargo in de server bedankt voor de reactie let op heb et niet over wan hoor is alleen lan 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Satdorus Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Kan zijn dat je geheugen zoetjes aan vol loopt. Heb je dat direct na een reboot ook?
1pm Geplaatst: 1 juli 2009 Auteur Geplaatst: 1 juli 2009 nee draai op multiboot usb , voor de rest draait ie goed overal beeld ontvangst goed . opeens begint ie te freezen gaat ook soms uren goed 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Erik Slagter Geplaatst: 2 juli 2009 Geplaatst: 2 juli 2009 Ik had ook altijd problemen met mijn 7000's als ze langere tijd aan/standby stonden. Voor een deel heb ik het opgelost door beter te koelen, met een koelplaat op de processor. Het lijkt er op dat de processor gaat "throttlen" bij te hoge temperatuur (= klok moduleren waardoor hij per saldo minder snel gaat draaien en ook minder warm wordt). Bij x86 processoren kun je dat (met goed ingestelde kernel) opvragen aan de processor en eventueel ongedaan maken, voor de dreambox ppc afgeleide is die interface er niet. Alleen een reboot helpt. Verder heb ik alles wat op de achtergrond draaide en niet strict nodig was uitgezet, dat hielp ook een stuk. Het is niet eens het cpu-gebruik, maar volgens mij zitten er memory leaks in de gebruikte libc en volgens mij ook in de gebruikte ppc-kernel. Als laatste is de hardware van de chipset ook gewoon niet geweldig. Kijk maar naar de netwerkchip en de ata- en usb-ondersteuning. Het is allemaal erg marginaal. Dus volgens mij crasht het daar zo af en toe ook gewoon op. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
1pm Geplaatst: 2 juli 2009 Auteur Geplaatst: 2 juli 2009 he thkx had ook al zoiets in gedachten zeker met dit warme weer 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen